Lenovo Thinkpad T550 متعلق به کمپانی محبوب لنوو می باشد که در سال 2015 به بازار عرضه شده است. این لپ تاپ در سال 2016 جزء پرفروش ترین لپ تاپ ها بود. این دستگاه به دلیل طراحی خوبی که دارد جزء لپ تاپ های صنعتی محسوب می شود. وزن دستگاه 2.110 کیلوگرم است که به راحتی در دست قرار می گیرد و می توان دستگاه را بدون احساس سنگینی حمل کرد. متاسفانه لپ تاپ از اتصالات کاملی برخوردار نمی باشد اما می توان کمبود ها را با استفاده از پورت های اکسترنال برطرف کرد.

طراحی

Lenovo Thinkpad T550 یک لپ تاپ صنعتی با رنگ سیاه است که از پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس ساخته شده که باعث می شود سبک ، نرم، ضد خراش ، ضد لغزش و در برابر فرسودگی مقاوم باشد. وزن دستگاه حدود 2.110 کیلوگرم می باشد و اندازه قطر دستگاه 23 میلی متر است. متاسفانه بدنه لپ تاپ به سختی تمیز می شود که این عیب در سایر رقبا مشاهده نمی شود. از نکات مثبت دستگاه ، وجود لولا های مناسب می باشد که صفحه نمایش را محکم به بدنه متصل کرده اند و در هنگام باز و بسته شدن هیچ صدای اضافی و گوش خراشی را تولید نمی کنند. برای باز کردن لپ تاپ کاربران باید از هر دستشان استفاده کنند که این مقاومت لولاها را می رساند.

طراحی Lenovo Thinkpad T550

صفحه نمایش

Lenovo Thinkpad T550 دارای یک صفحه نمایش مات 15.6 اینچ با کیفیت HD+ با رزولوشن 1600x900 است. صفحه نمایش می تواند در زیر نور مستقیم خورشید در حد قابل قبول کار کند. T550 دارای زاویه دید مناسب می باشد. کاربران می توانند از هر طرف بدون کم شدن کیفیت تصویر نگاه کنند. صفحه نمایش دستگاه به دلیل قاب محکمی که دارد در برابر خراشیدگی ، فرسودگی و در برابر ضربه مقاوم است. این لپ تاپ به دلیل صفحه نمایش خوبی که دارد ، برای کار های تولید محتوا و گرافیکی قابل قبول می باشد.

صفحه نمایش Lenovo Thinkpad T550

کیبورد و تاچ پد

Lenovo Thinkpad T550 از کیبوردی با مقاومت ، کیفیت بالا و اندازه مناسب برخوردار می باشد. اندازه صفحه کلید دستگاه 35.7x12 سانتی متر است. کلید خاموش و روشن در بالا سمت راست قرار دارد. این کیبورد برای کاربران کارمند ، تولید محتوا و افراد تایپیست مناسب است زیرا جنس کلید ها نرم می باشد ؛ این نرم بودن باعث می شود کلید ها در هنگام تایپ از بازخورد مناسب و سریعی برخوردار باشند. کیبورد دارای یک نکته مثبت و یک نکته منفی است. نکته مثبت ، دستگاه برخلاف مدل قبلی از کیبورد کاملی برخوردار می باشد ، یعنی کلید های اضافی مانند کلید های عددی کم نشده اند . نکته منفی ، کیبورد فاقد نور زیر کیبورد است ؛ نور زیر کیبورد به غیر از زیبایی که به لپ تاپ می دهد باعث می شود که کاربر در هنگام تاریکی به راحتی کلید های مورد نظر را پیدا کند.

صفحه کلید Lenovo Thinkpad T550

Lenovo Thinkpad T550 مجهز به یک تاچ پد با اندازه متوسط 10x8 سانتی متر می باشد. تاچ پد می تواند از حرکات چند لمسی به خوبی پشتیبانی کند. جنس تاچ پد همانند کیبورد نرم می باشد که پیشمایش را راحت تر می کند. کلید های تاچ پد از مقاومت بالایی برخوردار می باشند ولی برعکس کلید های کیبورد هنگام کلیک کردن صدای نسبتا زیادی تولید می کنند .

باتری

Lenovo Thinkpad T550 دارای یک باتری 44wh می باشد. باتری دستگاه میتواند در حداقل استفاده از نور صفحه نمایش ، Wi-Fi ، CPU ، خاموش بودن صدا و در حات بیکار می تواند 5 ساعت 30 دقیقه دوام بیاورد. لپ تاپ در حالت متوسط استفاده انرژی ، نور صفحه ، CPU و غیره ، 3 ساعت و 15 دقیقه می تواند دوام بیاورد. دستگاه در حالت حداکثر استفاده از انرژی 2 ساعت و20 دقیقه دوام می آورد که این رقم در مدل های قبلی بیشتر است و نسبت به قیمتی که دارد قابل قبول نمی باشد. نکته مثبت باتری شکل و اندازه اش می باشد ، یعنی باتری به طور کامل با لپ تاپ منطبق است که باعث می شود جلوه و زیبایی لپ تاپ به خوبی حفظ شود.

باتری Lenovo Thinkpad T550

صدا

Lenovo Thinkpad T550 دارای دو بلندگوی کوچک می باشد. متاسفانه بلندگو ها در زیر و کناره های دستگاه قرار دارند که باعث می شود صدا به خوبی به گوش کاربران نرسد. بلندگو ها برعکس اندازه ی کوچکی که دارند ، از کیفیت مناسبی برخوردار می باشند. بلندگوها برای کار هایی مانند پخش موسیقی ، پخش فیلم و تماس ویدیویی در یک فضای بسته مانند ادارات مناسب هستند. تنها نکته منفی در مورد اسپیکر ها عملکرد ضعیف در فضای باز می باشد که کاربران می توانند از درگاه میکروفون و هدفون استفاده کنند.

اسپیکر های Lenovo Thinkpad T550


اتصالات

Lenovo Thinkpad T550 نسبت به مدل های قبلی از اتصالات قابل قبول برخوردار نمی باشد. متاسفانه در جلو و پشت دستگاه هیچ اتصالی وجود ندارد و در سمت چپ لپ تاپ دو عدد پورت USB3.0 و Display Port mini قرار دارد. در سمت راست ، دستگاه ، دارای جایگاه شارژر ، یک عدد پورت USB3.0 ، VGA ، یک درگاه میکروفون و هدفون ، پورت LAN و کارت خوان می باشد. متاسفانه دستگاه فاقد HDMI و درایو نوری DVD RW می باشد. با توجه به مشخصات ارائه شده T550 از نظر اتصالات قابل قبول نمی باشد ، ولی کاربران می توانند با استفاده از اتصالات اکسترنال ، کمبود های دستگاه را برطرف کنند.

پورت های Lenovo Thinkpad T550

ویژگی های مثبت

  • صفحه کلید و تاچ پد مناسب
  • بدنه محکم

ویژگی های منفی

  • اتصالات کم
  • فاقد نور زمینه
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*