لپ تاپ دست دوم یکی از محصولاتی است که طرفداران زیادی در بازار دارد. دلیل خرید این نوع لپ تاپ ها توسط خریداران و البته محبوبیت آنها را می توان قیمت مناسب آنها در مقایسه با لپ تاپ های نو دانست. پس از افزایش قیمت ارز در ایران و همچنین تحریم هایی که توسط چند شرکت برای ایرانیان اعمال شد، قیمت لپ تاپ به طور ناگهانی با افزایش چشم گیری روبرو شد. خریدارانی که قصد خرید لپ تاپ مورد نظر خود را داشتند مجبور بودند که مدل های بسیار پایین تر با سیستم ضعیف تری را خریداری کنند. حتی بسیاری افراد از خرید لپ تاپ منصرف شدند.البته باید به این افراد حق داد. لپ تاپی که تا چند وقت پیش می توانستند با قیمت 3 میلیون تومان خریداری کنند، ظرف چند روز ارزشی معادل 8 میلیون تومان پیدا کرد و قدرت خرید را بسیار کاهش داد.

اینجا بود که بازار خرید لپ تاپ دست دوم کمی داغ شد و بسیاری از افراد تصمیم گرفتند به جای پرداخت هزینه لپ تاپ های نو با قیمت بالا، لپ تاپ دست دوم مورد نظر خود را خریداری کنند که پاسخگوی نیازشان باشد.
برای مثال فرض کنید که شما نیاز دارید یک کار گرافیکی سطح بالا با لپ تاپ خود انجام دهید. مسلما لپ تاپی با گرافیک پایین به نیاز شما پاسخ نمی دهد. اینجاست که باید تصمیم بگیرید صبر کنید تا بودجه لپ تاپ مورد نظر خود را تهیه کنید؛ یا لپ تاپ کارکرده ای پیدا کنید که بتوانید کار های گرافیکی خود را با آن انجام دهید و در عین حال هزینه بسیار کمتری نسبت به یک لپ تاپ نو پرداخت کنید.

قیمت گذاری لپ تاپ دست دوم

قیمت گذاری لپ تاپ دست دوم

در بازار ممکن است با قیمت های بسیار متفاوتی از یک مدل مشابه لپ تاپ دست دوم روبرو شوید.اما دلیل آن چیست؟ چه دلیلی دارد که یک مدل خاص از لپ تاپ کار کرده سونی قیمتش از طرف یک فروشنده 3 میلیون تومان اعلام می شود و فروشنده ای دیگر آن مدل را 4 میلیون تومان قیمت گذاری می کند؟

اینجا بود که بازار خرید لپ تاپ دست دوم کمی داغ شد و بسیاری از افراد تصمیم گرفتند به جای پرداخت هزینه لپ تاپ های نو با قیمت بالا، لپ تاپ دست دوم مورد نظر خود را خریداری کنند که پاسخگوی نیازشان باشد.
برای مثال فرض کنید که شما نیاز دارید یک کار گرافیکی سطح بالا با لپ تاپ خود انجام دهید. مسلما لپ تاپی با گرافیک پایین به نیاز شما پاسخ نمی دهد. اینجاست که باید تصمیم بگیرید صبر کنید تا بودجه لپ تاپ مورد نظر خود را تهیه کنید؛ یا لپ تاپ کارکرده ای پیدا کنید که بتوانید کار های گرافیکی خود را با آن انجام دهید و در عین حال هزینه بسیار کمتری نسبت به یک لپ تاپ نو پرداخت کنید. در بازار ممکن است با قیمت های بسیار متفاوتی از یک مدل مشابه لپ تاپ دست دوم روبرو شوید.
اما دلیل آن چیست؟ چه دلیلی دارد که یک مدل خاص از لپ تاپ کار کرده سونی قیمتش از طرف یک فروشنده 3 میلیون تومان اعلام می شود و فروشنده ای دیگر آن مدل را 4 میلیون تومان قیمت گذاری می کند؟

used laptop

قیمت لپ تاپ دست دوم

چند آیتم در قیمت گذاری لپ تاپ های کار کرده یا دست دوم تاثیرگذار است که در ادامه آنها را باهم مرور می کنیم.
• بعضی از فروشنده ها افرادی هستند که به طور تخصصی در مورد لپ تاپ ها اطلاعات ندارند و با یک ذهنیت اشتباه اقدام به قیمت گذاری لپ تاپ دست دوم می کنند. قیمتی که از طرف این افراد اعلام می شود ممکن است کمتر یا بیشتر از قیمت واقعی آن شود ممکن است کمتر یا بیشتر از قیمت واقعی آن باشد. بنابراین اگر شما قصد خرید یا فروش چنین لپ تاپ هایی را دارید و از قیمت دقیق آن اطلاع ندارید، حتما با افراد آگاه و متخصص در این زمینه مشورت کنید تا در نهایت متضرر نشوید.

• اینکه چه مدت از لپ تاپ استفاده شده و صاحب قبلی آن چقدر خوب از لپ تاپ استفاده کرده، در قیمت فروش یا خرید لپ تاپ دست دوم تاثیرگذار است.
به طور قطع لپ تاپی که 1 سال از عمر آن می گذرد و صاحب آن به ندرت از آن استفاده کرده است ارزش خرید با قیمت بالاتری دارد. در عوض لپ تاپی که توسط یک فرد بسیار از آن کار کشیده شده و 2 سال از عمر آن می گذرد ارزش قیمتی کمتری خواهد داشت.
برای تشخیص این موارد هم بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید یا اینکه از فروشگاهی معتبر خرید کنید که از صحت اطلاعاتی که در اختیارتان می گذارند مطمئن باشید.
• سی پی یو مهمترین بخش لپ تاپ به شمار می آید و هرچه این قطعه با کیفیت تر و به روز تر باشد، قیمت لپ تاپ نیز بیشتر خواهد بود.
بنابراین منطقی است که قیمت لپ تاپ دست دوم با سی پی یو 7 هسته ای به مراتب بیشتر از قیمت لپ تاپی با سی پی یو 3 یا 5 هسته ای باشد .

قیمت لپ تاپ دست دوم

بازار لپ تاپ دست دوم

بازار این لپ تاپ ها با توجه به قیمت های سنگین برخی از لپ تاپ های نو بسیار داغ است. شما می توانید با خرید یک لپ تاپ دست دوم تمیز که تمام بخش های آن به خوبی کار می کند، قیمت بسیار کمتری را بپردازید و در عین حال از امکانات بالای آن بهره مند شوید.

یک لپ تاپ کار کرده را می توانید گاها به نصف قیمت لپ تاپ نو خریداری کنید. مسلما هر فردی ترغیب می شود تا از چنین امکانی بهره مند شود.در عین حال بعضی از افراد بر این باورند که بهتر است لپ تاپ نو خریداری کنند که از سالم بودن آن به طور در عین حال بعضی از افراد بر این باورند که بهتر است لپ تاپ نو خریداری کنند که از سالم بودن آن به طور کامل مطمئن باشند. این افراد ترجیح می دهند سیستم های ساده تری خریداری کنند اما سیستم آنها قبلا توسط کسی استفاده نشده باشد.

مسلما اگر مبحث قیمت در بین نبود، ما هم به شما خرید لپ تاپ نو به جای خرید لپ تاپ دسته دوم را پیشنهاد می دادیم. اما اگر نگاهی به لیست قیمت لپ تاپ های نو بیندازید، خرید لپ تاپ کار کرده قطعا تبدیل به یکی از گزینه های اصلی شما خواهد شد.

نکاتی برای خرید لپ تاپ دست دوم

برای خرید لپ تاپ های کار کرده یا اصطلاحا لپ تاپ های دست دوم باید بخش های مختلف آن را بررسی کنید.
• پورت های ورودی و خروجی لپ تاپ دست دوم را حتما چک کنید و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید.
• مانیتور لپ تاپ را بررسی کنید تا هیچ گونه شکستگی یا نقطه تاریکی در آن وجود نداشته باشد. در صورت مشاهده چنین اشکالی، از خرید صرف نظر کنید.
• صفحه کلید را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام کلید ها به خوبی کار می کنند. همچنین از عملکرد درست پد موس نیز مطمئن شوید.
• باتری لپ تاپ یکی از بخش هایی است که باید کاملا چک شود. باتری را یک بار شارژ کنید و ببینید که چه مدت می تواند بدون اتصال به برق لپ تاپ دست دوم را روشن نگاه دارد.
بعلاوه در این تست از سالم بودن شارژر و پرت شارژ هم مطمئن می شوید.
• در برخی از مدل های لپ تاپ دو ماژول رم وجود دارد. مدل لپ تاپ دست دوم را چک کنید و از تعداد رم موجود در آن و مدل رم مطلع شوید.
تمام این نکات به شما کمک می کنند تا بهترین لپ تاپ دست دوم را خریداری کنید.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*