Dell Latitude E5250 لپ تاپی 12 اینچی خوش ساخت با پردازنده ی نسل پنجمی Intel Core i5 که در کنار هارد نوع SSD خود ، سرعت پردازش بسیار بالایی به کاربر ارائه می دهد. مجموعه Latitude 5000 از کمپانی دل را می توان به عنوان لپ تاپ های گروه تجاری طبقه بندی کرد. این گروه به طور خاص ، توازن کامل کیفیت ، عملکرد ، تحرک و را دارا است . E5250 دل نیز یک دستگاه کوچک 12.5 اینچی است که این انتظارات را برآورده کرده است.

طراحی

طراحی بدنه ی خانواده ی Latitude Dell را می توان اساسی ، زیبا و نجیب توصیف کرد. اگرچه انتخاب مواد محدود به پلاستیک است ، اما سطح سیاه و سفید مات بدنه ، تصویری سفت و سخت و با کیفیت را برای کاربران ایجاد می کند. متأسفانه ، درب نمایشگر این لپ تاپ مانند E5450 (مدل بزرگتر این لپ تاپ) جز ترکیب دهنده ی منیزیم نیست. اگرچه مانند سایر خطوط تولید دل ، می توان آن را به سفارش اضافه کرد. لولاها هنوز توسط یک درپوش فلزی پوشانده شده اند. حس دستگاه 1.67 کیلوگرمی بسیار دل پذیر و ضد لغزش و سر خوردن است. اگرچه Dell Latitude E5250 وزن بالایی ندارد ، اما رقیبان آن سبک ترند . به عنوان مثال لپ تاپ ایسوس 300 گرم سبک تر از E5250 است .
سینی پایه پیچ دار در قسمت زیرین دستگاه ، برای تعمیر و نگهداری یا به روزرسانی باید برداشته شود. تعویض باتری نیز کار ساده ای نیست ، اما این مورد در Latitude های بزرگتر مشابه است .

طراحی Dell Latitude E5250

صفحه نمایش

Dell Latitude E5250 دارای یک صفحه نمایش از نوع TN با وضوح 1366x768 پیکسل است که برای ارائه یک نمای کلی خوب و مناسب است. صفحه مات این دستگاه ، دارای روشنایی متوسط 160.1 cd / m² است. BU201LA ایسوس با تقریباً 400 سی دی در متر مکعب روشنایی به وضوح بهتری ایجاد می کند. با این حال ، ایسوس با وجود سطح پایین قیمت از صفحه نمایش IPS باکیفیت نیز برخوردار است.

کنتراست نسبتاً کم این صفحه نمایش ( 304: 1 ) منجر به سطح سیاه بالای 0.586 cd / m² می شود. بنابراین در صفحه نمایش E5250 نمی توان از یک مشکی عمیق صحبت کرد.لازم است یک بار دیگر از لپ تاپ ایسوس که در بالا معرفی کردیم به عنوان یک نمونه برجسته برای یک صفحه نمایش خوب یاد کرد . کنتراست آن از 921: 1 عددی چشمگیر است.

صفحه نمایش Dell Latitude E5250

هم چنین تغییرات شدید در رنگها و مقیاس خاکستری ، که با نرخ DeltaE بسیار بالا بیان می شوند ، می توانند به طور قابل توجهی از طریق مشخصات ICC سازگار کاهش یابد . به هر حال این لپ تاپ برای استفاده حرفه ای ساخته نشده است. پوشش فضای AdobeRGB 40٪ و فضای sRGB 57.5٪ است.

کیبورد و تاچ پد

Dell Latitude E5250 همانند سایر اعضای خانواده ی خود ، از کیبورد بسیار مطلوب و حرفه ای برخوردار است . کیبورد افتی نرم و طولانی دارد . کلیدهای مشکی رنگ صفحه کلید دارای اندازه کافی و ایده آل برای تایپ سریع و طولانی هستند. استفاده از صفحه کلید صدای کمی تولید میکند که این امر باعث می شود بتوانید از Latitude E5250 در کتابخانه ها و محیط های ساکت به راحتی استفاده کنید . تمام کلیدها کاملاً در جای خود قرار دارند و دارای نقاطه فشاری همگن هستند.

صفحه کلید Dell Latitude E5250

صفحه لمسی Dell Latitude E5250 نیز ثابت می کند که جایگزین واقعی ماوس است و بسیار حرفه ای طراحی شده است. انجام حرکات چند لمسی روان و ساده است . دو دکمه اختصاصی در زیر تاچ پد گنجانده شده است که مانند کلید های صفحه کلید ، از یک نقطه فشار همگن و طولانی برخوردار هستند.

باتری

برای تعیین حداکثر زمان مصرف باتری Dell Latitude E5250 از ابزار Battery Eater استفاده شده است . روشنایی صفحه روی حداقل تنظیم شده است ، همه ماژول های ارتباطی غیرفعال هستند و نمایه صرفه جویی در انرژی ویندوز برای این تست فعال است. آزمون Reader که شبیه خواندن متون است ، مدت زمان 10 ساعت و 46 دقیقه را ثبت کرده است. در آزمایشی دیگر با Wi-Fi روشن و روشنایی که تقریباً روی 160 سی دی در متر مکعب تنظیم شده و همه ماژول های ارتباطی فعال هستند ، Latitude E5250 پس از 5 ساعت و نیم خاموش شد. در مجموع این لپ تاپ از باتری قوی و مناسبی برخوردار است .

باتری Dell Latitude E5250


صدا

بلندگوهای نصب شده روی Dell Latitude E5250 حجم و بلندی مطلوبی را فراهم می کنند . این حجم به قدری است که میتوان امکان ایجاد کنفرانس های اسکایپ را حتی در محیط های بزرگ فراهم کرد. با این حال ، این اسپیکر ها در مورد موسیقی ، ضعیف هستند. به دلیل عدم وجود بیس در صدا ، فقط پخش موسیقی های ملایم و پس زمینه ای مناسب هستند و کاربرانی که دوست دارند به موسیقی بیس دار گوش دهند باید هدفون یا دستگاه های خارجی را به لپ تاپ متصل کنند.

اسپیکر Dell Latitude E5250


اتصالات

استراتژی وجود اتصالات کامل و کاربردی در Dell Latitude E5250 نیز وجود دارد . پورت های بی سیم مانند سوکت VGA ، خروجی HDMI و پریز برق در قسمت عقب دیده می شوند. یک درگاه USB ، DisplayPort و کارت خوان SD در قسمت پشت لبه سمت راست قرار داده شده است. این طراحی تضمین می کند که اتصالات زیاد ، فضای کار روی میز را با کابل های دیگر تداخل ایجاد نمی کند. یک کارت خوان SmartCard نیز به عنوان یک ویژگی امنیتی عمل می کند. دسترسی سریع به آن در سمت چپ است. عدم وجود درایو نوری DVD RW در این دستگاه ممکن است برای کاربران ناخوشایند باشد . اما نکته ی قابل توجه این است که در لپ تاپ ها 12 اینچی ، این مورد امری معمول و عادی است.

اتصالات Dell Latitude E5250

ویژگی های مثبت

  • طراحی قوی
  • باتری قدرتمند
  • کیبورد حرفه ای

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش با رنگ نامطلوب
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*