امروزه لپ تاپ ها، یکی از ابزارهای پر استفاده در جامعه تبدیل شده است و از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است. اما با این حال بسیاری از افراد که از آن استفاده نمی کنند طریقه درست استفاده از آن را نمی دانند و گاه ممکن است با استفاده نادرست صدمات جدی به لپ تاپ وارد شود. ما در این مقاله قصد داریم راه کار هایی که باعث کاهش این صدمات و افزایش طول عمر دستگاه می شود را توصیه کنیم.

1. لپ تاپ را تمیز نگه دارید

سعی کنید لپ تاپ و محیط اطراف آن را همیشه تمیز نگه دارید این امر باعث می شود علاوه بر ظاهر زیبا داشتن لپ تاپ و محیط آن باعت افزایش طول عمر آن نیز شود. همچنین سعی کنید لپ تاپ را در محیط هایی که گرد و غبار دارد روشن نکنید این عمل باعث می شود گرد و غبار به داخل فن دستگاه کشیده شود و گرم شدن بیش از حد آن شود این امر در کوتاه مدت موجب خسارات زیادی به لپ تاپ شده و در بلند مدت موجب خسارات جبران ناپذیر به آن می شود. همچنین سعی کنید در هنگام استفاده از نوشیدن و خوردن مواد غذایی بپرهیزید.

2. به لپ تاپ فشار وارد نکنید

یکی از عوامل مهمی که باعث افزایش طول عمر لپ تاپ و به خصوص تاچ پد می شود فشار وارد نکردن به لپ تاپ است گاهی اقات افراد با فشار وارد کردن به تاچ پد، کیبورد و سوکت شارژر در یک مدت نسبتا طولانی صدمات جدی به لپ تاپ وارد می کنند و باعث از کار افتادن این قطعات می شود همچنین با گذاشتن وسایل بر روی لپ تاپ فشار زیادی به صفحه نمایش لپ تاپ وارد می شود که باعث از کار افتادن آن می شود. همچنین سعی کنید در هنگام تمیز کردن لپ تاپ فشار زیادی به لپ تاپ و صفحه نمایش آن وارد نکنید.

3. در هنگام استفاده لپ تاپ را حرکت ندهید

اکثر لپ تاپ ها در بازار از هارد های H.D.D بهره می برد که از هد ها یک موتور محرک تشکیل شده است. این گونه هارد ها به جا به جایی به شدت حساس هستند و جا به جایی ناگهانی آنها موجب اختلال  در عملکرد و از دست دادن اطلاعات و در بدترین شرایط اتصالی و سوختن مادربرد دستگاه می شود از این رو سعی کنید در هنگامی که دستگاه روشن است دستگاه را جا به جا نکنید و در هنگامی که دستگاه خاموش است بسیار مراقب باشید. همچنین در حرکت از کوله استفاده نکنید این امر موجب وارد شدت فشار به دستگاه می شود سعی کنید از کیف های مخصوص لپ تاپ استفاده کنید. نکته دیگر قابل توجه این است که در هنگام جا به جایی و روشن و خاموش کردن لپ تاپ از نبودن دسک در درایو نوری لپ تاپ اطمینان حاصل کنید.

4. لپ تاپ را در نزدیکی آهنربا نگذارید

لپ تاپ به صورت الکترومغناطیسی اطلاعات را ذخیره و نگه داری می کند. استفاده از آهنربا در نزدیکی لپ تاپ باعث اختلال در میدان مغناطیسی لپ تاپ و از بین رفتن اطلاعات می شود.

5. لپ تاپ را مستقیما به شارژ نزنید

اگر لپ تاپ شما از باتری بیرونی برخوردار است در هنگام به شارژ زدن لپ تاپ باتری لپ تاپ را در نیاورید اگر در هنگام شارژ زدن نوسان برق به وجود بیاید در نبود باتری خسارت زیادی به لپ تاپ وارد می شود. همچنین سعی کنید اول شارژر را به برق بزنید و بعد لپ تاپ را به شارژر. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که با لپ تاپ کار زیادی انجام می دهند و مرتبا لپ تاپ را به شارژ می زنید، د راین صورت از باتری یدکی استفاده کنید تا باتری لپ تاپ شما دچار آسیب نشود. همچنین لپ تاپ را به طور دائم به شارژ نزنید این کار باعث آسیب دیدگی میکروکنترلرهایی که مانع شارژ بیش از اندازه باتری می شود می شود

6. لپ تاپ را در سطوح صاف و خشک قرار دهید

یکی از عواملی که باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ و در نتیجه عامل صدمه دیدن آن می شود قرار دارد لپ تاپ در سطوح غیر صاف و خشک است. این کار گاهی باعث مسدود شدن راه هوا فن لپ تاپ می شود در صورت استفاده ار ای سطوح از کول پد استفاده کنید.

در آخر سعی کنید از برنامه های اورجینال و سبک در لپ تاپ استفاده کنید تا حجم کمتری از رم بگیرند و فشار کمتری روی پردازنده دستگاه داشته باشند مخصوصا از سیستم عامل های اورجینال و آنتی ویروس های سبک استفاده کنید تا دستگاه شما از عمر بالاتری برخوردار شود.

گردآوری و انتشار : کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*