حفاظت از لپ تاپ و اهمیت به تمیزی ظاهری از بدنه و کیبورد تا صفحه نمایش یک موضوع مهم برای هر کاربری محسوب می شود. کلینرهای مخصوص و دستمال ابریشمی نم دار برای پاک کردن بدنه بسیار مناسب است. حتی الامکان سعی کنید از خرید لپ تاپ هایی که بدنه براق دارند خودداری کنید. برای مثال سری لپ تاپ های تیکنپد لنوو از کیفیت بدنه بی نظیر کربن بهره مند هستند که تمیز کردن را برای شما آسان می کنند. یکی از مهمترین بخش ها که بیشتر با آن درگیر هستیم، کیبورد لپ تاپ است که پاک کردن آن قلق خاص خودش را دارد ! اول از همه توجه کنید که مدل کیبورد شما از نوع جزیره ای باشد تا به راحتی بتوانید تمام کلید ها را تمیز کنید. صفحه کلیدهای یکپارچه که شاید در مدل های پاویلیون اچ پی یا لپ تاپ های دل دیده باشید، با وجود چسبیدگی، باز هم راه نفوذ گرد و غبار به آن ها وجود دارد ! برای تمیز کردن تاچ پد بهتر است بسیار احتیاط کنید. این بخش از لپ تاپ بسیار حساس است و ممکن است به هر ماده ای سازگاری نداشته باشد. برای تمیز کردن آن بهتر است تنها از دستمال های لطیف و خشک استفاده کنید. آب یا مواد ضد عفونی کننده می توانند این صفحه را از کار بیاندازند.

باتری لپ تاپ ها ممکن است بر اثر کثیفی ها عمرشان کاهش پیدا کند از همین رو بهتر است آن ها را هفته ای یکبار تمیز کنید. تنها کافی است باتری را از محفظه اش خارج و آن را با دستمال خشک تمیز کنید. برای تمیز کردن پورت ها در کناره لپ تاپ ها استفاده از هوای فشرده با استفاده از دستگاه های باد یا دستمال های نازک پیشنهاد می شود. هیچ گاه از دستمال خیس یا خیلی نم دار استفاده نکنید، چرا که امکان نفوذ آب و خرابی پورت ها همیشه وجود دارد. همچنین برای تمیز کردن مانیتور هیچ‌گاه از آب و یا دستمال های مختلف استفاده نکنید. بهترین وسیله برای تمیز کردن مانیتور لپ تاپ استفاده از دستمال های مخصوص ال سی دی هاست که تنها گرد و خاک ها را از روی آن جمع می کند. این دستگاه ها به همراه تمیز کننده مخصوص در فروشگاه های کامپیوتر در سطح شهر در دسترس هستند.

با رعایت این موارد ساده و پیشگیری از مشکلات و ضررهایی که باید بابت خرابی پرداخت کنید، جلوگیری کنید. در محل کار حتما از لپ تاپ های مقاوم و باکیفیت استفاده کنید و مسئله بهداشت را در این مکان بیشتر از هر جایی رعایت کنید.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*