HP ProBook 4530s متعلق به شرکت بزرگ و محبوب Hp است که در سال 2011 ساخته و به بازار عرضه شده است و به دلیل اینکه یک لپ تاپ ارزان با قیمت پایین بود جزو لپ تاپ های محبوب همان سال معرفی شد.4530s دارای یک ظاهر امروزی می باشد وبه دلیل قابلیت های خاصی که دارد جزء دستگاه های حرفه ای محسوب می شود. بدنه دستگاه از آلومینیوم ساخت شده است که می تواند در برابر خراشیگی ، زنگ زدگی و ضربه مقاومت کند.

طراحی

HP ProBook 4530s دارای یک بدنه مقاوم ، ظاهری امروزی و طراحی منحصربه فرد است که هر کاربری بتواند در هنگام استفاده احساس رضایت کند. جنس بدنه دستگاه آلومینیوم می باشد که باعث می شود در برابر زنگ زدگی ، خراشیدگی و ضربه مقاوم شود. بدنه دستگاه طوری طراحی شده است که در برابر اثر انگشت مقاوم باشد یعنی کاربر در هنگام استفاده لک های اثرنگشت خود را مشاهده نمی کند. لپ تاپ به رنگ نقره ای و در ابعاد 35x 377x 245 میلی متر می باشد. دستگاه دارای لولاهایی قدرتمندی از جنس آلومینیوم است که بدنه را محکم به صفحه نمایش متصل کرده اند. لولاها هنگام باز و بسته شدن بسیار روان و آرام عمل می کنند طوری که هیچ صدای اضافی را تولید نمی کنند. بدنه این لپ تاپ طوری طراحی شده است که هیچ شکاف و راه نفوضی ندارد. این دستگاه نسبت به قیمتی که دارد از طراحی و مقاومت بالایی برخوردار می باشد و جزء دستگاه های حرفه ای نیز محسوب می شود.

طراحی hp probook 4530s

صفحه نمایش

HP ProBook 4530s به یک صفحه نمایش 15.6 اینچ با کیفیت HD با رزولوشن 1366x768 مجهز می باشد. صفحه نمایش دستگاه دارای مقاومت خاصی می باشد ؛ دور تا دور صفحه نمایش یک قاب آلومینیومی قرار دارد که می تواند از صفحه نمایش در برابر ضربه و فرسودگی محافظت کند. صفحه نمایش لپ تاپ برعکس سایر رقبا در فضای باز زیر نور مستقیم خورشید عملکرد مناسبی ندارد یعنی زیر نور مستقیم خورشید صفحه نمایش تار دیده می شود و قابل رویت نمی باشد. دستگاه دارای یک زاویه دید نامناسب است ؛ زاویه دید در واقع کیفیت دیدگاه در زوایای مختلف می باشد. در این مدل ، زاویه دید انفرادی است یعنی اگر کاربران از هر طرف به جزء رو به رو به صفحه نمایش را نگاه کنند تیرگی های نسبی را مشاهده می کنند. بیشترین مقدار کنتراست صفحه نمایش در پایین سمت چپ cd / m 197 است و کمترین کنتراست صفحه نمایش در بالا سمت راست cd / m 171 می باشد که اختلاف میان این دو رقم 83% است که این نسبت به سایر رقبا و قیمتی که دستگاه دارد واقعا عالی می باشد.

صفحه نمایش hp probook 4530s

کیبورد و تاچ پد

HP ProBook 4530s در مقایسه با مدل های قبلی و سایر رقبا به یک کیبورد بهتر و مقاوم تر مجهز شده است. دستگاه دارای یک کیبورد کامل و حرفه ای می باشد ؛ کامل بودن کیبورد یعنی هیچ یک از کلید های اضافی مانند قسمت عددی یا همان کلید های ماشین حسابی و کلید های زاپاس مانند Delete و Shift حذف نشده اند که خوشبختانه 4530s دارای یک کیبورد کامل می باشد. انداره کیبورد 34.9 سانتی متر در 11 سانتی متر است. کلید ها از جنس نرم و مقامی ساخته شده اند که تایپ کردن را برای کاربران لذت بخش می کند. کیلد های لپ تاپ از پلاستیک فشرده ساخته شده اند که باعث می شود به مقاومت منحصر به فرد و به طول عمر بالایی دست یابند.
کلید روشن خاموش / روشن در بالا سمت چپ کیبورد قرار دارد که باعث می شود بیشتر به چشم بیاید. متاسفانه کیبورد فاقد نور پس زمینه کلید ها می باشد ، نور پس زمینه کلید ها جدا از زیبایی که به لپ تاپ می دهد باعث می شود که کاربران در تاریکی بتوانند راحت تر به کلید های مورد نظر دسترسی یابند. 4530s به دلیل رعایت فاصله مناسب بین کلید ها ، چیدمان صحیح ، مقاومت بالا و فشار پذیری مناسب برای کاربران تایپیست بسیار مناسب می باشد.

کیبورد و تاچ پد hp probook 4530s

HP ProBook 4530s دارای یک تاچ پد با اندازه مناسب و مقاومت بالا است. اندازه تاچ پد 9.4 سانتی متر در 6.8 سانتی متر می باشد که این اندازه نسبت به قیمت دستگاه بسیار مناسب است. تاچ پد مانند کیبورد نرم می باشد و از فشار پذیری مناسبی برخوردار است. خوشبختانه تاچ پد می تواند از حرکات چند لمسی به خوبی پشتیبان کند. تاچ پد دارای دو کلید می باشد که در پایین خود تاچ پد قرار دارند این کلید ها کاملا با تاچ پد منطبق می باشند و باعث می شوند که زیبایی دستگاه حفظ شود و برعکس کلید های کیبورد در هنگام استفاده کاملا بی سرو صدا هستند.

باتری

HP ProBook 4530s مجهز به یک باتری 6 سلولی 48 Wh است. این دستگاه در حداقل استفاده از نور صفحه ، صدا ، CPU ، Wi-Fi و در حالت وب گردی می تواند به مدت 5 ساعت 55 دقیقه دوام بیاورد. لپ تاپ در حالت متوسط می تواند 4 ساعت و 18 دقیقه کار کند. لپ تاپ حالت حداکثر استفاده از CPU ، Wi-FI ، صدا و نور صفحه می تواند 3 ساعت و 5 دقیقه دوام بیاورد ؛ این ارقام نسبت به قیمت 4530s واقعا راضی کننده است و برای کاربرانی که کارهای طولانی مانند تولید محتوا و تایپ با لپ تاپ انجام می دهند بسیار مناسب می باشد.

باتری hp probook 4530s
صدا

HP ProBook 4530s به دو بلندگو مناسب که در بالای کیبورد قرار دارند مجهز می باشد. موقعیت بلندگو ها باعث می شود تا صدا با کیفیت بهتر به گوش کاربران برسد. اسپیکر های دستگاه در فضای بسته مانند ادارات می توانند موزیک ، فیلم و تماس ویدیویی را به خوبی پخش کنند ولی در فضای باز مانند پارک ها بسیار ضعیف عمل می کنند که کاربران برای رفع این مشکل می توانند از دو درگاه هدفون / میکروفون که در جلوی لپ تاپ قرار دارد استفاده کنند.

اسپیکر hp probook 4530s
اتصالات

HP ProBook 4530s از تمامی اتصالات با تعداد مناسب برخوردار می باشد. در پشت دستگاه هیچ نوع اتصالی وجود ندارد. در جلوی لپ تاپ دوعدد درگاه میکروفون / هدفون و یک درگاه کارتخوان SD موجود می باشد. در سمت چپ VGA ، HDMI ، یک عدد پورت USB2.0 و یک عدد پورت USB3.0 قرار دارد. در سمت راست دستگاه LAN ، دو عدد پورت USB2.0 و DVD CD-RW درایو نوری وجود دارد. دستگاه 4530s با توجه به اتصالاتی که دارد برای کاربران حرفه ای مناسب می باشد و می تواند تمام نیاز هایی که از یک دستگاه حرفه ای انتظار داریم را فراهم کند.

اتصالات hp probook 4530s

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم
  • اتصالات مناسب
  • کیبورد و تاچ پد مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش با کیفیت پایین
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*