انتخاب لپ تاپ مناسب برای مهندس عمران و مکانیک، نیازمند حداقل ویژگی ها از جمله پردازنده قوی، کارت گرافیک حرفه ای، رم و هارد مناسب و همچنین صفحه نمایش خوب است. چنانچه به دنبال لپ تاپ مناسب برای رندر، 3d max و نرم افزارهای مهندسی از این قبیل هستید، این مقاله کی لپ را به دقت مطالعه کنید.

پردازنده

اهمیتی ندارد که کاربر مبتدی یا حرفه ای نرم افزارهای مهندسی باشید، چرا که برای اجرای برنامه ای همچون اتوکد یا 3d max، نیازمند پردازنده های قدرتمند i5 و i7 می باشید. توصیه مهم ما به شما، عدم استفاده از مدل های سری u این پردازنده ها است، چرا که این سری بیشتر کاربری عمومی و مالتی مدیا دارند و قطعا پاسخگوی کار شما نخواهند بود. طبق تجربه تیم کی لپ در فروش لپ تاپ استوک مهندسی، استفاده از سری پردازنده های قدرتمند MQ یا HQ و مدل های بالاتر برای مهندسان عزیز پیشنهاد می شود.

کارت گرافیک

کارت گرافیک یک بخش بسیار مهم و انکار نشدنی در خرید لپ تاپ مهندسی است. کارت گرافیک های سری Quadro شرکت انویدیا، بسیار مناسب نرم افزارهای مهندسی و CAD می باشد. قبلا توضیح دادیم که چرا کارت گرافیک کوادرو برای رندر مناسب تر است ! مهمترین تفاوت کارت گرافیک کوادرو با سری های GTX و Geforce در بهینه بودن عملکرد این پردازنده گرافیکی در اجرای نرم افزارهای  CAD/CAM/CAE و برنامه نویسی است. بنابراین کارت گرافیک کوادرو برای بازی و اجرای باکیفیت گیم ضعیف تر از رقبای خود بوده و به برای این کار توصیه نمی کنیم. همچنین به دلیل طولانی شدن پروسه تولید و خروجی کارها، فشار به کارت گرافیک بیشتر شده و سری های کوادرو به خوبی در طولانی مدت، عملکرد خود را حفظ می کنند. 

NVIDIA Quadro

ظرفیت بالای رم و قدرت هارد SSD را فراموش نکنید !

شکی در این نیست که، خرید لپ تاپ مناسب رندر، نیازمند همراهی ظرفیت بالای رم و استفاده از هارد دیسک های SSD برای اجرای روان و خروجی سریع پروژه ها، یک پیشنهاد عالی محسوب می شود. نرم افزارهای مهندسی، اغلب محیط های سه بعدی و سنگینی دارند و استفاده از حداقل 8 گیگابایت حافظه رم، کار شما را تا حد مناسبی راه می اندازد.

صفحه نمایش

انتخاب سایز صفحه نمایش، بستگی به سلیقه شما دارد، اما پیشنهاد ما استفاده از ابعاد 15 و 17 اینچی برای راحتی کار است. در صورتی که جابجایی زیاد دارید، مدل های 14 اینچی نیز گزینه مناسبی برای شما به شمار می روند. دستگاه های ورک استیشن معمولا از صفحه نمایش های Full HD و بالاتر بهره مند هستند و گزینه بهتری نسب به رزولوشن های بالاتری محسوب می شوند، چرا که ممکن است نرم افزار شما به خوبی نمایش داده نشود. برای مثال استفاده از صفحه نمایش 4K با وجود کیفیت بی نظیر و وضوح عالی، ممکن است با برخی ورژن های قدیمی نرم افزارها به مشکل بر بخورید.

گردآوری و تدوین : کِی لپ

  • شایان فهیمی
    (1397-08-02)
    به عقیده بنده که تجربه زیادی تو خرید لپ تاپ های مهندسی داشتم، بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی مکانیک سری ورک استیشن های HP به خصوص ZBOOK هستن، حتی مدل های قدیمی تر مثل سری دبیلو 8770 هم میتونن تا حد خوبی نیازتون رو برآورده کنند.
  • مسعود طاهری
    (1401-07-29)

    میخواهم یک لپ تاپ مهحدسی بخرم اما نمیدونم چی بخرم که همه سخت افزار ۸ هستهایو رم گرافیک حافظه SSD وبکم بالایی داشته باشد و تمام نرم افزارهای مهندسی از قبیل ریت اتوکد میکروسافت پروجکت سپ ۲۰۰۰ و اکسل غیره براحتی اجرا کند و تا قیمت ۴۰ میلیون تومان باشد خیلی لپ تاپ ها دیدم نتوانستم به ورستی انتخاب کنم

    کِی لپ

    سلام با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*