یکی از بزرگترین علامت ها سوال درمورد لپ تاپ ها، نحوه ردیابی آن ها پس از گم شدن یا به سرقت رفتن است. کم و بیش با استفاده از روش های نرم افزاری نیز این امکان وجود دارد تا از مکان تقریبی دستگاه خود با خبر شوید ! البته این وسط باید کمی هم شانس داشته باشید !

در محصولات مایکروسافت و اپل، قابلیت فعال کردن ویژگی وجود دارد که به شما در یافتن لپ تاپ کمک شایانی می کند. البته باید این ویژگی را هرچه زودتر تنظیم کنید و خوش شانس باشید که سیستم عامل دستگاهتان تعویض نشده و برای یکبار به اینترنت متصل شود !

اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، Find My Device یک قابلیت عالی برای ردیابی دستگاه شما محسوب می شود. شما با مراجعه به وبسایت مایکروسافت دستگاه خود را غیرفعال می کنید. همچنین اگر از مک‌بوک پرو یا مک‌بوک ایر استفاده می‌کنید، شما هم می‌توانید از ویژگی مشابه ویندزو 10 بر روی دستگاهتان استفاده کنید. این ویژگی با نام Find my Mac بر روی لپتاپ‌های اپل در دسترس است.

یک روش دیگر برای دسترسی به محل دستگاه شما، بررسی موقعیت IP شخص استفاده کننده است. در سرویس های جیمیل و دراپ باکس، آخرین آی پی هایی به حساب کاربری شما متصل شده اند ثبت شده و موقعیت حدودی برای شما مشخص می شود.

همانطور که گفتیم، تمامی این روش ها در صورتی کاربردی است که سیستم عامل دستگاه شما تعویض نشده باشد، چون عملا هیچ شانسی نخواهید داشت. همچنین استفاده از سامانه همیاب 24 برای ثبت اطلاعات دستگاه مفقودی یا سرقتی شما می تواند کاربردی باشد، چرا که اگر فردی مک آدرس لپ تاپ شما را در این سایت وارد کند، وضعیت آن قابل رویت است.

گرد آوری و انتشار : کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*