شارژر خورشیدی، شارژری است که با انرژی حاصل از فوتون های خورشید کار می کند، امروزه استفاده از این شارژر در بین عموم مسافران، کوهنوردان و طبیعت گردان رواج پیدا کرده است، دستگاه سبک و کم حجمی که می تواند تا بیش از دو ماه انرژی ذخیره شده را در خود نگه داری کند. انواع شارژر خورشیدی دستگاه هایی هستند که دارای دو پورت ورودی و خروجی می باشند و فوتون های خورشید را در خود جمع می کنند، تجمع این فوتون ها سبب تحریک الکترون های موجود در این دستگاه می شوند و بدین سبب انرژی برق به وجود می آید.

این شارژر برای شارژ مجدد موبایل، تبلت و لپ تاپ بسیار کاربردی بوده و مهمترین مزیت آن نسبت به پاوربانک ها، همین عدم نیاز به برق است. معمولا ظرفیت آن ها به گونه ای است که در مواقعی مانند شب نیازی به شارژ ندارید.

باتری شارژر خورشیدی

برای ذخیره انرژی خورشید از باتری و یا خازن استفاده می شود، در کل دستگاه شارژر خورشیدی مانند یک پاوربانک عمل می کند، وسیله ای است که انرژی خورشیدی را جذب می کند و در یک باتری ذخیره می کند تا در موقع لزوم بتوانیم از آن استفاده کنیم. آمپر باتری انتخابی را باید با توجه به نیازمان انتخاب کنیم تا در زمان معینی که در حال استفاده از انرژی خورشیدی هستیم بتوانیم از این باتری استفاده کنیم. با شارژ کردن 10 تا 12 ساعت از انواع باتری های خورشیدی می توان از آنها به مدت زیاد و چندین باره ای استفاده کرد.

شارژر خورشیدی

شارژر خورشیدی لپ تاپ

وسیله ای تاشو با پورت usb می باشد که تا حد زیادی انرژی را برای شارژ لپ تاپ ذخیره می کند و بهره وری بالایی دارد. با استفاده از انواع شارژر خورشیدی لپ تاپ که به سیستم پاور LQ مجهز می باشد، می توان میزان سرعت و توان شارژ را زیاد کرد تا لپ تاپ زودتر شارژ شود. تکنولوژی LQ به سریعتر شدن شارژ باتری کمک می کند، شارژر هایی که با این تکنولوژی کار می کنند، این قابلیت را دارند که از طریق درگاه های خروجی خود به تمام وسایل برقی از جمله تبلت و تلفن همراه متصل شوند. به طور کلی این شارژ برای موبایل و دستگاه هایی با ظرفیت باتری کوچک تر مناسب است اما در صورتی که نیاز به شارژ لپ تاپ خود با این وسیله دارید، باید به فکر تهیه یک شارژر خورشیدی قوی و با ظرفیت بالا باشید.

شارژر خورشیدی همراه

این وسیله هم می تواند در مواقع لزوم به داد افراد برسد و در فضاهای مختلف انرژی خورشید را از طریق پنل خود جذب کند و از طریق درگاه های خروجی به تلفن همراه برساند. این وسیله دارای چند پورت خروجی است که می تواند همزمان انرژی خورشید را جذب کند و چند گوشی همراه را شارژ کند. 

Solar charger

بهترین برندهای سازنده پنل های همراه خورشیدی

Anker , Goal zero , Joos Orange , Voltaic و Solio از شرکت های فعال در این زمینه هستند و در آینده قطعا شرکت های دیگری نیز به این بازار ورود خواهند کرد.

قیمت شارژر پنل خورشیدی

قیمت این دستگاه می تواند به عواملی همچون میزان جذب انرژی و جنس صفحه بستگی داشته باشد، این شارژرها دارای صفحه و پنلی مسطح و تیره رنگ می باشند که وقتی در مجاورت خورشید قرار می گیرند، می توانند باتری خود را شارژ کنند. همچنین قیمت شارژر پنل خورشیدی به فاکتور های مختلفی از قبیل شدت جریان خروجی، تعداد درگاه های خروجی و محدوده ظرفیت آن بستگی دارد، در برخی موارد هم مدل و جنس نیز روی قیمت تاثیرگذار می باشند.

شارژر خورشیدی ارزان

انواع پنل های این شارژرها را می توان روی کیف حمل کرد تا بتوان از نور خورشید برای شارژ وسایل الکترونیکی مان استفاده کنیم و دارای قیمت مناسبی می باشند. استفاده از این نوع شارژرهای ارزان و با قابلیت های زیاد سبب می شود تا هیچ موقع مشکل قطعی تلفن همراه و یا خالی شدن شارژ لپ تاپ را نداشته باشیم. خیلی از مدل های این شارژر ها در مدت سه ساعت شارژ می توانند به خوبی پاسخگوی وسایل الکترونیکی باشند.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*