انتخاب نوع کارت گرافیک همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که تازه پا در عرصه طراحی و تولید محتوای سنگین گرافیکی گذاشته اند، بوده است و همیشه در این انتخاب دچار ابهام و دوراهی می شوند. ما در این مقاله قصد داریم با معرفه کارت گرافیکی سری Quadro و تفاوت آن با کارت گرافیک GTX و Geforce راه حل مناسبی را برای حل این موضوع مورد بررسی قرار دهیم. 

از مهم ترین نکاتی که قبل از بررسی کارت های گرافیکی باید به آن توجه داشته باشید این است که در رندرینگ و پردازش های گرافیکی سنگین کارت گرافیک یکی از مهم ترین اجزاء کاری است ولی همه اجزاء را شامل نمی شود. برای این که یک رندرگیری حرفه ای را بتوانید انجام دهید نیازمند یک سیستم حرفه ای هستید که کارت گرافیک تنها بخش مهمی از این سیستم را شامل می شود و باید در انتخاب بقیه اجزاء سیستم دقت بالایی داشته باشید. همچنین نرم افزاری که قصد دارید در رندرگیری استفاده کنید نقش مهمی در انتخاب کارت گرافیک دارد پس قبل از انتخاب به کارت های گرافیکی توصیه شده توسط کمپانی سازنده نرم افزار توجه داشته باشید.

NVIDIA QUADRO

در کارت های Workstation نظیر Quadro به دلیل ساختار پردازنده گرافیک و نحوه کارایی کد های لود شده روی چیپ مربوط آن از قدرت و سرعت بیشتری در رندرگیری برخوردار است. بدین ترتیب اگر شما دو کارت گرافیک Geforce و Quadro با مشخصات یکسان (ظرفیت و مادربرد و ...) داشته باشید در بخش پردازش رندرگیری کارت گرافیک Quadro دارای دقت و عملکرد بالاتری نسبت به کارت گرافیک Geforce برخوردار است. در حالت کلی اگر بخواهیم یک پروژه گرافیکی را به دو بخش تولید محتوا و نمایش آن تقسیم کنیم کارت های سری Quadro مخصوص بخش تولید محتوا و کارت های سری Geforce و GTX و ... مخصوص پخش و اجرای محتوا طراحی شده اند.

به طور کلی کارت های گرافیک سری کوادرو به در سری تقسیم بندی می شوند. اولین آن ها سری کارت گرافیکی Quadro FX هست که برای کار های سنگین رندرینگ و اجرای نرم افزار های طراحی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. دسته دوم کارت های گرافیکی سری Quadro FX برای سيستم‌هايي كه به چندين خروجي نمايشگر نياز دارند طراحی شده اند.

تا این جا با انواع کارت های گرافیکی سری Quadro و نحوه عملکرد بهتر آن ها در بخش و رندرینگ و طراحی صنعتی شدیم اما با این حال توجه زیادی به کارت های گرافیک Geforce در این زمینه می شود و دلیل اصلی آن قیمت بسیار مقرون به صرفه نسبت به کارت های Quadro است. به طور کلی کارت های Quadro نزدیک به 4 برابر بیشتر نسبت به کارت های دیگر قیمت دارند که دلیل اصلی آن کم بودن تولید، بیشتر و پیچیده بودن پروسه تولید و كاربردهاي خاص و ويژه‌اي که دارند است که این امر کارت های گرافیکی دیگر را بسیار اقتصادی تر جلوه می دهد. در ادامه یکی از قدرتمندترین کارت گرافیک های کوادرو را بررسی خواهیم کرد.

کارت گرافیک کوادرو 6000

چیپ گرافیک قدرتمند PNY Nvidia Quadro P6000 ، با 24 گیگابایت حافظه اختصاصی و  تکنولوژی صفحه نمایش چندگانه، امکان کار برای طراحان تا وضوح 8K در پروژه های پیچیده تر با لایه ها و جزئیات بیشتر را می دهد. این کارت گرافیک بسیار مناسب صنعت انیمیشن سازی بوده و با در اختیار گذاشتن حافظه زیاد، انعطاف بسیار زیادی برای گرافیست و متخصصان این حرفه به وجود می آورد.

گردآوری و انتشار : کِی لپ

  • saeedFX
    (1397-08-02)

    ممنون از مقاله بسیار خوبتون
    با این موضوع که کارت گرافیک کوادرو خیلی مناسب بازی نیست تا حد زیادی موافقم اما سری های جدید به نظر میاد بهینه تر هستن

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*