این روزها تمام نگاه به رویداد MWC شهر بارسلونا است. کمپانی دل به دور از این نمایشگاه و کاملا بی سر و صدا از چهار محصول جدید خود مجهز به پردازنده رایزن رونمایی کرد. این لپ تاپ های 17 اینچی به پردازنده های Ryzen 3  و Ryzen 5 مجهز بوده و در کانفیگ های مختلف از جمله حافظه و رم تفاوت عرضه خواهند شد. دل تصمیم گرفته است از رایزن ۵ نسخه 2500U به همراه گرافیک وگا ۸ و رایزن ۳ نسخه 2200U به همراه گرافیک وگا ۳ در این لپ‌تاپ‌ها استفاده کند که اولین دستگاه‌های ساخت این شرکت با این نوع APU به شمار می‌روند. برای هر پردازنده، دو مدل مجزا معرفی شده است

تمامی لپ‌تاپ‌ها از نمایشگر ۱۷.۳ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌گیرند. نمایشگر این محصولات که کمی بزرگ‌تر از استاندارد رایج ۱۵.۶ اینچی لپ‌تاپ است، موجب شده در رده لپ‌تاپ‌های عریض قرار گیرند. پنل استفاده‌شده برای نمایشگر از نوع LED-backlit  است و مات بودن آن موجب جلوگیری از بازتاب نور در محیط‌های روشن می‌شود. همه دستگاه‌ها در رنگ نقره‌ای پلاتینیوم عرضه می‌شوند.

در قسمت درگاه‌ها شاهد دو پورت USB 3.1 نسل اول به همراه یک پورت USB 2.0 هستیم که در کنار آن‌ها HDMI و ورودی حافظه SD وجود دارد. وجود درایو نوری، وای-فای دوبانده و باتری ۳ سلولی ۴۲ وات ساعتی از دیگر مشخصات سری Inspiron 17 5000 است. حافظه ذخیره‌سازی و رم نیز در نسخه‌های مختلف، تفاوت دارد.

در این بین مقرون به صرفه ترین مدل دارای رایزن 3 از 8 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز (یک ماژول 8 گیگابایتی) و یک ترابایت هارد 5,400RPM برخودار است. مدل بعدی نیز از APU و هارد دیسک مشابه در کنار 12 گیگابایت رم DDR4 (ماژول های 4 و 8 گیگابایتی) بهره می برد. هردو مدل دارای رایزن 5 از رم های 16 گیگابایتی DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز (دو ماژول 8 گیگابایتی) و 2 ترابایت هارد 5,400RPM برخوردار هستند؛ در واقع تفاوت بین آنها این است که مدل دارای پشتیبانی پرمیموم یک ساله 999 دلار قیمت دارد که 100 دلار از مدل دیگر گرانتر تمام می شود.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*