Lenovo ThinkPad E530 لپ تاپی 15.6 اینچی از شرکت لنوو است. این دستگاه 2.45 کیلوگرمی ، در سال 2012 میلادی عرضه ی جهانی شده و در میان لپ تاپ های هم رده ی خود ، حرف های زیادی برای گفتن دارد. قیمت مناسب در کنار صفحه نمایش مات ، کیبورد و تاچ پد مناسب ، از مهم ترین ویژگی های لپ تاپ Lenovo E530 می باشد.

طراحی

لپ تاپ Lenovo ThinkPad E530 بر خلاف سایر ThinkPad های لنوو که طراحی ساده و کلاسیکی دارند ، از طراحی به مراتب دلنشین تری برخوردار است. یک نوار آلومینیومی باریک که در اطراف صفحه نمایش قرار گرفته ، رنگ تیره صفحه نمایش و i-dot قرمز رنگ درخشان سری Edge که در آرم ThinkPad قرار گرفته است از یکنواخت بودن ظاهر لپ تاپ E530 کاسته است. کلید های صفحه کلید تا حدودی براق هستند که این امر باعث می شود اثر انگشت روی آن مشخص باشد. دستگاه حدود 2.45 کیلو گرم می باشد و ابعاد دستگاه 35 x 377 x 245 میلی متر است که به راحتی در دست قرار می گیرد که باعث می شود که کاربران هنگام حمل آن احساس سنگینی نکنند.طراحی lenovo thinkpad e530

هرچند کیفیت مواد به کار رفته به خوبی خطوط تجاری گران قیمت تر مانند سری Latitude ، Elitebook یا ThinkPad T ، X یا W نمی رسد ، اما کیفیت کلی بدنه ی لپ تاپ Lenovo ThinkPad E530 بسیار خوب است و می تواند به راحتی با رقبای هم رده ی خود مقایسه شود. سطح بدنه فقط در مناطق حساس مثل درب نمایشگر و قسمت بالای درایو نوری و محفظه باتری ممکن است با فشار زیاد تغییر شکل پیدا کند. قسمت های استراحتگاه مچ دست و درب نمایشگر کاملا محکم هستند و لولاهای نمایشگر نیز از چسب ایمنی بسیار مطمئنی برخوردار هستند. E530 به لطف پایه های لاستیکی خود ، حتی بدون باتری در جای خود قرار می گیرد.

صفحه نمایش

لپ تاپ Lenovo ThinkPad E530مجهز به یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت HD و وضوح 1366x768 پیکسل می باشد. از خصوصیات مثبت این صفحه نمایش ، مات بودن آن است که باعث می شود نور روی آن بازتاب نکند و هم چنین برای کاربرانی که استفاده ی طولانی از لپ تاپ دارند ، نسبت به صفحه نمایش های براق ، خستگی چشم کم تری ایجاد می کند.صفحه نمایش lenovo thinkpad e530

حداکثر روشنایی صفحه نمایش که در نه منطقه اندازه گیری می شود ، از حداقل 197 cd / m2 در گوشه بالا سمت راست تا 245 cd / m2 در مرکز ، متغیر است. میزان روشنایی حدود 80٪ و متوسط روشنایی حدود 224 cd / m2 است. اینها مقادیر خوبی هستند و امکان استفاده از لپ تاپ را هم در فضای باز و هم در فضای بسته به کاربران می دهند. با توجه به سطح مات و در نتیجه عدم انعکاس ، میزان روشنایی ارگونومیک در حدود 150 cd / m2 را می توان در محیط داخلی تنظیم کرد. هم چنین روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo E530 را می توان در 15 سطح تنظیم کرد. در کناره های صفحه نمایش ز آلومینیوم استفاده شده است که باعث می شود صفحه نمایش لپ تاپ در برابر ضربه و فرسودگی مقاوم باشد. زاویه دید دستگاه به هیچ عنوان پایداری مناسبی ندارد و یک لپ تاپ انفرادی محسوب می شود ؛ یعنی اگر کاربران از هر طرف به جز رو به رو به صفحه نمایش نگاه کنند صفحه نمایش را تیره مشاهده می کنند.

کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad E530 دارای یک کیبورد با وزن و اندازه استاندارد است. کلید ها از پلاستیک سخت ساخته شده که باعث می شود که هنگام تایپ صدای کلید ها را واضح بشنویم. کلید ها از بازخورد مناسبی بهره مند می باشند. متاسفانه کیبورد فاقد نور زیر کلید می باشد ؛ نور زیر کلید ها باعث می شود که کاربران بتوانند در تاریکی کلید های مورد نظر رابیابند که متاسفانه E530 فاقد این موضوع می باشد.

کیبورد Lenovo ThinkPad E530

Lenovo ThinkPad E530 به یک تاچ پد بزرگ و استاندارد مجهز می باشد. جنس تاچ پد همانند کیبورد نرم و کاملا صاف است که باعث می شود که کاربران به راحتی و با سرعت بیشتر پیمایش کنند. خوشبختانه تاچ پد از حرکات چند لمسی به خوبی پشتیبانی می کند. تاچ پد دارای سه کلید می باشد که در بالای خود تاچ پد قرار دارند ؛ کلید ها برعکس کلید های کیبورد بی سر و صدا هستند و هنگام استفاده هیچ صدای اضافی تولید نمی کنند.

 

صدا

Lenovo ThinkPad E530 مجهز به دو بلندگو که در زیر لپ تاپ قرار دارند می باشد ؛ موقعیت اسپیکر ها باعث می شود که صدا به خوبی به گوش کاربران نرسد که این یک عیب چشم گیر محسوب می شود. بلندگو ها بیشتر برای کار های اولیه مانند پخش موزیک ، تماشای فیلم و تماس ویدیویی در یک فضای بسته مانند ادارات ساخته شده اند یعنی در فضای باز عملکرد قابل قبولی ندارد. کاربران می توانند از درگاه میکروفون / هدفون استفاده کنند تا صدا را با کیفیت مناسب بشنوند.

اسپیکر Lenovo ThinkPad E530

باتری

Lenovo ThinkPad E530 دارای یک باتری 6 سلولی 48 Mh است که در پشت دستگاه قرار دارد ؛ باتری با لپ تاپ کاملا منطبق است یعنی باعث می شود که زیبایی دستگاه حفظ شود. این باتری در حداقل استفاده از نور صفحه ، CPU ، Wi-Fi و صدا در حالت وب گردی می تواند 5 ساعت و 25 دقیقه می تواند ادامه دهد. این دستگاه در حالت متوسط استفاده از انرژی 4 ساعت 5 دقیقه می تواند کار کند. لپ تاپ در حالت حداکثر استفاده از Wi-Fi ، صدا ، CPU ، نور صفحه نمایش می تواند 2 ساعت 30 دقیقه دوام می آورد. این ارقام نسبت به قیمت Lenovo ThinkPad E530 قابل قبول می باشد.

باتری Lenovo ThinkPad E530

اتصالات

Lenovo ThinkPad E530 نسبت به قیمتی که دارد به اتصالات مناسبی مجهز است و می تواند تمام نیاز های کاربران حرفه ای را فراهم کند. در پشت لپ تاپ هیچ نوع پورت و اتصالی وجود ندارد. در سمت راست دستگاه پورت میکروفون و هدفون ، DVD CD-RW درایو نوری ، یک عدد پورت LAN ، USB2.0 و جایگاه شارژر موجود می باشد. در سمت چپ VGA ، یک عدد پورت USB2.0 ، HDMI و دو عدد پورت USB3.0 وجود دارد. در جلوی دستگاه فقط جایگاه کارتخوان SD قرار دارد.

 

 اتصالات Lenovo ThinkPad E530ر

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم
  • اتصالات مناسب
  • کیبورد و تاچ پد مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش با کیفیت پایین
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*