Lenovo ThinkPad L450 یک لپ تاپ کلاسیک با سخت افزار مدرن و قدرتمند است. این دستگاه نسبت به نسل های قبلی خود مقداری لاغرتر شده است ، اما همچنان یک دستگاه اسپارتان ، بزرگ و قدرتمند است که دارای صفحه کلید ، پد لمسی ، IO و قابلیت ارتقا عالی است.

طراحی

Lenovo ThinkPad L450 در مقایسه با نسل قبلی خود ، نه تنها کمی باریک تر است ، بلکه کمی سبک تر نیز شده است. علاوه بر این موضوع ، این لپ تاپ دیگر با درایو نوری عرضه نمی شود. بدنه ی L450 از پلاستیک ساخته شده و از یک شاسی بسیار مستطیل شکل برخوردار است . باتری L450 تقریباً 1 سانتی متر از پایین بیرون زده است.

Thinkpad L440 به دریچه تعمیر و نگهداری مجهز شده بود ، اما L450 فاقد این دریچه است. برای دسترسی به سخت افزار ، پوشش پایین واحد پایه باید برداشته شود. پس از برداشتن تمام پیچ ها ، پوسته زیرین را می توان با یک چاقوی پالت یا کفگیر از بین برد. در این مرحله لازم است احتیاط کنیدچرا که گیره های پلاستیکی کوچکی وجود دارد که به راحتی خرد می شوند.

طراحی لپ تاپ Lenovo Thinkpad L450

بدنه یL450 به طور کلی از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است ، اگرچه کاملاً بی عیب و نقص نیست . به عنوان مثال لبه بالایی در سمت راست دستگاه دارای برجستگی قابل توجهی است .لنوو میتوانست درب لپ تاپ را کمی محکم تر طراحی کند ، زیرا در اثر فشار و ضربه ، آسیب پذیر است . اما با این حال لولاها صفحه را ایمن تر نگه داشته اند . باز کردن درب لپ تاپ نیز با یک دست امکان پذیر است . L450 مجهز به صفحه نمایش IPS است و از این رو پایداری زاویه دید بسیار مناسب است. کاربران قادر به خواندن محتوای صفحه در هر موقعیتی هستند. استفاده در فضای باز امکان پذیر است ، اما باید از نور شدید خورشید به دلیل آسیب زدن به صفحه نمایش خودداری شود.

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad L450 دارای صفحه نمایشی مات 14 اینچی با دقت 1366x768 پیکسل است . روشنایی 202.1 نیت مقداری قابل توجه نیست و از نظر کاربران فقط برای دفترهای کم نور مناسب است. حداقل 300 نیت مورد نیاز است تا بتوان از لپ تاپ در محیط های فضا باز هم به راحتی استفاده کرد. در L450 نسبت کنتراست (528: 1) و نقطه سیاه (0.39 نیت) خوب هستند . صفحه نمایش این لپ تاپ به ترتیب با پوشش های 53٪ (sRGB) و 37.2٪ (AdobeRGB) فضاهای رنگی sRGB و AdobeRGB را پوشش نمی دهد.

صفحه نمایش Lenovo Thinkpad L450

باتری

در حالت آماده به کار ، باتری Lenovo ThinkPad L450 عدد 13 ساعت و 17 دقیقه را ثبت کرده است .رقبای این لپ تاپ مثل Dell Latitude E5450 با 13 ساعت و 14 دقیقه و Fujitsu Lifebook E544 با 12 ساعت و 51 دقیقه زمان های تقریبا مشابهی ثبت کرده اند .هم چنین در تست Battery Eater Reader که با شدت روشنایی صفحه نمایش پایین ، مشخصات صرفه جویی در مصرف برق فعال و ماژول های بی سیم انجام میشود ، L450 بعد از 1 ساعت 37 دقیقه خاموش می شود. Lifebook با 1 ساعت و 35 دقیقه عدد کمتری را ثبک رده است اما Latitude با 2 ساعت و 12 دقیقه از L450 بهتر عمل کرده است.

باتری Lenovo Thinkpad L450

به طور خلاصه عمر باتری Thinkpad تا حدودی ناامید کننده است. فقط در حالت آماده به کار ، میتوان باتری L450 را یک باتری مناسب توصیف کرد اما در حالت کار ، بهتر است مدت طولانی از پریز برق دور نباشید !

کیبورد و تاچ پد

صفحه کلید Lenovo ThinkPad L450 یکی از نقاط قوت این لپ تاپ است. این صفحه کلید نماد Accutype است که در سالهای گذشته در بسیاری از Lenovo ThinkPads دیده شده است . ضد سرریز ، با یک طرح کامل و کلیدهای کمی مقعر که برای کاربران حرفه ای طراحی شده است . اگرچه به عنوان یک نکته جانبی ، این صفحه کلید فاقد نور پس زمینه است که ممکن است برای برخی کاربران امری ناخوشایند باشد .

کیبورد Lenovo Thinkpad L450

تاچ پد Lenovo ThinkPad L450 نیز همچون صفحه کلید ، از طراحی حرفه ای و هوشمندانه برخوردار است . این صفحه لمسی اندازه ای مناسب دارد و کاربران به راحتی می توانند حرکات چند انگشتی و بزرگ نمایی و ... را انجام دهند. همچنین کلید های تاچ پد پلاستیکی بوده دارای نقطه فشار مناسبی هستند .


صدا

صدا ی Lenovo ThinkPad L450 توسط بلندگو های استریو تامین می شود . این بلندگوهای استریو در پایین دستگاه قرار گرفته اند. با انجام تست های صدا روی این لپ تاپ به زودی میتوان متوجه صدا ی فاقد باس آن شد. اما با این وجود حداکثر سطح صدا کاملاً مناسب است.

اسپیکر Lenovo Thinkpad L450

اتصالات

پورتهای فیزیکی Lenovo ThinkPad L450 در مقایسه با نسل قبلی خود عمدتا بدون تغییر باقی مانده اند . هرچند که ترتیب آنها متفاوت است. در مقایسه با L440 ، L450 با یک پورت USB کمتر همراه است ، اگرچه سه درگاه باقیمانده اکنون USB از نسل سوم هستند.ThinkPad L450 دارای یک اسلات سیم کارت به همراه آنتن های لازم است و می تواند با مودم 3G / LTE نیز مجهز شود. L450 همچنین با یک کارت خوان SmartCard نیز در دسترس است . وجود پورت های HDMI و VGA نیز از اتصالات مهم این دستگاه است .

اتصالات Lenovo Thinkpad L450

ویژگی های مثبت

  • سیستم قدرتمند
  • اتصالات مناسب
  • کیبورد حرفه ای

ویژگی های منفی

  • باتری ضعیف
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*