اگر وزن کم و نازکی در بین گزینه های شما در هنگام خرید یک لپ تاپ باشد، بی شک باید در میان الترابوک ها به گزینه مورد نظر خود برسید ! این سبک از لپ تاپ ها وزنی کمتر از 1.5 کیلوگرم دارند و معمولا در اندازه های 11 تا 14 اینچی تولید می شوند. اخیرا برخی مدل های 15 اینچی نیز با ویژگی های الترابوک توسط برخی شرکت ها تولید شده است.

DVD ها جایی در الترابوک ها ندارد !

یکی از مهمترین ویژگی های این لپ تاپ ها نبود، نبود درایو نوری DVD است. کاملا منطقی است که با حذف این بخش لپ تاپ حد زیادی از لحاظ وزن و ضخامت بهبود می یابد. در سال های اخیر استفاده از دی وی دی ها نیز بسیار کم شده و با وجود هارد های سریع، مموری ها و نسل های پرسرعت اینترنت، نیاز به DVD بسیار کم شده است. با این حال ممکن است یک فیلم شخصی، درسی یا کمک آموزشی برای پخش داشته باشید که در این صورت قطعا به یک DVD رایتر اکسترنال نیاز خواهید داشت !

دور بازی کردن را خط بکشید !

معمولا کارت گرافیک مجزایی در الترابوک ها وجود ندارد و تمامی مدل ها از گرافیک های مجمع اینتل یا AMD استفاده می کنند. با این حال در سال های اخیر تک و توک شاهد معرفی الترابوک های گرافیک دار بوده ایم اما نباید توقع یک چیپست قوی برای بازی یا رندر گرفتن را داشته باشیم ! بر خلاف باور برخی کاربران، نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ یا کرل دراو به کارت گرفیک جداگانه ای نیاز ندارد ! با آمدن نسل جدید پردازنده ها الترابوک ها حتی توانایی انجام کارهای سه بعدی را نیز خواهند داشت.

ارزان نیستند !

نوت‌بوک‌های بسیارباریک اولیه بسیار گران‌قیمت بودند اما رفته رفته قیمت معقول تری پیدا کرده اند. نهایتا گسترش اولترابوک‌های ارزان‌قیمت به آن معناست که مصرف‌کنندگان دیگر مجبور نیستند بین خرید یک لپ‌تاپ حجیم برای صرفه‌جویی در پول و خریدن یک لپ‌تاپ باریک و سبک گران‌قیمت دست به انتخاب بزنند. این لپ تاپ ها اکثرا از هارد های پرسرعت SSD استفاده می کنند و حس ترکیب سبکی، نازکی و سرعت را کاملا در شما ایجاد می کنند !

الترابوک ایده آل

مدل هایی تا اندازه 13 اینچی معمولا از باتری و عملکرد شارژدهی مناسبی بهره مند هستند. وزن ایده آل بین 1200 تا 1400 می تواند یک انتخاب خوب برای شما در جابجایی های مکرر باشد. اگر مدام در حال سفر یا جابجایی هستید، باید قید پورت ها و سایرقابلیت های لپ تاپ های معمولی را بزنید و سرعت و سبکی را جایگزین کنید. در صورتی که هزینه های خرید یک لپ تاپ نو با این ویژگی ها برای شما سنگین است، پیشنهاد ما جستجو الترابوک در میان لپ تاپ استوک است.

گردآوری و انتشار : کی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*