لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E420 یا به اختصار Lenovo E420 ، دستگاهی نسل دومی با اندازه ی 14.1 اینچ از خانواده ی Edge یا همان E کمپانی لنوو می باشد. این دستگاه که در سال 2011 میلادی عرضه جهانی شده ، در همان سال های اول ، توانسته طرفداران زیادی را در بازار جهانی جذب خود کند. این به گونه ای است که بازار استوک E420 در میان کشور های جهان دوم و سوم هنوز هم بسیار داغ است و این نشاندهنده ی این است که این لپ تاپ ، آزمون های خود را در میان کاربران با موفقیت طی کرده و هنوز هم گزینه ی خرید مناسبی می باشد. در ادامه به بررسی این لپ تاپ نسل دو خواهیم پرداخت.

طراحی

لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E420 ویژگی های زیبایی و ظاهری همزاد نازک تر خود یعنی Edge E420s را دارا است. این لپ تاپ تمامی ویژگی های سری E لنوو را در طراحی خود دارد! این ویژگی ها عبارت اند از عناصر کلاسیک طراحی ThinkPad ، آرم ThinkPad ، TrackPoint یا موس وسط قرمز رنگ ، مجموعه های دوتایی دکمه های ماوس تاچ پد و ...

هم چنین مانند سایر ThinkPad E ها ، حرف i در ThinkPad در هنگام روشن بودن دستگاه ، با چراغی قرمز رنگ ، چشمک میزند و به زیبایی و ظرافت طراحی این دستگاه می افزاید.

طراحی Lenovo ThinkPad Edge E420

همانطور که گفته شد ، Lenovo E420 مقداری از E420s و همچنین HP ProBook 6460b ضخامت بیشتری دارد اما در مقایسه با رقیب دیگر خود یعنی Dell Vostro 3550 نازک تر است. وزن این دستگاه نیز نسبت به رقبای نام برده ی خود کمتر است که این یک برتری در مقایسه ها محسوب می شود.

صفحه نمایش

لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E420 دارای یک صفحه نمایش 14.1 اینچی با رزولوشن 1366x768 و کیفیت HD می باشد. اگرچه این نمایشگر با میزان شدت نور 147 لوکسی خود در مقایسه با متوسط گروه هم رده ی خود که 169 لوکس است ، کم نور تر است ، اما زاویه دید بسیار خوبی را به کاربر ارائه می دهد. این به گونه ای است که می توان بدون از دست دادن وضوح تصویر ، بیش از 30 سانتی متر به هر دو طرف صفحه حرکت کرد. از دیگر مزایای صفحه نمایش ماتِ این لپ تاپ ، خنثی کردن دقت رنگ برای زاویه دید گسترده و مقاومت در برابر تابش آن می باشد. البته گفتنی است که صفحه نمایش مدل باریک تر این مدل یعنی E420s ، کیفیت چشم نوازتری را به کاربران ارائه می دهد.

صفحه نمایش Lenovo ThinkPad Edge E420

کیبورد و تاچ پد

همانطور که گفته شد ، E420 شباهت های زیادی با مدل نازک تر خود یعنی E420s دارد. کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E420 ، مانند Edge E420s ، به سبک جزیره ای بوده و در برابر نشت مواد مقاومت بسیار بالایی دارد. ایم کلید ها با سرعت پاسخگویی بالا ، مقدار مناسبی از بازخورد لمسی را ارائه می دهند و شکل مقعر و کمی خمیده آنها باعث می شود خطا در تایپ کمتر شده و حس خوبی در هنگام تایپ کردن به کاربر منتقل شود.

از دیگر خصوصیات مثبت در صفحه کلید این لپ تاپ ، فاصله ی کافی میان دکمه های آن می باشد که این مورد هم از خطا در تایپ های سریع جلوگیری می کند. کلیدهای عملکرد استاندارد همچون میزان صدا ، روشنایی صفحه نمایش ، Wi-Fi و ... در ردیف بالا و کلیدهای اختصاصی رسانه ای مانند پخش - مکث ، برگشت ، جلو و... قرار گرفته اند. به طور کلی کیبورد E420 حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد!

تاچ پد Edge E420 که با نام UltraNav نیز شناخته می شود ، ابعادی برابر با 3.7 x 1.9 اینچ را دارا است که به کاربر اجازه می دهد تا به طور دقیق و راحت با یکبار لمس ، روی تمام صفحه نمایش پیمایش انجام دهد. البته گفتنی است که این دستگاه از تمامی رقبای خود یعنی HP ProBook 6460b و Dell Vostro 3550 تاچ پد کوچک تری دارد اما باز هم می توان بدون مشکل حرکات چند لمسی را روی آن انجام داد.

کیبورد Lenovo ThinkPad Edge E420

دکمه های تاچ پد به فشار زیادی برای عمل کردن نیاز ندارند و بی سر و صدا عمل می کنند. مجموعه دوم دکمه های ماوس ، درست در بالای صفحه لمسی قرار گرفته و به کاربر اجازه می دهد تا هنگام استفاده از TrackPoint یا موس وسط قرمز رنگ ، به راحتی کلیک راست و چپ کند.

TrackPoint لپ تاپ Lenovo Edge E420 ، طبق انتظار ، پیمایش کاملاً صاف و دقیقی به کاربر ارائه می دهد. دسته لاستیکی بافتی آن از لیز خوردن انگشتان جلوگیری کرده و به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی و با دقت بالا ، سرعت مکان نما و فرایند پیمایش را افزایش دهد.

باتری

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E420 از نظر دوام ، کاملا متوسط و میان رده است. در تست وبگردی مداوم از طریق WiFi ، این لپ تاپ توانسته بیش از 5 ساعت و نیم دوام بیاورد. البته گفتنی است که این عدد ، نسبت به مقدار میانگین چندین دقیقه کمتر است. به طور دقیق تر Dell Vostro 3550 ، با ثبت عدد 4 ساعت و 40 دقیقه ضعیف تر و HP ProBook 6460b با ثبت عدد حدود 7 ساعت ، قوی تر از E420 عمل کرده اند.

باتری Lenovo ThinkPad Edge E420

صدا

اسپیکر های لپ تاپ ThinkPad E420 ، طبق انتظار کیفیت متوسطی را ارائه می دهند. صدای خارج شده از این بلندگو ها ، عمق کمی دارند. به طور خلاصه ، صدای E420 برای امور روزمره و کنفرانس ها و مکالمات ویدیویی مناسب و قابل قبول است اما پیشنهاد می شود در صورتی که نیاز به صدای با کیفیت بالا دارید ، از اسپیکر ها و بلندگو های خارجی استفاده کنید.

اسپیکر های Lenovo ThinkPad Edge E420

اتصالات

در سمت چپ لپ تاپ ، ThinkPad Edge E420 شاهد دو پورت USB 2.0 (نسل دوم)، یک پورت eSATA / USB ، HDMI ، پورت ترکیبی / جک میکروفون و خروجی VGA هستیم. در سمت راست دستگاه نیز یک پورت USB 2.0 دیگر، یک کارت خوان حافظه 4 در 1 ، یک درایو DVD و یک پورت AC قرار گرفته است. هم چنین یک اتصال اترنت نیز در پشت دستگاه جای گذاری شده است. همانطور که متوجه شدید ، عدم وجود پورت یو اس بی نسل سوم (USB 3.0) ، بزرگترین ضعف در اتصالات این دستگاه می باشد. البته نسل دو بودن این دستگاه ، می تواند این ضعف را توجیه کند.

پورت های Lenovo ThinkPad Edge E420

ویژگی های مثبت

  • صفحه کلید و تاج پد حرفه ای
  • زاویه دید مناسب

ویژگی های منفی

  • عدم وجود پورت USB3.0
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*