به نظر می رسد، به زودی شاهد نسل جدید حافظه ها یعنی DDR5 با فناوری 10 نانومتری در دنیای کامپیوترها خواهیم بود. SK Hynix شرکت کره ای معروفی که در در زمینه تولید حافظه دسترسی تصادفی پویا و حافظه دسترسی تصادفی، فلش مموری ها، حافظه کارت‌های گرافیک، هارد دیسک و همچنین SSD ها فعالیت می‌ کند، این روزها با اخبار داغ توسعه ماژول رم DDR5 با 16 گیگابایت حافظه رم، خبرساز شده است.

تراشه توسعه داده توسط هاینیکس، با استانداردهای JEDEC که توسعه حافظه ها بر پایه قوانین این شرکت انجام میگیرد، کاملا سازگار است. پیش از این در بررسی تفاوت رم های DDR3 و DDR4 در لپ تاپ، با ولتاژ رم های DDR4 آشنا شدیم و حالا تراشه های DDR5 این اندازه را تا 1.1 ولت کاهش داده و 30 درصد بیشتر در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. سرعت انتقال رم های DDR5 با افزایش 60 درصدی نسبت به نسل های قبلی، به 5200MB بر ثانیه افزایش پیدا کرده است در حالی که این رقم در تکنولوژی DDR4 حداکثر 3200MB بود. به گفته هاینیکس، تراشه های جدید می توانند در هر ثانیه 3.7 گیگابایت فایل صوتی و تصویری را جابجا کنند.

رم ddr5

هم اکنون با روش هایی از جمله اورکلاک کردن می توان با همین رم ها DDR4 به سرعت حدودی 5000 مگابایتی رسید، که در تراشه های DDR5 سرعت پایه از این رقم شروع شده و مصرف انرژی آن نیز کمتر است، این یکی از مهمترین دلایل استفاده از تکنولوژی جدید رم ها محسوب می شود. SK Hynix عرضه چیپ های DDR5 مورد نیاز برای سخت افزارهای سرور و کامپیوترهای خانگی را آغاز کرده است. گفته می شود این تکنولوژی ابتدا در سرورها و سپس برای مصارف خانگی خواهد رسید.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*