یکی دیگر از مدل های سری 6000 از خانواده لتتیود دل، E6440 است. یک لپ تاپ حرفه ای صنعتی با بدنه مقاوم آلومینیومی و مشخصات سخت افزاری قابل قبول، مناسب محیط های کاری از جمله کارگاه ها با قابلیت استفاده مداوم است. پردازنده نسل چهارمی، صفحه نمایش باکیفیت و کیفیت ساخت خوب، از مهمترین ویژگی های این لپ تاپ به شمار می رود.

مشخصات لپ تاپ Dell Latitude E6440

پردازندهIntel Core i5 4310M
فرکانس پردازنده2.7 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم4 گیگابایت از نوع DDR3 
حافظه داخلی500 گیگابایت قابل ارتقا
پردازنده گرافیکیIntel HD Graphics 4600
اندازه صفحه نمایش14 اینچ Full HD
رزولوشن صفحه1920x1080
وزن2.1 کیلوگرم

طراحی

مثل بسیاری از مدل های Latitude طراحی مشابهی رو در این مدل هم می بینیم. وقتی درب نقره ای ساده این لپ تاپ رو باز کنید، فضای داخلی سیاه و سفید آن را که با یک نوار نقره ای پوشانده شده مشاهده می کنید. همچنین ترکیب یک صفحه لمسی زاویه ای و شکل گرد و محکم صفحه کلید به جذابیت آن می افزاید.

Dell از ترکیب منیزیم، آلومینیوم و پلاستیک در این مدل هم استفاده کرده است. پوشش آن آلومینیوم آنودایز ، کف پودر پوشش داده شده و بقیه از پلاستیک ساخته شده اند. Latitude E6440 با داشتن وزن بسیار سبک 2.1 کیلوگرم در رده لپ تاپ های صنعتی، از استحکام بالایی برخوردار می باشد.

اتصالات

اگر شما نگاهی به این نوت بوک بندازید قطعا با وجود سه پورت USB ، یک پورت VGA در سمت چپ و راست ، جک صدا 3.5 میلی متری برای هدست، یک دکمه WLAN و همچنین دی وی دی رایتر، به امکانات قابل قبول آن پی خواهید برد. پورت های عقب این نوت بوک برای دست زدن به کابل ها بسیار مفید هستند. اما چرا جک صدا تا کنون در پشت و همچنین در کنار دیسک قرار دارد ؟ شما همیشه باید توجه داشته باشید که کابل را محکم نکنید تا درایو مسدود نشود. حرارت فن در سمت چپ این لپ تاپ برای افراد چپ دست که از موس استفاده می کنند برای طولانی مدت مناسب نیست.

ارتباطات

علاوه بر پورت LAN گیگابیت، توانایی ارتباط با شبکه های ارتباطی بی سیم را داراست. Centrino Advanced-N 6235 اینتل، با دو فرستنده و گیرنده ، باید اطمینان حاصل کند که حداکثر سرعت انتقال 300 مگابیت در ثانیه از استاندارد 802.11n به دست می آید. این ماژول همچنین از شبکه های 2.4 و 5 گیگاهرتز برای جلوگیری از فرکانس های شلوغ پشتیبانی می کند. بلوتوث 4.0 امکان انتقال سریع و امن داده ها بین دستگاه های تلفن همراه یا لوازم جانبی مانند هدست ها را فراهم می کند. همچنین سایر دستگاه ها به سرعت شناسایی شده و دارای اتصال پایدار هستند. با وجود نرم افزارهایی همچون Zapia یا Shareit تنها با برقراری نقطه اتصال و استفاده از وای فای، با سرعت چندین برابر می توانید اطلاعات خودتان را رد و بد کنید.

صفحه کلید

صفحه کلید جامد Dell Latitude E6440 با کلید های 18 میلی متری و عرضی ساخته شده اند. تنها ایرادی که در لپ تاپ های 14 اینچی دیده می شود نبود صفحه کلید عددی در سمت راست لپ تاپ است. این صفحه کلید برای کارهایی مثل حسابداری و مواردی که کار با اعداد زیاد است، بسیاری کاربردی محسوب می شود. همچنین دکمه های اختصاصی برای کنترل حجم صدا و اهرم WLAN در آن تعبیه شده که حتی میتوان روشنایی صفحه نمایش و صفحه کلید را از طریق عملکردهای ویژه کلیدهای جهت دار کنترل کرد.

صفحه لمسی و TrackPoint

بین حروف H، B و G یک ترک پد دایره ای کوچیک به رنگ مشکی قرار دارد. همچنین سه دکمه اختصاصی در زیر نوار موس قرار دارد که استفاده را آسان کرده است . TrackPoint یک جایگزین عالی و بصری برای صفحه لمسی بوده و با Latitude E6440 کار می کند.

حتی اگر نمایشگر به اندازه کافی روشن و 314 سی دی / متر مربع باشد، هیچ رکورد جدیدی را تنظیم نمی کند. آن ها توسط مکبوک Pro 13 و Tecra A50 در رقابت ها باخته ان . برخی از رقبای ارزان قیمت مانند HP ProBook 650 کمتر از 200 cd / m² توزیع روشنایی 85٪ دارند.

کنتراست میانگین 389:1 دارد که در نتیجه نسبتا سیاهی و سفیدی 0.87 cd / m² بوده و تاریک خاکستری به نظر می رسند . بعضی از رقبا مثل HP ProBook 650 یا Fujitsu LifeBook A544، Toshiba Tecra A50 و MacBook Pro 13 کنتراست های 900:1 دارند.

صفحه نمایش 14 اینچی Latitude E6440 با رزولوشن فول اچ دی، تنها 37.7٪ از فضای رنگی AdobeRGB را پوشش می دهد. لپ تاپ DellTecra A50 Toshiba تقریبا 54٪ یا بیشتر را مدیریت می کند. اساسا، همه دستگاه ها در اینجا یک چیز مشترک دارند که اگر به دقت رنگی بالایی نیاز دارید، نیازمند نمایشگر خارجی هستید.

پردازشگر

Core i5-4310M اینتل یک پردازنده دو هسته ای است که بر اساس نسل چهارم یا همان Haswell با یک ساعت 2.7 گیگاهرتز از طریق Turbo Boost به 3.3 گیگاهرتز می رسد. دو هسته موجود در آن می توانند به طور همزمان چهار موضوع را اجرا کنند. Latitude E6440 نمیتواند حداکثر سرعت توربو 3.2 گیگاهرتز را با بارگیری همزمان GPU حفظ کند: هر دو هسته با سرعت به 2.7 گیگاهرتز رسیده و تحت فشار قرار میگیرند. CPU می تواند حداکثر توان خود را بدون بار GPU استفاده کند.

برنامه های کاربردی چندگانه در همان زمان هیچ مشکلی در هنگام اجرا برای این لپ تاپ ندارند. Latitude E6440 بسیار قدرتمند در رابطه با عملکرد CPU بوده و می تواند بسیاری از رقبا، از جمله مک بوک Pro 13 را شکست دهد! 

شما همچنین می توانید این لپ تاپ را با کمترین قدرت یعنی Core i5-4200M یا سریعترین پردازنده Core i7-4600M با 2.9 گیگاهرتز پیکربندی کنید. گزینه های هارد درایو شامل 180 گیگابایت SSD از اینتل یا یک درایو SATA معمولی با 320 گیگابایت می باشد.

گرافیک

Intel HD Graphics 4600 در سناریوهایی که کارایی زیادی ندارند استفاده می شود. Latitude E6440 در مقایسه با رقبای خود، بدون و یا با کارتهای گرافیکی اختصاصی بسیار کمتری در معیارهای مصنوعی، سریعتر عمل کرده و در آزمایش های فردی تا 100٪ ضربه می زند.

همانطور که اشاره کردیم، این لپ تاپ استوک در کانفیگ های مختلف i5  و i7  در بازار قابل خریداری هستند.

ویژگی های مثبت

  • کیفیت بدنه آلومینیومی
  • امکان پیکربندی با پردازنده های i5  و i7 سری M

ویژگی های منفی

  • وزن بالا 
  • نبود کارت گرافیک مجزا

گردآوری و انتشار: کِی لپ

  • پارسا
    (1399-12-22)

    من این مدل رو دارم بسیار راضیم

    کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*