یکی از عمده جملاتی که ممکن است در هنگام تعمیر کردن لپ تاپ یا رایانه شخصی خود با آن مواجه شود "BIOS مشکل داره" یا " BIOS باید عوض بشه" است. از عمده عواملی که منجر به وقوع این مشکل میشود آپدیت اشتباه، نوسانات برقی و اتصال قطعات مشکل دار است. 

IC BIOS یه قطعه حافظه فقط خواندنی است که در لپ تاپ ها و دستگاه های جدید قابلیت نوشتن دوباره را دارد. بایوس یک سامانه ی ورودی / خروجی پایه است که متشکل شده از یک سری کدها و برنامه هاست که عملکرد های ورودی و خروجی را اداره می کند. در کل میتوان گفت BIOS در ابتدا تمام سیستم ورودی و خروجی و اجزاء تشکیل دهنده سیستم را چک میکند و سپس موجب راه اندازی سیستم عامل میشود.

مشکلاتی که امکان دارد BIOS در صفحه نمایش دستگاه نمایش دهد به سه بخش کلی تقسیم میشود.

1. شکست اورکلاک : این مشکل زمانی نمایان میشود شما بخواهید خودتان دستگاه را اورکلاک کنید. این کار باعث کاهش عمر مفید دستگاه شما میشود و همچنین به دلیل تولید بیش از اندازه گرما نسبت به آنچه که دستگاه قادر است تحمل کند،  ممکن است خسارات زیادی به آن وارد شود.

2. دستگاه خراب شده : این مشکل زمانی پیش می آید که به دستگاه شما یک قطعه ورودی جدید خراب مثل USB متصل شود. البته بعد از این اتفاق در اکثر مواقع اگر آن وسیله را از دستگاه جدا کرده و مجددا راه اندازی کنید این مشکل حل میشود ولی اگر باز با این پیام مواجه شدید IC BIOS شما مشکل پیدا کرده و باید تعویض شود.

3. فن ارور : این خطا اغلب هنگامی رخ می دهد که تنظیمات BIOS تنظیم مجدد شده است در این حالت به طور پیش فرض سنسورهای سرعت فن CPU را غیر فعال میشود که باید مجددا تنظیم شود.

در گاهی اوقات این مشکلات با آپدیت کردن BIOS رفع میشوند ولی در حالت کلی پیشنهاد میشود از آپدیت BIOS خود خوداری کنید. اکثر شرکت های تولید لپ تاپ و مادربرد ها کیس در بازه های زمانی طولانی یک آپدیت از BIOS منحصر به فرد از دستگاه هایشان میدهند که در اکثر مواقع بارای این است که دستگاه قابلیت پیشتیبانی از یک CPU جدید یا یک قطعه جدید را دارا شود پس اگر شما قصد به روز رسانی پردازنده خود یا استفاده از قطعه خاصی را ندارید احتیاجی به آپدیت BIOS ندارید. آپدیت BIOS به این گونه نیست کا باعث افزایش سرعت یا بهبود عملکرد شود بلکه گاهی مواقع به دلیل تست کردن بیشتر دستگاه های ورودی خروجی باعث طولانی شود مدت بوت دستگاه میشود و کاهش سرعت در هنگاه بوت میشود. در هنگام آپدیت کردن BIOS به به توضیحاتی که توسط شرکت سازنده درباره آپدیت جدید میشود دقت داشته باشید.

تهیه و گردآوری : کِی لپ

در صورت نیاز به مشاوره یا برآورد هزینه در این زمینه دارید، با پشتیبانی کِی لپ در ارتباط باشید.

تلفن تماس : 02537738217

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*