لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470 ، هفتمین نسل از خانواده ی پرطرفدار Thinkpad T می باشد. لنوو در این لپ تاپ ، علاوه بر بهبود پردازنده و اتصالات ، شاسی دستگاه نیز دستخوش تغییراتی کرده است. این تغییرات در نسل هفتم لنوو فقط در این مدل و مدل 15 اینچی مشابه (T570) وجود دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

طراحی

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470 طبق گفته های اولیه ، از معدود دستگاه های نسل 7 لنوو است که دارای شاسی جدید می باشد. ابعاد دستگاه تغییرات بسیار کمی داشته اند اما باز هم با چشم می توان T470 را در کنار سایر ThinkPad ها تشخیص داد. لنوو این بار هم از رنگ مشکی مات کربن در شاسی استفاده کرده است که نماد تینکپد ها می باشد.

شاسی فیبر کربن لپ تاپ T470 ، بسیار متراکم و محکم است و پایداری بالایی از خود نشان می دهد. فشار از پشت دستگاه نیز ، لپ تاپ را دچار آسیب جدی نمی کند. لولا های دستگاه فلزی هستند و استقامت بسیار بالایی دارند. این به گونه ای است که برای باز کردن درب لپ تاپ باید از هردو دست استفاده شود. حداکثر زاویه باز شدن دستگاه نیز 180 درجه می باشد.

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470

به طور کلی ، پایداری و کیفیت ساخت این لپ تاپ مطلوب می باشد اما به هیچ وجه نباید آن را با لپ تاپ های فلزی مقایسه کرد! با این حال ، یکی از مزایایی که در لپ تاپ T470 وجود دارد ، باتری خارجی (ثانویه) آن است که در پشت به راحتی قابل دسترسی است. این باتری در وسط قرار گرفته و پایه پشتیبانی ندارد ؛ بنابراین لپ تاپ حتی هنگام برداشتن باطری روی میز نیز پایداری بالایی دارد. هیچ دریچه تعمیر و نگهداری اختصاصی در این دستگاه وجود ندارد ، اما برای دسترسی به اجزای درون دستگاه می توان به راحتی کل درب زیرین را برداشت.

صفحه نمایش

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470 مجهز به یک صفحه نمایش 14.1 اینچی با پنل مات FullHD IPS و رزولوشن 1920x1080 پیکسل می باشد. روشنایی این صفحه نمایش در زمان اتصال به برق حدود 300 نیت و در حالت عدم اتصال به برق حدود 250 نیت می باشد. این اختلاف به علت صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد که می توان در تنظیمات آن را غیر فعال نمود. با تمام این موارد این مقدار روشنایی کاملا قابل قبول است و کاربر را راضی نگه می دارد. مقدار سیاه نمایشگر نیز 0.3 سی دی در متر مکعب می باشد که بسیار خوب و قابل قبول است و می تواند تأثیر مثبتی بر نسبت کنتراست (1000: 1) نیز داشته باشد. صفحه نمایش با پنل مات در فضاهای پرنور و خارج از خانه نیز شفافیت بالایی دارد و چشم را اذیت نمی کند.

نمایشگر لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470

کیبورد و تاچ پد

صفحه کلید ، از نقاط قوت تمامی Thinkpad های Lenovo است اما مدل های سری P و T معمولا بهترین کیبورد هارا دارا هستند. کیبورد لپ تاپ Thinkpad T470 در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی ThinkPad T460 تغییر خاصی نکرده است و همچنان بی نقص عالی می باشد. بازخورد و ضربه زدن به کلید های صفحه کلید دلنشین است و کاربران و تایپیست های حرفه ای نیز بدون هیچ مشکل . خستگی می توانند ساعت ها مشغول تایپ کردن باشند. لنوو در T470 نیز یک نور صفحه کلید دو مرحله ای سفید را پیاده سازی کرده است. این قابلیت تایپ کردن در محیط های تاریک را بسیار آسان و خوب می کند.

صفحه کلید لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470

تاچ پد لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470 به نسل جدید تاچ پد ها مجهز شده است. این تکنولوژی به گونه ای است که ورودی ها مستقیماً توسط سیستم عامل اداره و پردازش می شوند ، نه توسط درایور شخص ثالث که باید جداگانه نصب شوند. در این نسل نیز همچنان میتوان کنترل پنل Synaptics را در تنظیمات پیدا و انتخاب کرد؛ هرچند عملکرد این قابلیت نسبت به مدل های قبلی تا حدودی کاهش یافته است. این به گونه ای است که فقط می توان حساسیت و رد کف لمس را تنظیم کرد. همچنین می توان در لبه هایی که کلیک ها و لمس ها شناسایی نمی شوند ، یک منطقه را تنظیم کرد تا کار کردن با تاچپد سریع تر و راحت تر باشد. TrackPoint نیز با سه دکمه اختصاصی موس بالای صفحه لمسی برای حرکات مکان نما در دسترس است. این TrackPoint مانند نسل های قبلی بدون مشکل و به خوبی کار می کند.

باتری

لنوو در سیستم انرژی لپ تاپ Lenovo T470 از فناوری Power Bridge با دو باتری استفاده می کند. این فناوری در مدل های قبلی نیز دیده شده است. یک باتری 3 سلولی (پلیمر لیتیوم) با 24 Wh در داخل بدنه دستگاه قرار دارد. در پشت لپ تاپ نیز یک باتری "خارجی" دیگر وجود دارد که به راحتی قابل جدا شدن است. سیستم ابتدا باتری خارجی را خالی می کند. این لپ تاپ در تست WiFi با روشنایی صفحه نمایش در حدود 150 نیت بیش از 7 ساعت دوام آورده است که به راحتی ThinkPad T460 (46 وات ، با 5 ساعت و نیم) قبلی را شکست می دهد.

باطری لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470

صدا

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470 دارای یک جفت بلندگوی استریو می باشد. این دو بلندگو ، در قسمت جلویی کناره ها قرار گرفته و صدا را به سمت پایین هدایت می کنند. بنابراین ممکن است وقتی دستگاه را روی سطوح نرم قرار می دهید ، صدا به شکل خفه به گوش برسد. این دو ماژول صدا حداکثر حجم مناسب را در حدود 80 دسی بل (A) مدیریت می کنند و حتی هنگام بالا بودن صدا ، هیچگونه تحریفی به وجود نخواهد آمد. از نظر ذهنی ممکن است صدا ها ریز به نظر برسند که این مورد به علت پوشش ضعیف فرکانس های پایین است. عملکرد این اسپیکر ها برای تماس ها و کنفرانس های ویدیویی مطلوب است اما برای پخش موسیقی با کیفیت بالاتر پیشنهاد می شود که از اسپیکر های خارجی استفاده شود.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470


اتصالات

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470 در بخش اتصالات و پورت ها همانند سایر تینکپد ها خوب عمل کرده است. مهمترین تغییر در مقایسه با مدل قبلی ، اجرای درگاه Thunderbolt 3 است که همچنین یک درگاه USB Type-C (Gen2) نیز می باشد که می تواند برای شارژ دستگاه مورد استفاده قرار بگیرد. از مهم ترین نکاتی که در اتصالات این دستگاه وجود دارد ، وجود فضای کافی میان پورت های دستگاه است که باعث می شود کاربر بتواند به راحتی از چندین پورت به طور همزمان استفاده کند.

در سمت راست دستگاه شاهد جک 3.5 میلیمتری صدا ، دو عدد پورت USB3.0 (نسل سوم) که یکی از آنها همیشه روشن و فعال است ، پورت HDMI ، پورت RJ45-LAN ، پورت کارتخوان و قفل کنسینگتون هستیم.

در سمت چپ دستگاه نیز پورت برق ، یک پورت یو اس بی نسل سوم دیگر ، پورت ترکیبی یو اس بی 3 نسل دو و ثاندربولت 3 (USB-C Gen2/Thunderbolt 3) و SmartCard reader وجود دارند.

پورت های لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470

ویژگی های مثبت

  • صفحه کلید حرفه ای
  • باتری قدرتمند
  • اتصالات مناسب

ویژگی های منفی

  • صدای کم
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*