HP Spectre Folio یک لپ تاپ تبلتی تبدیل شونده با پوشش تمام چرم و سخت افزار خوب، یک انتخاب مناسب برای مدیران، بازاریاب ها و حتی دانشجویان به شمار می رود. این لپ تاپ در ترکیب های مختلف و قیمت پایه 1300 دلاری قابل خریداری می باشد.

مزایا

  • طراحی شیک و جذاب
  • عمر باتری عالی
  • صفحه کلید فوق العاده راحت 

معایب

  • عملکرد متوسط بلندگوها
  • عملکرد متوسط با پردازنده سری Y

طراحی

کافیست تنها یک بار این لپ تاپ را به یکی از دوستان خود برای چند لحظه قرض دهید تا جمله " فوق العادست، عاشقشم" را بشنوید. چرم طبیعی قهوه ای رنگ کنیاکی، احساس نرمی خاصی به دست شما می دهد و در برابر انگشتان چرب و دستانی که بیش از حد عرق می کند، به خوبی مقاوم است. گجت های دنیای فناوری بوی خاصی ندارند، اما کافیست فولیو را از نزدیک ببینید تا یکبار هم که شده بوی خاص بدنه آن به مشام شما بخورد.

روی سطح چروک های طبیعی چرم، در مرکز درب، یک خط ظریف مشاهده خواهید کرد که به وسیله ی چند دوخت، مشخص تر شده است. لوگوی HP به شکل ظریفی به سمت عقب حک شده است. در سمت راست یک حلقه ی چرمی برای قرار دادن حلقه در آن ، دیده می شود. در سطح انتهایی لپ تاپ موارد حک شده ی بیشتری را پیدا خواهید کرد که به شما اطلاع می دهند شرکت در سال 1939 تاسیس شده است. در حقیقت palm rest (محل قرار گیری دست در دو طرف تاچ پد لپ تاپ)، تماما از چیزهایی ساخته شده است که تاچ پد را درون دریایی از تجمل قرار می دهد. کیبورد روی سطح آلمینیومی خاکستری رنگی قرار گرفته است. اسلیم، دکمه ی پاور با نور پس زمینه ، درست بالای دکمه ی ESC قرار گرفته است، در حالیکه بلندگوها در سراسر فضای بالایی سطح زمینه قرار دارند.

HP spectre

وزن حدود 1.5 کیلو گرمی در برابر ابعاد 12.6 در 9.2 در 0.6 اینچی فولیو را به سختی میتوان سنگین یا قابل توجه در نظرگرفت. در محصولات مشابه همرده، لنوو یوگا C930 (با ابعاد 12.6 در 8.9 در 0.6 اینچ) و با وزن حدودا 1.4 کیلوگرمی، کمی سبک تر از این دستگاه است. سِری های جداشدنی Microsoft Surface Pro 6 (با ابعاد 11.5 در 7.9 در 0.3 اینچ ) و Samsung Galaxy Book 2 (با ابعاد 11.3 در 7.9 در 0.3 اینچی) با وزن های به ترتیب 0.77 کیلوگرم و 0.81 گرمی، به میزان قابل توجهی سبک تر از HP Spectre Folio هستند.

hp spectre folio

یک چیزی که HP در این دستگاه، نسبت به سایر مدل های خود، روی آن تاکید بیشتری کرده است، جلایی است که در طراحی این لپ تاپ به کار رفته است. در هیچ کجا به اندازه ی زمانی که در حال تغییرِ حالت های مختلف این تبلت هستید، این زیبایی به چشم نمی خورد. با یک فشار محکم و یک حرکت کشویی، فولیو می تواند از یک لپ تاپ به یک تبلت تغییر شکل بدهد.

تغییر حالت، با یک ضربه ی نسبتا ملایم با مچ دست حاصل می شود. برای تغییر حالت، گوشه ی بالایی سمت راست درب را می گیریم و به سمت جلو فشار می دهیم تا پایه های مخفی را از آهنرباهای قوی که پنل را در یک موقعیت عمود نگه  داشته اند، جدا کنیم. از آنجا به بعد صفحه نمایش را به سمت لبه ی محلی که کیبورد و تاچ پد به یکدیگر ملحق شده اند، می لغزانیم تا به وضعیت رو به جلو یا وضعیتی که دیگران آن را حالت ارائه می نامند، برسیم. پنل با شیب 60 درجه قرار گرفته است و در حالی که زاویه دید بهتری را فراهم می کند، کیبورد را پنهان می کند. تبدیل فولیو به حالت تمام تبلت نیازمند ضربه محکم و حرکت کشویی دیگری است .

عملکرد

توجه به کاهش مصرف انرژی، این دستگاه را مجهز به یک پردازنده سری Y کرده است. این به معنی این است که قدرت پردازنده های سری H و یا حتی چیپ های سری U را در Spectre Folio لمس نخواهید کرد. با این حال در بررسی های ما، این لپ تاپ با همین پردازنده نیز به راحتی 18 زبانه از مرورگر کروم را که برخی از آن ها در حال پخش ویدئو بودند را به خوبی اجرا کرد. در هنگام انتقال یک فایل 4.97 گیگابایتی بر روی هارد دیسک M.2 NVMe SSD با ظرفیت 256 گیگابایتی، به سرعت میانگین 318 مگابایت بر ثانیه رسیدیم. این رقم برای لپ تاپ Surface Pro 6 عدد 203 و برای لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book 2 به عدد 118 مگابایت برثانیه می رسد. در مدل های مشابه تنها Yoga C930 با سرعت 339 مگابایتی عملکردی بهتر از فولیو به ثبت رسانده است.

فولیو به هیچ وجه برای ویرایش ویدیو مناسب نیست چرا که وقتی متوجه شوید، برای تبدیل یک فیلم 5 دقیقه ای با کیفیت 4K به 1080 حدودا 21 ساعت منتظر خواهید بود، به این لپ تاپ در خواب هم فکر نخواهید کرد.

پردازنده گرافیکی Intel UHD Graphics 615 نیز عملکرد متوسطی در پردازش های گرافیکی شما دارد. برای اجرای برنامه هایی همچون فتوشاپ، کرل و.... مشکل خاصی برای شما وجود نخواهد داشت.

باتری

Folio در آزمایش باتری ما 10 ساعت و 18 دقیقه طول کشید که تخلیه کامل شود. این بررسی شامل استفاده از Wi-Fi، استفاده از حداکثر روشنایی و اجرای برنامه های معمولی به دست رسیده است. C930 حدودا 8:09 ساعت و Surface Pro 6 در حدود 9:20 ساعت و Galaxy Book 2 چیزی در حدود 10:41شارژدهی دارد.

همچنین بخوانید
بهترین لپ تاپ های تبلتی 2018

صفحه نمایش

نمایشگر 13.3 اینچی لمسی فوبیو با رزولوشن 1920 در 1080 رنگی ، سازگار و تا حد منصفانه ای روشن است. هنگام تماشای تریلر فیلم pimp ، روی پوست شکلاتی رنگ Keke Palmer (نام شخصیت فیلم) که درون درخشش قرمز مایل به زردی غرق شده بود، جوش های ریزی که در مرکز پیشانی اش جمع شده بودند جلب توجه می کرد. نور، شجاعانه روی موهای براقش حرکت می کرد و به من اجازه می داده تارهای موهایش را ببینم. ظرافت پنل تا اندازه ای به دلیل قابلیت آن برای بازسازی 119 درصد از فضای sRGB (فضای قرمز سبز آبی استاندارد) است. این مقدار از 100 درصد Yoga C930 و 116 درصد میانگین قراردادی لپ تاپ ها بهتر است. حال آنکه، لپ تاپ Surface Pro 6 با 136 درصد و مدل Galaxy Book 2 با 200 درصد، رنگ های غنی تری را ارائه می دهند.

اگر 313 nit را میانگین در نظر بگیریم، روشنایی فولیو برای پیشی گرفتن از Yoga C930 با 273 نیت کافی است اما چند nit کمتر از 316 نیت متوسط رده ، است .Surface Pro 6 با روشنایی 408 نیت بین رقبا روشن ترین می باشد و بعد از آن Galaxy Book 2 با اختلاف کمی یعنی با 350 نیت در جایگاه دوم قرار می گیرد.

hp spectre folio
hp spectre folio

بزرگ ترین ایرادی که میتوان گرفت در بخش قاب این دستگاه است. در دنیای صفحات بدون مرز و قاب های فوق العاده باریک، قاب فولیو هنگام مقایسه به خصوص در بخش های بالا و پایین ،ضخیم به نظر می رسد. اگر HP از ضخامت قاب ها کم می کرد، تصور می  کنیم امکان جای دادن یک پنل 14 اینچی وجود داشته باشد.

قلم

صفحه نمایش 10 اینچی خازنی HP Spectre Folio، سریع و سازگار با قلم است. عملکرد قلم در پیچ و تاب دادن آن در نرم افزار Fresh Paint به خوبی نمایان می شود، اما به جای لکه دار کردن صفحه نمایش با اثرانگشت های ناخوشایند، می توانید از یک قلم استفاده کنید.

HP Spectre Folio

از قلم دیجیتال ارائه شده همراه این لپ تاپ می توان، برای یادداشت برداری یا طراحی استفاده نمود. این قلم دیجیتالی که با اتصال بلوتوث کار کرده و منبع تغذیه آن یک باتری سایز AAAA می باشد. همچنین این قلم 1024 سطح فشار را کاملا ِدقیق و بدون اشکال ارائه داده و توسط یک پورت USB-Type C با شارژ سریع 15 ثانیه ای، به مدت 3 ساعت و 18 دقیقه ای برای شما کار می کند. قلم Tilt عملکرد عمیق تری را نیز ارائه میدهد که شامل، یک سرقلم قابل تعویض و یک دکمه ی بلوتوث جاسازی شده در انتهای وسیله به منظور حفظ عمر باتری است.

پورت ها

از آنجا که فولیو، تنها 0.6 اینچ ضخامت دارد، نباید توقع پورت های زیادی در بدنه این دستگاه داشته باشید. دو پورت Thunderbolt 3 در سمت راست و یک پورت USB Type-C و جک هدفون در سمت چپ به چشم می خورند.

hp spectre folio
hp spectre folio

صدای بلند و گوش خراش

با دیدن لپ تاپ باید اچ پی را تحسین کنید، چرا که این شرکت تلاش بسیار زیادی کرده است تا صدای بسیار زیادی را در یک قاب نسبتا باریک هدایت کند. کافیست یک آهنگ یا فیلم با حداکثر صدا در یک اتاق پلی کنید تا به کیفیت بی نظیر آن پی ببرید.

صفحه کلید و صفحه لمسی

معمولا، بزرگترین مشکل در لپ تاپ های تبدیل شونده، صفحه کلید های کم عمق و مودب است. این مشکل به هیچ عنوان در فولیو وجود ندارد. صفحه کلید لمسی به سبک جزر و مد به طور یکنواخت با کلیدهای بزرگ و دارای نور پس زمینه فاصله دارد.

 

ویدئو معرفی لپ تاپ HP Spectre Folio



منبع : LaptopMag

تهیه و گردآوری توسط کِی لپ

  • nasrin
    (1397-09-17)

    چه باحال و حرفه ای

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*