تولید کنندگان لپ تاپ ها در کنار عرضه مدل های تجاری و خانگی، محصولاتی مخصوص صنایع و استفاده در صنعت تولید می کنند. این مدل ها معمولا از مقاومت بالا و کیفیت ساخت فوق العاده ای بهره مند بوده و یک سر و گردن از سایرین بالاتر هستند. در محصولات شرکت اچ پی، این مدل ها را در سری الایت بوک بیشتر شاهد هستیم. HP EliteBook 8570p یک لپ تاپ حرفه ای 15.6 اینچی با مشخصات سخت افزاری قابل قبول است.

مشخصات لپ تاپ HP EliteBook 8570p

پردازندهIntel Core i5-3360M
فرکانس پردازنده2.8 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم4 گیگابایت از نوع DDR3 
حافظه داخلی320GB گیگابایت
پردازنده گرافیکیAMD Radeon HD 7600M 1 GB GDDR5
اندازه صفحه نمایش15.6 اینچ
رزولوشن صفحه1920x1080
وزن2.73 کیلوگرم

ارتباطات

ویژگی های اساسی مانند Gigabit Ethernet، بلوتوث، وب کم (720p) و WLAN 802.11n در این کلاس از نوت بوک ارائه شده است. در مقایسه با رقبا، مدل بررسی ما دارای دو ماژول است که به طور معمول استاندارد نیستند: ماژول UMTS (HSPA +) که قبلا ذکر شده و (امروزه نادر است) که با یک مودم معمولی ساخته شده است. دومی قطعا جایگاهی ندارد: یک کاربر کسب و کار ممکن است نیاز به استفاده از قابلیت های فکس داشته باشد.

نگهداری

پوشش پایه بدون برش برای حذف اجازه می دهد تا دسترسی به بسیاری از اجزای داخلی اسانتر باشد. شکاف سیم کارت در پشت باتری قرار دارد. یک حافظه رم برای ارتقاء در دسترس میباشد و به کاربر اجازه می دهد سرعت RAM را بالا ببرد .  جایگاه فن برای دسترسی و پاک کردن مناسب است؛ جایگزینی هارد دیسک فقط چند مرحله انجام می شود. به طور کلی دسترسی به سیستم ، نمونه و بسیار کاربر پسند است.

BIOS

BIOS چند تنظیم مختلف را برای انتخاب قرار داده است: کاربر می تواند پورت ها را روشن یا خاموش کند یا تنظیمات ذخیره انرژی را برای خواننده کارت هوشمند و اسلات کارت Express تعریف کند. ایده خوب این است که اگر سرعت SATA به 6 گیگابیت بر ثانیه تنظیم شده باشد و گزینه "Fan always on" غیرفعال باشد. حتی اگر گزینه اول عمدتا بر روی درایوهای حالت جامد تاثیر بگذارد (3 گیگابیت در ثانیه تنگنا است)، تنظیم دوم باعث می شود تا زمانی که آداپتور برق وصل شده فن بیشترین زمان را باقی بماند.

صفحه کلید

صفحه کلید، که دارای یک صفحه کلید عددی جداگانه است، دارای کلید های معمولی (19 میلی متر / 0.75 اینچ) بوده و کل عرض نوت بوک را گسترش می دهد. کلیدهای پیکان بالا و پایین خیلی کوچک نزدیک هم هستند. ردیف کلید F نیز می تواند کمی بزرگتر باشد. به غیر از برچسب گذاری بر روی کلیدها، که در مقایسه با آن کمی کم است، نمی توانیم نقایص دیگری پیدا کنیم.

تمام توابع معمول بخشی از طرح بوده  و دکمه های سخت افزاری جداگانه در بالای بلوک شماره واقع شده اند. کلید های هنگام کلیک نقطه صدایی را منتشر می کنند که غافلگیرانه است. کلیدهای زنجیره ای از قدرت متوسط ​​استفاده می کنند و باید بعد از یک دوره کوتاه مدت تعویض شوند. صفحه کلید به خوبی پشتیبانی می شود و انعطاف پذیر نیست. فقط (کمی بزرگتر) نوار فضای کمی صدای "clacking" را منتشر می کند. EliteBook مانند بسیاری از نوت بوک های این کلاس دارای یک صفحه کلید مقاوم در برابر ریزش است که در پایین آن تخلیه می شود. بنابراین مقدار کمی مایع سبب آسیب میشود.

تاچ پد

هنگامی که ما بیشتر با سمت لبه های صفحه لمسی کار میکنیم ، مجبوریم  (2-3 بار) به یک واکنش ضربه بزنیم. ما تنظیمات درایور Synaptics را بررسی کردیم اما نتوانستیم این عملکرد را بهبود ببخشیم. اندازه، سطح، و دکمه های واقعی در این مدل به خوبی اجرا شده است.

کارت گرافیک

مدل بررسی ما به یک کارت گرافیک اختصاصی (AMD Radeon HD 7570M) مجهز است که به طور انحصاری استفاده می کند. حتی اگر پردازنده دارای اینتل HD 4000 باشد، آن را نمی توان فعال (BIOS F04) کرد. بنابراین این تکنولوژی سریع Sync کار نمی کند، زیرا به Intel نیاز دارد که نمی توان آن را نصب کرد. مرکز کنترل کاتالیست AMD فقط تابع PowerPlay را نشان می دهد .

عملکرد راه حل AMD (1 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5) آن را در رده سطح بالا قرار می دهد. عملکرد آن در مقایسه با Intel HD 4000 (تنها راه حل گرافیکی در برخی از EliteBooks ها) تقریبا 25٪ است. در مقایسه با NVIDIA GT 630M، کارت گرافیک اختصاصی AMD کندتر است (بسته به معیار 10 تا 20 درصد)، هرچند GPU دارای سرعت 500 مگاهرتز و حافظه GDDR5 با سرعت ساعت تا 800 مگاهرتز است ، تنگنا در این مورد حافظه پهن 64 بیتی میباشد.

نتایج واقعی ما چیزی نیست که دوست داریم ببینیم: 959 امتیاز برای 3D Mark Vantage، 978 امتیاز برای 3D Mark 11 و 28.8 فریم در ثانیه در Cinebench R11، 64 بیتی GL ثبت شده است. به طور روز افزون، ما احتمالا به سختی متوجه تفاوت در راه حل Intel HD می شویم. بازی ها صاف نیستند، و راه حل AMD واقعا نمی تواند با آن مواجه شود. در جریان آزمایش های تبدیل دو فیلم، جریان AMD در هنگام کار با فیلم های Quicktime سریعتر از همکاری Quick Sync و همچنین CUDA NVIDIA بود، اما سریعتر از WMV استفاده شد. از آنجا که ما فقط ارقام را از Asus U44SG (مدل سال گذشته) علاوه بر نتایج پردازنده چهار هسته ای داریم، انتظار داریم که این نتایج حتی در مقایسه با گرافیک فعلی Intel HD در یک هسته Core i7 پردازنده دو هسته ای بالاتر باشد.

پردازنده AMD Radeon HD 7570M در فروشگاه یک جای تعجب داشت: کارت گرافیکی به خوبی آزمایش Specviewperf 11 را انجام داد، که مناسب بودن برای برنامه های حرفه ای CAD را نشان می دهد. سؤال این است که Radeon نمیتواند با عملکرد گزینه های حرفه ای مانند Quadro یا FirePro کار کند با اینکه کارتهای گرافیک مصرف کننده معمولی و NVS NVS در کمترین زمان هستند. این بدان معنی است که EliteBook 8570p با گرافیک AMD می تواند یک جایگزین مناسب برای کاربران Lightwave یا Solidworks باشد.

هنگامی که Cinebench R10، R11.5 را در زیر تست گرافیک علامت گذاری به عنوان 3D Mark اجرا کردیم ، نتایج تقریبا یکسان بود. تنظیمات PowerPlay AMD باید تغییر داده شود تا حداکثر توان را در هنگام استفاده از سیستم در باتری اجرا کند.

عملکرد سیستم

عملکرد کلی تقریبا برای تمام وظایف کافی است ، فقط خواستار برنامه های کاربردی 3D سیستم نزدیک به حد مجاز را فشار می دهد. وظایف اداری، ویرایش عکس، تبدیل ویدیو و سایر کارهای مشابه به سرعت و بدون مشکل انجام می شود. چیزی که اغلب دیده نمی شود، تکنولوژی Eyefinity AMD است که اجازه می دهد تا حداکثر پنج مانیتور (با استفاده از ایستگاه Docking پیشرفته، آزمایش نشده) از آن استفاده کند.

بعضی از گزینه های تجهیزات تاثیر منفی دارند، با این حال از آنجا که تنها یک DIMM نصب شده است، RAM در حالت تک کانال عمل می کند و هارد دیسک معمولی به طور قابل توجهی کندتر (زمان دسترسی و سرعت انتقال) از SSD خواهد بود. سیستم بررسی ما 7604  امتیاز در حال اجرای PC Mark Vantage و در تست سیستم فرعی ذخیره تنها 4424 امتیاز به دست آورد.

تنظیم روشنایی ارگونومیک صفحه نمایش 140 تا 160 cd / m² معمولا در حین کار در داخل خانه کافی است. صفحه نمایش به سطح 15 سی دی / متر مربع می رسد (از 20 سطح به طور کامل). 1-10 تنها در محیط های نسبتا تاریک قابل استفاده هستند و دو مرحله آخر، جهش های بزرگ را در حدود 20-30 سی دی / متر مربع نشان می دهد.

مقدار نقطه سیاه 0.42 cd / m² در حداکثر روشنایی منجر به کنتراست بسیار خوبی می شود. پانل HD + از تولید کننده LG، 631: 1 را مدیریت می کند  که بسیار بالاتر از حد متوسط ​​است. فیلم ها، عکس ها، گرافیک ها و بازی ها تاثیر بصری بیشتری نسبت به صفحه نمایش استاندارد دارند.

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم و باکیفت آلومینیوم
  • پردازنده و کارت گرافیک با عملکرد مناسب

ویژگی های منفی

  • وزن بالا
  • عدم وجود پورت HDMI (استفاده از مبدل DisplayPort)

  • علی
    (1399-10-21)

    سلام
    لپ تاپ 8570pساخت چه سالیه؟
    با هشت گیگ رم تا 2گیگ گرافیک اینتلی رو ساپورت میکنه یا رم بیشتری نیاز داره؟
    ممنونم

    کِی لپ

    سلام

    ساخت سال 2012 هستش

    8 گیگابایت رم کفایت می کنه

  • محمدرضا
    (1402-08-23)

    توضیحات مختصر و مفید بود . ممنون

    کِی لپ

    خواهش میکنم

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*