Lenovo ThinkPad T420s متعلق به کمپانی محبوب و بزرگ لنوو می باشد. این لپ تاپ در سال 2012 ساخته شده و به بازار عرضه شده است و در همان سال فروش خوبی داشته است. T420s به دلیل مقاومت و بدنه آلومینیومی که دارد جزو لپ تاپ های صنعتی محسوب می شود. متاسفانه دستگاه از صفحه نمایش و باتری قابل قبولی برخوردار نمی باشد ولی کیبورد و تاچ پد مناسبی دارد.

طراحی

Lenovo ThinkPad T420s مشابه به مدل t420 می باشد و فقط سبک تر طراحی شده است. وزن دستگاه 1.7 کیلوگرم می باشد که باعث می شود به راحتی در دست قرار گیرد. ارتفاع لپ تاپ 30.5 میلی متر در طول و عرض 233x340.5 میلی متر می باشد. بدنه دستگاه از پلاستیک سیاه و سفید بسیار محکم ، تقویت شده با فیبرکربن و منیزیم ساخته شده است که باعث می شود لپ تاپ به مقاومت بی نظیری دست یابد. دستگاه به دلیل طراحی بی نقصی که دارد ، هیچ شکاف اضافی و راه نفوذی ندارد. لولاهای دستگاه از آلومینیوم ساخته شده اند و محکم صفحه نمایش را به بدنه متصل کرده اند. لولاهای دستگاه طوری طراحی شده اند که کاربران با یک دست به راحتی دستگاه را روان و آرام باز و بسته کنند . خوشبختانه لولاها هنگام باز و بسته شدن هیچ صدای گوش خراشی را تولید نمی کنند. لپ تاپ همانند مدل قبلی تا 180 درجه باز می شود که این قابلیت باعث کاهش شکستگی لولاها و طول عمرشان می شود.

طراحی lenovo thinkpad t420s

صفحه نمایش

Lenovo ThinkPad T420s همانند مدل های قبلی دارای یک صفحه نمایش مات 14 اینچی با کیفیت HD با رزولوشن 1366x768 است. بدنه دستگاه به دلیل جنس محکمی که دارد از صفحه نمایش به خوبی محافظت می کند و در برابر فرسدوگی مقاوم است. متاسفانه کیفیت و زاویه دید صفحه نمایش نسبت به قیمتی که دارد قابل قبول نمی باشد. لپ تاپ دارای یک صفحه نمایش انفرادی می باشد یعنی ، اگر کاربران از هر طرف به جز رو به رو به صفحه نمایش نگاه کنند تیرگی هایی را مشاهده می کنند. مقدار کنتراست صفحه نمایش cd / m 258.7 است که این مقدار واقعا نا امید کننده است.

صفحه نمایش

کیبورد و تاچ پد

Lenovo ThinkPad T420s دارای یک کیبورد خوب با مقاومت بالا می باشد.کلید ها همانند کلید های حرفه ای در هنگام استفاده صدای دل نشینی تولید می کنند. یکی از عیب های کیبورد همانند مدل های قبلی نبود کلید های عددی یا همان قسمت ماشین حسابی می باشد ، که نبود این کلید ها باعث شده است کلید های دیگر بزرگتر باشند. دومین عیب کیبورد نبود نور زیر کلید ها می باشد ؛ نور زیر کلید باعث می شود تا کاربران در تاریکی بتوانند به راحتی کلید های مورد نظر را پیدا کنند که متاسفانه T420s فاقد این موضوع است. کلیدهای دستگاه از پلاستیک فشرده شده ساخته شده اند که در هنگام تایپ های طولانی به خوبی عمل می کنند و باز خورد مناسبی دارند. کلید های روشن / خاموش و تنظیم صدا از کیبورد جدا نشده و در قسمت بالای کیبورد قرار دارند. این کیبورد برای کاربران تایپیست می تواند بسیار مناسب باشد.

کیبورد lenovo thinkpad t420s

Lenovo ThinkPad T420s همانند مدل t420 دارای یک تاچ پد مقاوم و نرم می باشد. ابعاد تاچ پد 7.7x 5 سانتی متی می باشد. تاچ پد دارای 5 کلید است که دو کلید در پایین و سه کلید در بالای آن قرار دارد. خوشبختانه تاچ پد می تواند از حرکات چند لمسی به خوبی پشتیبانی کند. تاچ پد از پلاستیک سخت ساخته شده است که باعث می شود طول عمر بالایی داشته باشد. کلید هاd تاچ بر عکس کلید هاd کیبورد ، در هنگام استفاده بسیار آرام و بی سر و صدا هستند و از بازخورد مناسبی بهره مند می باشند.

صدا

Lenovo ThinkPad T420s دارای دو بلندگو با کیفیت متوسط می باشد. هر یک از بلندگو ها در سمت چپ یا راست کیبورد قرار دارند ؛ این موقعیت باعث می شود تا صدا با کیفیت بهتری به گوش کاربر برسد. اسپیکر ها در فضای بسته مانند ادارات می توانند موسیقی ، فیلم و تماس ویدیویی را با کیفیت قابل قبولی پخش کنند. متاسفانه این بلندگو ها در فضای باز عملکرد مناسبی ندارند ، اما کاربران می توانند در فضای باز از درگاه میکروفون / هدفون که در سمت چپ قرار دارد استفاده کنند تا صدا را با کیفیت بالا بشنوند.

اسپیکر lenovo thinkpad t420s

باتری

Lenovo ThinkPad T420s مجهز به یک باتری 44 Wh است. باتری دستگاه در حداقل نور صفحه ، CPU ، صدا و Wi-Fi در حالت بیکاری می تواند 5 ساعت و 30 دقیقه دوام بیاورد. لپ تاپ در حالت متوسط مصرف انرژی می تواند 3 ساعت و 18 دقیقه به خوبی کار کند. دستگاه در حداکثر نور صفحه ، صدا ، Wi-Fi ، CPU و... می تواند 2 ساعت 29 دقیقه دوام بیاورد ؛ این ارقام نسبت به قیمت دستگاه قابل قبول نمی باشد و از شرکت لنوو باتری قدرتمند تری انتظار می رفت. نکته مثبت باتری محل قرار گیری آن است؛ باتری در جلوی زیر لپ تاپ قرار دارد و به چشم نمی خورد که باعث می شود زیبایی دستگاه به خوبی حفظ شود.

باتری lenovo thinkpad t420s
اتصالات

Lenovo ThinkPad T420s به اتصالات قابل قبولی مجهز می باشد که می تواند تمامی نیاز های یک کاربر حرفه ای را فراهم کند. در جلوی دستگاه هیچ نوع اتصالی وجود ندارد. در سمت چپ لپ تاپ یک عدد پورت USB2.0 ، یک درگاه هدفون/ میکروفون و یک درگاه کارتخوان SD وجود دارد. در سمت راست فقط DVD CD_RW درایو نوری موجود می باشد. در پشت دستگاه VGA ، یک عدد پورت USB2.0 ،  پورت USB3.0 ، LAN ، Display port و یک عدد جایگاه شارژر موجود است. متاسفانه دستگاه فاقد HDMI می باشد که می توان به جای آن از درگاه Display port استفاده کرد.

اتصالات lenovo thinkpad t420s

ویژگی های مثبت

  • بدنه مقاوم
  • اتصالات مناسب
  • کیبورد و تاچ پد مناسب

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش ضعیف
  • فاقد نور پس زمینه
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*