یکی از عمده سؤالاتی که کاربران می پرسند درباره مزایا و دلایل استفاده از ویندوز اورجینال (Windows original) است. ما در این مقاله قصد داریم مزایا و تفاوت های ویندوز اورجینال با نسخه کرک شده را بیان کنیم.
همان طور که می دانید شرکت ماکروسافت این امکان را به کاربران خود داده است که تا به مدت یک ماه به طور رایگان از ویندوزی که روی دستگاه خود نصب کرده اند استفاده کنند و بعد از یک ماه در صورت رضایت اقدام به خرید قانونی آن و دریافت لایسنس (License) کنند در این صورت بعد از نصب ویندوز اگر از کرک مربوطه استفده نکنید در حال استفاده از یک ویندوز اورجینال با یک لایسنس یک ماهه هستید. بعد از آن مجبور به استفاده از لایسنس یا کرک هستید اما واقعا این دو چه فرقی با هم دارند؟
هر مادربردی یک شماره منحصر به فرد بین المللی دارد که لایسنس ویندوز به آن شماره اختصاص داده می شود. نسخه کرک شده فایل امنیتی که دستگاه شما به ماکروسافت برای چک کردن لایسنس ارسال می کند را از کار انداخته و امکان استفاده از ویندوز به مدت طولانی را به شما می دهد ولی در نسخه اورجینال شما با خرید لایسنس امکان استفاده از ویندوز به مدت محدود و بهره برداری از مزایایی مثل آپدیت ، امنیت بالاتر و دریافت پشتیبانی از ماکروسافت را به دست می آورید.
در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در کشورهایی که قانون کپی رایت (Copyright) تبعیت می کنند زندگی می کنید یا قصد مسافرت به آن کشورها را دارید حتما از ویندوز اورجینال روی لپ تاپ خود استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است پیکرد قانونی به همراه داشته باشد.
گردآوری و انتشار: کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*