HP ProBook 4540s در سال 2012 سال ساخته و به بازار عرضه شده است. این لپ تاپ همانند مدل قبلی یعنی 4530s می باشد و فقط مقدار کمی تغییر کرده است. این دستگاه نسبت به قیمت پایینی که دارد از کیفیت مناسبی برخوردار می باشد.

طراحی

HP ProBook 4540s یک لپ تاپ ارزان قیمت از نسل 3 می باشد و طراحی بسیار مشابه به مدل قبلی یعنی 4530s دارد و فقط کمی تغییر کرده است ؛ بیشتر بدنه هر دو لپ تاپ از پلاستیک ساخته شده است و فقط پشت صفحه نمایش دارای یک قاب آلومینیومی می باشد البته این طراحی باعث می شود که دستگاه به کیفیت بالا و ثبات بیشتری دست یابد. لپ تاپ HP 4540s یک دستگاه زیبا با ظاهر امروزی می باشد که به دلیل ترکیب رنگ نقره ای و کمی مشکی که دارد به سختی کثیف می شود. دستگاه دارای لولاهای مقاومی است که از جنس آلومینیوم می باشند و صفحه نمایش را به خوبی به بدنه متصل کرده اند. 4540s تا 130 درجه باز می شود که این رقم نسبت به نبود اتصالات در پشت دستگاه قابل قبول نمی باشد.

طراحی HP ProBook 4540s
دستگاه HP 4540s در ابعاد 34x375 x 231 میلی متر است و وزن آن 2.33 کیلوگرم می باشد این وزن و اندازه ی دستگاه باعث می شود که به درستی در دست قرار گیرد و راحت تر قابل حمل باشد. در بدنه لپ تاپ هیچ شکاف اضافی و راه نفوذی وجود ندارد که این طراحی دقیق شرکت HP را می رساند.

صفحه نمایش

HP ProBook 4540s مجهز به یک صفحه نمایش مات LED با کیفیت HD و رزولوشن 1366x768 است. در گوشه های صفحه نمایش از پلاستیک فشرده استفاده شده است که باعث می شود در برابر ضربه مقاومت چشم گیری داشته باشد. صفحه نمایش 4540s همانند مدل قبلی 4530s ، در زیر نور مستقیم خورشید نور را منعکس می کند که باعث می شود کاربران در هنگام مشاهده با مشکل مواجه شوند و در زاویه دید هم ضعیف عمل کرده است و انفرادی می باشد یعنی اگر کاربران از هر طرف به جز رو به رو صفحه نمایش را نگاه کنند تیرگی هایی را مشاهده می کنند.

صفحه نمایش HP ProBook 4540s
لپ تاپ ProBook 4540s کنتراست بهتری نسبت به مدل قبلی دارد ؛ در مدل 4530s بیشترین و کمترین مقدار کنتراست به ترتیب cd / m 197 و cd /m 171 می باشد در حالی بیشتر و کمترین مقدار کنتراست در 4540s به ترتیب ، cd / m 228 و cd / m 200 است که این ارقام نسبت به قیمتی که دارد واقعا راضی کننده است.

کیبورد و تاچ پد

HP ProBook 4540s دارای یک کیبورد حرفه ای می باشد. اندازه کیبورد 35x11.4 سانتی متر است که فقط کمی از 4530s کوچک تر می باشد ولی قابل قبول می باشد. کلید های کیبورد از پلاستیک فشرده ساخته شده که به رنگ مشکی است و باعث می شود از فشار پذیری و طول عمر بالایی برخوردار باشند.به دلیل کامل بودن کیبورد یعنی هیچ یک از کلید های زاپاس یا کمکی مانند کلید های ماشین حسابی ، Delete و ... حذف نشده اند ، فشار پذیری مناسبی دارد ، فاصله بین کلید ها به خوبی رعایت شده است و به دلیل مقاومت بالایی که دارد به این کیبورد ، کیبورد حرفه ای می گویند اما تنها نقص کیبورد HP ProBook 4540s ، عدم وجود نور زیر کلید ها است ؛ نور زیر کیبورد جدا از زیبایی که به دستگاه می دهد باعث می شود که کاربران در تاریکی بتوانند به راحتی به کلید ها مورد نظر خود دسترسی یابند.

کیبورد و تاچ پد HP ProBook 4540s
تاچ پد HP 4540s همانند کیبورد از جنس نرمی برخوردار می باشد که فشار پذیری مناسبی دارد. ابعاد تاچ پد 9.1x6.1 سانتی متر است ؛ این این تاچ پد از مدل قبلی کوچکتر می باشد ولی از بازخورد مناسب و طول عمر بیشتری بهرمند است. خوشبختانه تاچ پد می تواند از حرکات چند لمسی به خوبی پشتیبانی کند.

صدا

HP ProBook 4540s دارای دو بلندگو با طیف صدای مناسب می باشد که در بالای کیبورد قرار دارند این موقعیت اسپیکر ها باعث می شود صدا مستقیما و با کیفیت مناسب به گوش کاربر برسد. بلندگوهای HP 4540s در فضای بسته مانند اداره ها می توانند تماس ویدیویی ، فیلم و موزیک را به خوبی و با کیفیت بالا پخش کنند اما در فضای بسته مانند پارک صدا را کمی ضعیف پخش می کنند که برای رفع این مشکل شرکت HP دو درگاه میکروفون / هدفون در جلوی دستگاه قرار داده است.

اسپیکر HP ProBook 4540s

باتری

HP ProBook 4540s به یک باتری 6 سلولی 47 Wh مجهز می باشد. 4540s با حداقل استفاده از نورصفحه ، CPU ، Wi-fi ، صدا و در حالت وب گردی می تواند حدود 5 ساعت و 49 دقیقه کار کند. دستگاه در حالت متوسط استفاده از انرژی می تواند 4ساعت و 10 دقیقه دوام بیاورد. لپ تاپ در حداکثر استفاده از نور صفحه ، صدا ، Wi-Fiو CPU می تواند 3 ساعت کار کند. با اینکه این ارقام زیاد نمی باشد اما نسبت به قیمت پایین HP 4540s قابل قبول می باشد. باتری دستگاه کاملا با دستگاه منطبق است یعنی از لپ تاپ بیرون نمی زند و زیبایی دستگاه را به هم نمی ریزد. برای باز کردن باتری دو کلید کشویی که در زیر دستگاه قرار دارد و با کمی فشار زیاد می توانیم باتری را خاج کنیم.

باتری HP ProBook 4540s

اتصالات

HP ProBook 4540s مشابه مدل 4530s می باشد و دارای همه ی اتصالات لازم است با این تفاوت که 4530s دارای 3 عدد پورت USB2.0 و یک عدد پورت USB3.0 است ولی 4540s دارای 2 پورت USB2.0 و 2 پورت USB3.0 است. در پشت دستگاه هیچ نوع اتصالی وجود ندارد. در جلوی دستگاه دارای کارتخوان SD و دو درگاه میکروفون و هدفون است. در سمت چپ دارای یک درگاه شارژر ، VGA ، کنزینگتون ، HDMI و 2 عدد پورت USB3.0 قرار دارد. در سمت راست  2 عدد پورت USB2.0 و DVD CD-RW درایو نوری وجود دارد. متاسفانه دستگاه فاقد LAN می باشد که عیب چشم گیری نیست و هر کاربری می تواند به راحتی از آن استفاده کند.

اتصالات HP ProBook 4540s

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم
  • اتصالات مناسب
  • کیبورد و تاچ پد مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نه چندان قوی
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*