HP ZBook 15 G3 لپ تاپی 15.6 اینچی از خانواده ی پرطرفدار زدبوک اچ پی است. Zbook G3 در سال 2014 میلادی عرضه ی جهانی شده است اما به دلیل طراحی و سیستم پرقدرت ، هنوز هم در رده ی بهترین لپ تاپ های صنعتی قرار دارد. سری زدبوک ، لپ تاپ های صنعتی با بدنه ی مستحکم و عمر بالا هستند که اغلب ، برای امور گرافیکی سنگین مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی

HP ZBook 15 G3 طراحی بسیار نوآورانه تر و پیشرفته تری نسب به نسل قبلی خود یعنی Zbook G2 دارد. ZBook G3 حدود 500 گرم از G2 سبک تر و همچنین حدود 0.5 سانتی متر از آن نازک تر است. بدنه و پایه ی دستگاه ساخته شده از آلیاژ منیزیم و آلومینیوم است که مقاومت بسیار بالایی دارا است و در هیچ نقطه ای نمی توان لپ تاپ G3 را پیچ و تاب داد. درب دستگاه نیز همانند سایر نقاط بدنه از استحکام بسیار بالایی برخوردار است ؛ به گونه ای که با فشار زیاد هم نمی توان در تصویر صفحه نمایش اختلال ایجاد کرد. لولای مرکزی ZBook 15 نیز به اندازه ی انتظار مستحکم است و می تواند به طور به راحتی از تکان خوردن صفحه نماش جلوگیری کند و هم چنین حداکثر زاویه باز شدن که حدود 150 درجه می باشد را فراهم کند. ZBook 15 G3 همچنین مطابق با استاندارد نظامی MIL-STD 810 (رطوبت ، دما ، گرد و غبار و غیره) آزمایش شده و صفحه کلید در در برابر سرریز آب مقاوم است. در مجموع ، مقاومت بدنه ی ZBook G3 در همان سطح عالی مانند رقیب خود یعنی ThinkPad P50 می باشد.
با این حال ، ZBook G3 به وضوح از نظر طراحی در برابر رقبای خود ، حرف اول را می زند. HP در طراحی این لپ تاپ از لبه های گرد شده در پایین استفاده کرده است ؛ بنابراین لپ تاپ بسیار نازک تر از حد واقعی به نظر می رسد. مورد بعدی که به زیبایی دستگاه افزوده است ، وجود چندین سایه خاکستری رنگ ( به جای یک رنگ ) است که در بالای بدنه مشاهده می شود. HP از سطح مشکی مات برای استراحت کف دست و اطراف صفحه کلید استفاده کرده که اثر انگشت را نیز جذب نمی کند. آرم براق HP ، که از یک ساختار نقطه دار جذاب استفاده می کند ، در مرکز درب دستگاه قرار گرفته است. برخلاف سایر نقاط بدنه ، اثر انگشت و آلودگی روی این نقطه به راحتی قرار می گیرد ؛ بنابراین باید مرتباً آن را تمیز کرد. قاب نمایشگر نیز از پلاستیک مات فشرده شده ساخته شده است. وجود این ترکیب ، با این که ممکن است باب میل برخی کاربران نباشد ، بسیار با اصالت و حرفه ای است.

طراحیHP ZBook 15 G3

صفحه نمایش

HP ZBook 15 G3 مجهز به یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت فوق العاده ی FullHD و وضوح 1920x1080 پیکسل می باشد. تراکم پیکسلی در 15 G3 ، 141 PPI است که در ترکیب با صفحه نمایش 15.6 اینچی مقدار متوسطی است. صفحه ی مات زدبوک جی 3 ، نتایج خوبی را در اندازه گیری ها ثبت کرده است. درخشندگی متوسط تقریباً 290 cd / m² است ، و توزیع روشنایی 85٪ است که ممکن است مقداری کم به نظر برسد اما در واقعیت به هیچ وجه به چشم نمی آید. مقدار سیاه و سفید 0.34 cd / m² برای نمایشگر IPS زدبوک G3 ، مقداری متوسط است و منجر به نسبت کنتراست خوب 900: 1 می شود. هم چنین پنل صفحه نمایش 95٪ فضای رنگ sRGB و استاندارد گسترده تر AdobeRGB را نیز به اندازه ی 63٪ پوشش می دهد. این مقادیر نشان از با کیفیت بودن صفحه نمایش Zbook G3 دارند.

صفحه نمایش HP ZBook 15 G3
کیبورد و تاچ پد

HP ZBook 15 G3 مجهز به صفحه کلیدی مشکی رنگ و صفحه کلید عددی جداگانه می باشد. از لحاظ تجربه تایپ بین ZBook 15 G3 و HP EliteBook Folio 1040 G3 شباهت های زیادی وجود دارد اما مزیت ZBook پایداری بالاتر آن است ؛ زیرا حتی در صورت تایپ کردن با نیروی زیاد نمی توان آن را تاب داد. کلیدهای عملکردی و کلیدهای جهت دار عمودی در صفحه کلید 15 G3 ، بسیار کوچک هستند که ممکن است استفاده از آن ها برای برخی کاربران دشوار باشد. در کل زدبوک جی 3 کیبورد مناسبی دارد ؛ هرچند رقبا ، در این بخش تا حدودی بهتر عمل کرده اند.


لپ تاپ HP ZBook 15 G3 دارای صفحه ی لمسی نسبتا بزرگی است . این بزرگ بودن باعث می شود تمامی حرکات چند لمسی را بتوان به راحتی روی آن انجام داد.HP هنوز از ClickPad چشم پوشی کرده است و در لپ تاپ Zbook G3 یک صفحه لمسی معمولی را با سه دکمه اختصاصی پیاده سازی کرده است. دکمه ها دارای یک نقطه فشار بسیار مناسب هستند و صدای کلیکی راحت و آرام را ایجاد می کنند. این مورد در مورد سه دکمه بالای صفحه لمسی نیز وجود دارد که می تواند با PointStick مورد استفاده ی کاربران ، به خصوص تایپیست ها شود. این ماژول در لپ تاپ HP ZBook 15 G3 ، یک جایگزین خوب ماوس های خارجی می باشد.


باتری

لپ تاپ HP ZBook 15 G3 مجهز به یک باتری 9 سلولی از جنس پلیمر یون لیتیوم ، با ظرفیت کلی 90 Wh می باشد. این مقدار ظرفیت باتری لپ تاپ Zbook 15 G3 ، از سایر رقبای خود بیشتر است. در تستی با حداقل روشنایی صفحه نمایش و تمامی ارتباطات غیر فعال ، لپ تاپ ZBook 15 G3 ، حدود 13 ساعت و 56 دقیقه دوام آورده است که مقداری بسیار عالی است. این لپ تاپ در آزمون کلاسیک Battery Eater Classic نیز عدد 109 دقیقه را ثبت کرده است. آزمایشات واقع بینانه تر با روشنایی تنظیم شده در حدود 150 cd / m² (تنظیم 16 ، 162 cd / m²) نیز نتایج بسیار خوبی را برای زدبوک جی 3 ثبت کرده اند. حدود 6 ساعت و نیم برای وبگردی با Wi-Fi و حدود 7 ساعت و نیم برای تماشای فیلم اعداد ثبت شده برای این تست باتری هستند . هم چنین باتری لپ تاپ HP G3 ، حدود 2 ساعت و نیم طول می کشد تا شارژ کامل شود.


صدا

لپ تاپ HP ZBook 15 G3 دارای یک جفت بلندگو می باشد که در قسمت جلو و زیر دستگاه قرار گرفته است. به دلیل مشبک بودن قسمت بالای صفحه کلید ممکن است کاربر تصور کند که بلندگو ها در آن قسمت قرار گرفته اند. صدا روی سطوح سخت به سمت کاربر منعکس می شود ، اما صدا روی سطوح نرمتر کمی خفه می شود. صدای G3 تا 85 دسی بل اندازه گیری شده که به اندازه کافی بلند و همچنین کاملا متعادل می باشد. این عملکرد برای کنفرانس ها ، تماشای فیلم و برخی از موسیقی های پس زمینه کاملاً کافی و مناسب است. دکمه ای برای بلندگوها درست در بالای صفحه کلید وجود دارد که وضعیت فعلی صدا را از طریق رنگ ها به کاربر نشان می دهد (سفید : صدا فعال است - نارنجی : صدا غیر فعال است). در قاب بالای صفحه نمایش یک آرم Bang & Olufsen وجود دارد که به نرم افزار آن اشاره دارد. این نرم افزار از پیش تنظیمات مختلف و همچنین اکولایزر را ارائه می دهد. هنگام استفاده از بلندگوها باید آن را فعال کرد ، زیرا صدا در غیر این صورت صدای تولیدی بسیار نازک و بیش از حد روی صدای بلند متمرکز خواهد شد. هم چنین توصیه می شود برای پخش صدای طبیعی از طریق جک استریو ، آن را غیرفعال کنید. همچنین امکان اتصال بلندگوهای خارجی از طریق جک 3.5 میلی متری ، HDMI یا بلوتوث نیز در لپ تاپ HP Zbook G3 وجود دارد.

اسپیکر HP ZBook 15 G3

اتصالات

لپ تاپ HP ZBook 15 G3 در بخش اتصالات و پورت ها هم حرفی برای گفتن نگذاشته است. در قسمت راست ZBook 15 G3 ، دو پورت USB3.0 ، یک پورت HDMI و دو پورت Type C به همراه درگاه شارژر قرار گرفته اند. عملکرد پورت های USB کاملا مناسب است. در قسمت چپ دستگاه نیز یک پورت یو اس بی نسل سوم دیگر ، پورت LAN ، DisplayPort و درگاه کارت خوان SD قرار گرفته اند. کارت خوان SD از استاندارد UHS-II پشتیبانی می کند و بسته به برند کارت ، تا بیش از 150 مگابایت بر ثانیه سرعت دارند.

اتصالات

ویژگی های مثبت

  • عملکرد پردازشی قوی
  • اتصالات مناسب
  • طراحی بدنه زیبا و محکم

ویژگی های منفی

  • باتری ضعیف هنگام کارهای سنگین

  • عبول تاوگوزی
    (1400-09-29)

    عالی بود

    کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*