هر روزه اخبار جدیدی در مورد حملات و تهدیدات کامپیوتری در رسانه های مختلف انتشار می یابد. حفظ امنیت فیزیکی دستگاه نیز به اندازه تهدیدهای نرم افزاری یک کار بسیار مهم محسوب می شود. حفظ امنیت فیزیکی رایانه ها در منزل و محل کار، دغدغه ای جدی است و بسیاری از افراد فراموش می کنند که باید رایانه خود را در زمان دور شدن از آن قفل کنند.
به گزارش کی لپ و به نقل از خبرگزاری مهر، برای حل این مشکل یک قفل کوچک بی سیم و جیبی طراحی شده است که «Halberd» نام دارد و به طور خودکار به این مساله رسیدگی می کند.
قفل یادشده با تشخیص حضور یا عدم حضور کاربر در کنار رایانه می تواند قفل آن را باز کند یا ببندد. افراد می توانند قفل یادشده را برای تامین امنیت انواع رایانه ها استفاده کنند؛ به عنوان مثال با آویزان کردن آن به کوله ای که لپ تاپ در آن قرار دارد جلوی دسترسی افراد دیگر به آن را بگیرند.
سیستم یادشده به اندازه کافی هوشمند است تا اگر کاربر در جلوی رایانه حضور داشت ولی در حال انجام کار خاصی نبود از قفل کردن آن جلوگیری کند. بدنه فلزی مقاوم و استفاده از سیستم رمزگذاری پیشرفته و غیرقابل هک «AES-۲۵۶» از جمله مزایای این سیستم است.
این قفل فعلا با رایانه های مجهز به ویندوز سازگار است و نسخه سازگار با لینوکس و مک آن نیز به زودی عرضه می شود. همراه با این قفل یک برنامه موبایلی برای تسهیل مدیریت قفل مذکور صورت می گیرد. عرضه این قفل بلوتوث ۳۰ دلاری از ژانویه سال ۲۰۱۸ آغاز می شود.
منبع: مهر

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*