Dell Latitude E5540 لپ تاپی 15.6 اینچی از کمپانی آمریکایی دل با طراحی صنعتی و مصرف کم است که برای شرکت ها و امور تجاری گزینه ی بسیار مناسبی می باشد.اتصالات کامل در کنار باتری و صفحه نمایش مطلوب باعث شده این لپ تاپ طرفداران زیادی داشته باشد.

طراحی

کمپانی دل ، طراحی Latitude E5540 را به صورت بهینه انجام داده است. این بهینگی در طراحی به معنای افت در کیفیت آن نیست . در نگاه اول به طراحی بدنه E5540 متوجه کیفیت بالای آن می شویم. مواد استفاده شده به این امر کمک می کند: پلاستیک بدون توجه به اینکه انگشتان شما در کجا قرار گرفته اند ، هرچند با کیفیت و دلپذیر. وجود Gorilla Glass که از صفحه نمایش محافظت می کند . درب لپ تاپ نیز با فایبرگلاس تقویت شده است ، اما می توان آن را تا حد زیادی تاب داد. قسمت پایین پوشش Latitude E5540 نسبتاً سفت و سخت است ، اما به عنوان مثال قسمت سمت راست مچ دست کمی بیش از حد انعطاف پذیر است. گوشه های مشکی و گرد ، اساسی و در عین حال شیک در طراحی E5540 به زیبایی آن افزوده است. در مجموع ، این لپ تاپ کاملا کاربردی و حرفه ای طراحی شده است .

طراحی Dell Latitude E5540

صفحه نمایش

Dell Latitude E5540 از صفحه نمایشی مات و 15.6 اینچی بر اساس فناوری TN LED برخوردار است . وضوح تصویر در این صفحه نمایش 1366x768 پیکسل است که برای این دامنه قیمت و رده ی لپ تاپ مناسب می باشد.
از آن جا که E5540 لپ تاپی صنعتی و اداری است و بیشتر کاربران آن در اداره و یا شرکت از آن استفاده می کنند میزان روشنایی صفحه نمایش آن آنچنان مهم نیست و در نقد های حرفه ای نیز کمتر از روشنایی صفحه یاد می شود . اما با این حال Latitude E5540 در مقایسه با رقیبان خود خوب ظاهر شده است . فقط ThinkPad L540 لنوو کمی از میانگین 272.9 cd / m² پیشی گرفته است. علاوه بر این ، روشنایی 87٪ نسبتاً همگن و متناسب است.
روشنایی میانه این صفحه نمایش که منجر به کنتراست میانی می شود: 503: 1 ثبت شده است که عددی متوسط اما قابل قبول است. همین امر برای سطح سیاه و سفید با عدد 0.57 cd / m² نیز صادق است ، که باعث می شود مناطق تاریک روی صفحه نمایش نسبتاً تاریک و عمیق به نظر برسند.

صفحه نمایش Dell Latitude E5540

کیبورد و تاچ پد

Dell Latitude E5540 مانند بقیه قسمت های صفحه ، دارای صفحه کلیدی انعطاف پذیر و یک حد ضربه نسبتاً زیاد است که ممکن است در ابتدا برای همه جالب نباشد اما کلیدهای بزرگ ، دارا بودن قسمت شماره عددی مجزا و کلیدهای حرف مربعی شکل با طول لبه حدودا 15 میلی متر باعث می شود این مورد را فراموش کنید . وجود این موارد در کنار متناسب بودن افت کلید ها ( نه کم و نه زیاد ) امکان تایپ دقیق و سریع را برای کاربران عادی و حتی حرفه ای فراهم می کند.این صفحه کلید دارای نور پس زمینه است که می تواند در چهار سطح مختلف تنظیم شود.
دل همچنین چند کلید ویژه روی کیبورد E5540 نصب کرده است . به عنوان مثال ، یک سوئیچ سخت افزاری برای Wi-Fi در سمت راست پوشش قرار گرفته است و یک صفحه کنترل میزان صدا بالای صفحه کلید است. یک کلید بالای صفحه شماره ماشین حساب را باز می کند و مجموعه ای از کلیدهای چندرسانه ای نیز موجود است.

کیبورد Dell Latitude E5540
Dell Latitude E5540 دارای تاچ پدی با کیفیت می باشد . پیمایش و لمس کردن با این تاچ پد به خوبی کار می کند و حس خوبی به کاربر القا می کند . سطح حساس به لمس کاملاً در محفظه بدنه باقی مانده است و به اندازه کافی با دور تا دور خود فاصله دارد. سطح اجازه می دهد تا انگشت به راحتی سر بخورد ، و دو کلید اختصاصی و دلپذیر برای استفاده با یک نقطه فشار واضح ارائه می دهد. علاوه بر صفحه لمسی ، E5540 دارای یک TrackPoint بین کلیدهای G ، H و B نیز می باشد و مجموعه دکمه های ماوس مخصوص به خود را دارد. هنگامی که با این قطعه ی لاستیکی آشنا شوید ، کار با آن سریع و دقیق است ، خصوصاً اینکه دارای یک دکمه سوم ماوس است. طبق معمول ، در صورت فرسودگی ، درپوش لاستیکی قابل جدا شدن و تعویض است.

باتری

کمپانی Dell سعی کرده برای Latitude E5540 خود یک باتری قوی در نظر بگیرد . باتری لیتیوم یون این لپ تاپ می تواند 65 Wh (وات ساعت ) را تأمین کند. این باتری میتواند هنگام وبگردی از طریق Wi-Fi تا بیش از 7 ساعت لپ تاپ را روشن نگه دارد. همچنین به لطف باتری این لپ تاپ میتوانید حدود 6 ساعت فیلم از روی DVD تماشا کنید. این اعداد نشانگر قوی بودن باتری E5540 می باشد.

باتری Dell Latitude E5540

صدا

صدا ، یکی از مواردی است که کاربران در حین خرید لپ تاپ کمتر به آن توجه می کنند. اما با این حال کیفیت و بلندی صدا برای کسانی که فیلم تماشا میکنند و یا موسیقی گوش میدهند و همچنین برای کسانی که در کار و یا تحصیل خود کنفرانس میدهند امری مهم است . بلندگوهای استریو Dell Latitude E5540 به خوبی برای آن دسته کاربران طراحی شده است. این بلندگوها بلندی صدای خوب و مطلوبی دارند ، حتی در صدا های بالا ، شاهد افت کیفیت و یا نویز بسیار کمی خواهید بود . در نتیجه ، بلندگوهای E5540 برای استفاده های گاه به گاه و کاربران با تقاضای متوسط کاملاً مناسب هستند.

اسپیکر های Dell Latitude E5540

اتصالات

وجود اتصالات کامل و مناسب ، یکی از مهم ترین موارد در لپ تاپ های تجاری و صنعتی می باشد . کمپانی دل در طراحی E5540 این مورد را به خوبی رعایت کرده است . به عنوان مثال ، در این لپ تاپ شاهد چهار پورت USB هستیم که دو درگاه USB 2.0 و دو USB 3.0 می باشند . در نتیجه در یافتن پورت مناسب برای وسایل جانبی دچار مشکل نمی شوید . این لپ تاپ هر دو کارت SD و ExpressCards را به طور هم زمان می خواند. پورت متصل در قسمت زیرین دستگاه امکان گسترش تنوع رابط را نیز فراهم می کند و لپ تاپ را می توان به سرعت به دستگاه های ثابت روی میز متصل کرد. از موارد مهم دیگر در اتصالات Dell Latitude E5540 میتوان به وجود درایو نوری DVD RW اشاره کرد.

اتصالات Dell Latitude E5540

ویژگی های مثبت

  • ارزش خرید بالا
  • اتصالات کامل
  • صفحه نمایش بزرگ مطلوب
  • صدای قوی

ویژگی های منفی

  • وزن بالا
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*