در این مقاله به نقد و بررسی لپ تاپ چرخشی محبوب HP 810 می پردازیم. لپ تاپ های تبلتی ایده جالبی برای سازندگان لپ تاپ ها بشمار میرود. امروزه اکثر سازنده ها یک یا دو نسخه از لپ تاپ تبلت های خود رونمایی کرده اند. در این محصول از یک لولا در مرکز دستگاه برای چرخش صفحه نمایش استفاده میشود.
پردازنده مرکزی دستگاه Core i7 از نوع 4600U نسل چهار اینتل، 8 گیگابایت رم DDR3، حافظه ی داخلی 256 گیگابایت از نوع SSD، گرافیک اینتل HD 4400 و صفحه نمایش IPS HD لمسی چرخشی میباشد.
تجربه شیرین لپ­تاپی منعطف که به دلخواه شما به هر حالتی درمی­ آید در کنار مجهز بودن به صفحه نمایش لمسی، کیبورد چرخان و قلم که به صورت اختیاری قابل تهیه است، میتواند برای لذت بخش باشد.

ما EliteBook Revolve 810، رویکردی جدید در چرخش لید برای تبدیل شدن به تبلت را در برابر طراحی لولای ساده ی قدیمی معرفی می کند. همه می دانیم طرح های جدیدی که بسیاری از شرکت ها در حال حاضر بکار گرفته اند و چندین نمونه از آن ها را در محصولات لنوو مانند IdeaPad Yoga 11S؛ ThinkPad Helix و ThinkPad Twistt دیده ایم، در جهت سازگاری هرچه بیشتر این دستگاه ها با ویندوز ۸ می باشند ولی از این میان، می توان گفت که Twist بخاطر طراحی نمایشگر مفصلی چرخنده ی خود، یک محصول بسیار مشابه با Revolvee است.

طراحی

طراحی جمع و جور ریوالوْ، احساس یک لپ تاپ کوچکتر از 11.6 اینچ را القا می کند. بعلاوه قادر است به حالت یک تبلت با قابلیت چند لمسی تغییر شکل بدهد، اما برخلاف دیگر دستگاه های ترکیبی که بیشتر شبیه به تبلت هایی به اضافه ی صفحه کلید جداگانه هستند، این دستگاه ظاهر لپ تاپ گونه ی خود را حفظ کرده است. ElitePad 900، دیگر محصول HP، نمونه ای از یک تبلت مجهز به پردازنده ی اتم با اضافه کردن حالتی لپ تاپ-مانند است؛ اما از سوی دیگر، EliteBook Revolve 810، دستگاهی بسیار گران قیمت، با توان عملکردی رده ی آلترابوک های همتراز با Surface Pro می باشد و جزء گروهی از دیگر لپ تاپ ها مانند Yoga 11S و ThinkPad Twist و Helix است.

ریوالوْ به وضوح یک لپ تاپ است که می تواند به حالت تبلت تظاهر نماید و به خوبی احساس می شود که این دستگاه برای استفاده در تمام موقعیت ها اعم از خانه، دانشگاه، مسافرت و ... مناسب است. بنابراین لغت شایسته برای این طراحی، به جای شگفت انگیز و فوق العاده زیبا، کلمه ی "خوب" است که همچنان دارای یک فرم صنعتی بی نقص می باشد.

یک قاب محکم از جنس آلیاژ منیزیم با حس لمسی دلپذیر، برای تطبیق پذیری هرچه بیشتر این لپ تاپ طراحی شده است. در حقیقت، ریوالوْ توسط کمپانی HP در زمینه های لرزش، سقوط، گردوغبار و دمای غیرعادى تست گردیده، با این حال،‌ کاندیدایی برای فوق العاده بودن در بخش استحکام به حساب نمی آید. ما بطور خاص مقاومت و پایایى این دستگاه را تست نکرده ایم، اما مانند اکثر لپ تاپ ها، ساختار بسیار مستحکم و قدرتمندی برای آن احساس می شود.

ریوالوْ، درست مانند نام خود، دارای یک نمایشگر همراه با لولای مرکزی و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه می باشد که با این ویژگی شما قادر خواهید بود نمایشگر را بر فراز لپ تاپ چرخانده و تا بزنید، تا کل پکیج به یک تبلت تبدیل شود. اگر چه، این طرح، یک ایده ی قدیمی است و بسیاری از تبلت لپ تاپ های پیش از ویندوز 8، مفهوم مشابهی را بکار گرفته اند. مکانیزم چرخشی این لپ تاپ، کمی پیچیده تر از تاکردن آسان لولای IdeaPad Yoga لنوو است، اما زمانی که آن را بر روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید، تنظیم نمایشگر برای وضعیت های مختلف بسیار آسان انجام می گیرد و زمانی که خواستار تماشای فیلم بدون وجود صفحه کلید هستید، خیلی راحت تنظیم می شود و برای شما لذت بخش خواهد بود. لولا معمولا موقعیت زاویه ای خود را حفظ کرده و به آرامی باز می شود، اما همیشه قابلیت حفظ کردن را ندارد، مخصوصا زمانی که پایه به سرعت به اطراف جابجا می شود. با این حال، در حالت تبلت نیز چرخش نمایشگر به اطراف، به همان اندازه رضایت بخش است، به ویژه زمانی که ریوالوْ به عنوان یک دستگاه قابل حمل و یا مانند یک کیوسک نمایشگر لمسی بر روی پایه لپ تاپ استفاده می شود.

از آنجایی که ریوالوْ، یک لپ تاپ نُقلی است، تکیه گاه کف دست و ناحیه پد لمسی آن کمی کوچک هستند. اما صفحه کلیدِ دارای نور پس زمینه ی آن، با کلیدهای ثابت و مربعی لبه به لبه و بدون نیاز به فشار بیش از حد یا کلیدهای بیشتر، تا حد زیادی انعطاف پذیر شده است. ضربه به کلیدها، عمیق تر و بهتر از بسیاری از آلترابوک ها می باشد. این صفحه کلید ضد آب، همچنین بر روی سینی زیرین، مجراهایی را برای متمرکز کردن مایع ریخته شده بر روی خود دارد. در پایین صفحه کلید هم پد لمسی قابل کلیکِ راحت برای استفاده، جای گرفته است.

ریوالوْ با طراحی راحت برای در دست گرفتن، دارای وزن نسبتا سبک می باشد. با وزن ۱.۳۷ کیلوگرم، سبکتر از ThinkPad Helix 11 و ThinkPad Twist است در حالی که از MacBook Air با اندازه 11 اینچ و Microsoft Surface Pro سنگین تر می باشد. این لپ تاپ تقریبا هم وزن با IdeaPad Yoga 11SS بوده، اما با ضخامت ۲.۰۳۳ سانتی متر، کمی چاق تر از آنچیزی است که شما انتظار دارید.

درب بالایی، همتراز با جلوی ریوالوْ بسته می شود، اما در حدود نیم اینچ از سمت لبه پشتی، به طرف داخل آمده که منجر به ایجاد یک درب کوچک شده است. این موضوع یاد آور طراحی لپ تاپ قدیمی تر Inspiron کمپانی Dell می باشد.

نمایشگر لمسی 11.6 اینچی پوشیده شده با محافظ Gorilla Glass 2، فوق العاده بنظر می آید و دارای نمای واضح و زاویه دید فوق العاده، اما رزولوشن نسبتا پایین 1,366x768 پیکسل می باشد. این مورد، بدون شک مهم نیست و تقریبا برای بخش عمده ای از وظایف روزانه زیاد است، اما در ذهن داشته باشیم که دیگر لپ تاپ های 11 اینچی مانند Sony Vaio Pro 11 و ThinkPad Helix (و حتی Surface Pro با اندازه 10 اینچ)، در کل دارای رزولیشن 1,920x1,0800 پیکسل می باشند.

پورت ها، مشخصه ها، پیکربندی

یک دکمه اهرم تنظیم صدا، یک سوئیچ قفل چرخش خودکار و یک ضامن فنری سوئیچ پاور، لبه سمت راست پایه ی ریوالوْ را پوشانده اند، همچنین در امتداد همین سمت، جک هدفون و اسلات کارت microSD قرار گرفته است. لبه سمت چپ کاملا خالی می باشد و مابقی تمامی پورت ها در پشت جای گرفته اند: اترنت، DisplayPort 1.2 و دو پورت USB 3.0 که یکی از این یو.اس.بی ها sleep-and-charge (شارژ تلفن موبایل و یا هر دستگاه متصل، حتی در حالت خاموش بودن لپ تاپ)‌ را برای لوازم جانبی انجام می دهد. در ضمن جک کابل پاور نیز در قسمت پشتی قرار گرفته است.

قرار داشتن پورت اترنت در پشت، به کاهش بی نظمی بر روی میز کار شما کمک می نماید، اما همانطور که اسلات کارت SD در موقعیت مناسبی قرار گرفته، اگر یک یا دو پورت USB در طرف راست یا چپ لپ تاپ قرار داشت، خیلی بهتر بود.

اتصالات بی سیم شامل 802.11a/b/g/n، بلوتوث و یک اسلات micro-SIM برای پهنای باندی بی سیم HSPA و +HSPA می باشد. بسیار مانند یک تبلت است، چنانکه در مصاف با یک لپ تاپ، ریوالوْ 810 همچنین دارای سنسورهای دیگر بسیاری است: ژیروسکوپ، شتاب سنج، قطب نما و NFC.

نمایشگر چند لمسی آن، با یک قلم خازنی فعال "Executive Tablet Pen" (امکان نوشتن متن ها را بصورت مستقیم بر روی تبلت فراهم می آورد) نیز سازگار است که با دیجیتایزر درون نمایشگر کار می کند، اما قلم به صورت جداگانه فروخته می شود. بهرحال این لپ تاپ-تبلت ترکیبی با پشتیبانی از قلم عمیق تر، خیلی لذت بخش تر خواهد شد.

نکته ی اجتناب ناپذیر درباره ی مشخصه های امنیتی این است که EliteBook Revolve 810 از پردازنده Core i7 اینتل vPro استفاده می کند و از TPM (ماژول پلتفرم قابل اطمینان) پشتیبانی می نماید، به اضافه ی یک مجموعه هسته ای از ویژگی های امنیتی و نرم افزاری HP. شما می توانید ریوالوْ را با ویندوز 7 یا ویندوز 8 نصب شده خریداری نمایید.

پیکربندی 1,999 دلاری ریوالوْ 810 دارای پردازنده Core i7-3637U اینتل، رم ترکیبی با ظرفیت 4 گیگابایت و یک SSD با ظرفیت 128 گیگابایت می باشد. نسخه پایه 1,249 دلاری نیز دارای پردازنده Core i3-3227U می باشد. پیکربندی ها با SSDهای تا ظرفیت 256 گیگابایت همراه هستند و شما می توانید رم را تا 12 گیگابایت ارتقا دهید.


عملکرد و عمر باتری

گزینه ی پردازنده های Core i3 و i5 و i7 ، از نسل چهارم خانواده Haswell پردازنده های اینتل نیستند. ارتقا به پردازنده های Haswell، به معنی سرعت کلی خیلی زیاد نیست، اما پردازنده های جدید می توانند یک عامل موثر در نتایج عمر باتری کم بازده ریوالوْ باشند. در آزمون بنچمارک ما، ریوالوْ 810 با هسته پردازنده Core i5 کمی متفاوت، با عملکرد خود، کمی جلوتری از نتایج مشابه برای Lenovo ThinkPad Helix قرار گرفت و سریعتر از IdeaPad Yoga 11S بود.

ترکیب گرافیک داخلی HD 4000 اینتل با Core i5، یک محیط قدرتمند و مناسبی را برای کارهای محاسباتی روزانه ارائه می دهد: ریوالوْ برای شروع و راه اندازی برنامه ها سریع است و در نهایت به اندازه کافی سریع تصور می شود.

اما داستانی دیگر، عمر باتری می باشد: ما تنها مدت زمان 4 ساعت و 45 دقیقه را در آزمون پخش ویدئو کسب کرده ایم. ریوالوْ دارای یک باتری 6 سلولی قابل جابجایی است، اما ThinkPad Helix، با اندازه ی مشابه، دارای دو باتری با ارائه ی طول عمر باتری به مراتب بسیار بهتر می باشد (7 ساعت و 37 دقیقه). Helix در حالت تبلت، از یک باتری استفاده می نماید که مطابقت می کند با آنچه که ریوالوْ 810 در شکلی بزرگتر ارائه می دهد.

شما می توانید تصور نمایید که پردازنده Haswell، عمر باتری بهتری را ارائه خواهد داد، زیرا این موضوع را در اکثر لپ تاپ ها دیده ایم و یک مسئله ی ثابت شده است. این یک معامله بزرگ خواهد بود: بنابراین،‌ عمر باتری کمتر از 5 ساعت بر روی یک لپ تاپ 2013 سخت توصیه می گردد.

نتیجه گیری

بهترین مشخصه های یافت شده در EliteBook Revolve 810، طراحی بی نقص و احساس راحتی در استفاده از آن، بعلاوه ی سرعت سیستم می باشد. با این وجود، قیمت و عمر باتری از نقاط ضعف و کاستی های این دستگاه هیبریدی محسوب می شود. ممکن است شما به استفاده از این لپ تاپ کوچک برای استفاده های تجاری تمایل داشته باشید، اما عمر باتری برای انجام این کار نسبتا زیاد نیست و موجب می شود که پیشنهاد دادن ریوالوْ 810 در میان دیگر تبلت-لپ تاپ های ذکر شده در بالا کمی دشوار باشد. بهرحال، این لپ تاپ جذاب و قشنگ است اما به عنوان یک لپ تاپ-تبلت ترکیبی حرفه ای برای مطابقت با انتظارات عمر باتری کاربران، نیاز به ارتقا دارد.

هر چند، لپ تاپ خوبی است و طراحی مستحکم آن یک گام رو به جلو برای HP به حساب می آید و البته چشم ما را برای نسخه های بعدی بازتر می کند. این محصول برای کاربردهای مربوط به مصرف کنندگان عادی صدق می کند؛ اما ممکن نیست برای مسافرت های کاری جذاب باشد، با این حال، آگاه باشید که در حال حاضر، گزینه های معادل به وفور در بازار یافت می شوند.

نقد و بررسی topinearth

بازنشر توسط کی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*