لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450s ، پنجمین نسل از خانواده ی پرطرفدار ThinkPad T می باشد که در سال 2015 میلادی عرضه ی جهانی شده است. همانطور که میدانید ، عبارت S در آخر مدل این لپ تاپ مخفف Slim است که یعنی نسبت به مدل پایه یعنی T450 ، نازک تر و ظریفتر می باشد. در ادامه به بررسی این لپ تاپ نسل پنجمی خواهیم پرداخت.

طراحی

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450s طراحی نسبتا مشابهی با مدل قبلی خود یعنی T440s دارد. در نگاه اول ، ممکن است فکر کنید این لپ تاپ از پلاستیک ساده ساخته شده ، اما در اصل لنوو در طراحی این دستگاه از اسکلت فلزی با وزن کم و پیشرفته که از آلومینیوم و منیزیم ساخته شده است ، به کار برده است. درپوش لپ تاپ نیز توسط ترکیبات کربنی تقویت شده ساخته شده است. تمام این موارد نشان می دهد که لپ تاپ Lenovo T450s از طراحی حرفه ای و هم چنین مستحکمی برخوردار است. فشار موضعی روی دستگاه و تلاش برای چرخاندن صفحه تاثیری بر واحد پایه و نمایشگر ندارد ؛ هرچند در نگاه اول ممکن است انتظار چنین مقاومتی از این لپ تاپ ظریف نداشته باشید.

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450s

سطح صاف لپ تاپ در برابر اثر انگشت و خراش مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. به علاوه ، گرد و غبار نیز به راحتی از روی سطح لپ تاپ پاک می شود. لولاهای فلزی بسیار انعطاف پذیر هستند و به دستگاه امکان باز شدن را با بیش از 180 درجه نیز فراهم می کنند. لنوو به گونه ای این لپ تاپ را طراحی کرده که با باز شدن لپ تاپ ، درب آن نه تکان می خورد و نه واحد پایه بلند می شود. علاوه بر این موارد ، ThinkPad T450s می تواند در برابر سایر خطرات زیست محیطی همچون تغییرات دما و فشار هوا ، ارتعاشات ، رطوبت یا گرد و غبار ، که طبق استانداردهای نظامی Lenovo آزمایش شده ، استقامت مناسبی نشان دهد.

صفحه نمایش

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450s مجهز به یک صفحه نمایش 14.1 اینچی در دو مدل رزولوشن 1600x900 و 1920x1080 پیکسل است که به معنی تراکم پیکسلی به ترتیب 131 یا 157 ppi است. واضح است که صفحه نمایش با پنل FullHD مزیت های بیشتر و رتبه ی بالاتری را نسبت به صفحه نمایش HD+ دارد روشنایی بیشتر (300 در مقابل 250 سی دی / متر مربع) و کنتراست بالاتر (700: 1 در مقابل 400: 1) از مهم ترین تفاوت های میان این دو صفحه نمایش می باشد. علاوه بر این ، پنل IPS یا همان مدل WXGA ++ مبتنی بر فناوری TN می باشد که زاویه دید وسیع تری را نوید می دهد. یک صفحه نمایش لمسی با همان رزولوشن Full HD نیز توسط شرکت لنوو تولید می شود که حدودا 2 میلی متر ضخیم تر ، 200 گرم سنگین تر و با روشنایی حدودا 264 سی دی در متر مکعب تا حدودی تیره تر می باشد.

نمایشگر لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450s


کیبورد و تاچ پد

یکی از مهم ترین ویژگی های لپ تاپ های ThinkPad Lenovo به خصوص خانواده ی T ، کیبورد و تاچ پد حرفه ای و مناسب آن می باشد. لپ تاپ Lenovo T450s نیز از این موضوع مستثنی نیست. به راحتی و در ابتدای کار با صفحه کلید این لپ تاپ ، متوجه طراحی حرفه ای و راحت آن می شوید. هیچ یک از رقبای این لپ تاپ چنین بازخورد مکانیکی منظم و دقیق را به همراه ندارند. این موضوع ، امری تعیین کننده و مهم در میان نویسندگان و تایپیست های حرفه ای می باشد. به طور خلاصه صفحه کلید لپ تاپ ThinkPad T450s حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد و یک حس خوب در تایپ کردن را به شما منتقل می کند.

صفحه کلید لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450s

تاچ پد لپ تاپ T450s ابعادی برابر با 5.6 در 10 سانتی متر دارد که فضای کافی را برای حرکات مختلف چند لمسی تا چهار انگشت فراهم می کند. علاوه بر این ، دقت و سرعت پاسخگویی نیز کاملا مطلوب و قابل قبول است. سر خوردن انگشتانی که عرق کرده اند روی سطح صفحه لمسی تا حدودی دشوار است. لازم به ذکر است که تمام ویژگی های تاچپد ، از حساسیت سنسور کف دست تا فشار لازم برای ورودی ها ، می توانند با جزئیات کامل به راحتی پیکربندی و تنظیم شوند.

باتری

سری T لنوو مانند ThinkPad X250 ، از سیستم اصطلاحاً "Power Bridge" استفاده می کند که از دو باتری جداگانه تشکیل شده است. یکی از این باتری ها داخل دستگاه قرار گرفته و همیشه ظرفیتی 24 Wh را دارا است ؛ باتری 24 Wh دیگر (به صورت اختیاری 48 یا 72 Wh نیز ممکن است بشود) به قسمت عقب لپ تاپ متصل است و می تواند در حالت روشن بودن لپ تاپ نیز تعویض شود. بنابراین ، این لپ تاپ ظرفیت کلی 48 Wh را دارا است که کمی کمتر از Latitude (54 Wh) یا EliteBook (50 Wh) که رقیبان این دستگاه هستند ، می باشد.
در تست Battery Eater Reader که در آن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی روشن است ، روشنایی در کمترین حالت و ماژول های رادیویی خاموش هستند ، T450s با ثبت عدد حدود 13 ساعت در میان رقبا چیزی کمتر ندارد.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450s

به طور خلاصه باتری این لپ تاپ کاملا متوسط و میان رده است و می تواند تا حدودی پاسخگوی کاربران باشد.


صدا

لپ تاپ Lenovo T450s دارای یک جفت بلندگوی استریو با بازدهی و کیفیت کاملا متوسط می باشد. به گونه ای که نباید انتظار بالایی از این اسپیکر ها داشت. اینها حجم صدای حداکثری 77 دسی بل (A) در فاصله 15 سانتی متری را تولید می کنند. فرکانس های کمتر از حدود 250 مگاهرتز عملاً شنیده نمی شوند. هم چنین بلندگوها در محدوده فرکانس بالا نیز عملکرد متوسطی دارند و از منحنی خطی مورد نظر فاصله نسبتا زیادی دارند. از نظر ذهنی ، می توان گفت صدای خروجی از این لپ تاپ صاف و ضعیف می باشد. کیفیت صدا برای فیلم ها و مکالمات کافی است اما اگر به دنبال کیفیت خیلی بالا در صدا هستید پیشنهاد می شود از اسپیکر های خارجی استفاده کنید.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450s

اتصالات

اتصالات لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450s همانند سایر هم خانواده های خود ، نیاز های یک کاربر معمولی را پاسخگو است. فاصله ی بین پورت ها و درگاه ها مناسب است و به راحتی میتوان از چندین درگاه به طور همزمان استفاده کرد. در قسمت جلو و پشت دستگاه ، هیچ پورت یا درگاهی وجود ندارد که با توجه به نازک و طریف بودن دستگاه ، این موضوع امری عادی است.

پورت های لپ تاپ Lenovo ThinkPad T450s

در سمت راست T450s شاهد جک 3.5 میلیمتری ترکیبی صدا ، کارتخوان ، درگاه سیم کارت ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم (USB3.0) ، پورت شبکه LAN ، پورت VGA و قفل Kensington می باشیم. همانطور که مشخص است ، لنوو از پورت قدیمی VGA در این لپ تاپ نسل پنجمی استفاده کرده است. در سمت چپ دستگاه هم دو عدد پورت یو اس بی نسل سوم دیگر ، درگاه شارژ ، کارتخوان هوشمند و mini display port پورت دیسپلی مینی قرار گرفته اند. عدم وجود پورت HDMI در T450s از بزرگترین ضعف های این دستگاه می باشد. هرچند می توان با تبدیل از پورت های display و vga استفاده کرد.

ویژگی های مثبت

  • صفحه کلید و تاچ پد مناسب
  • باتری مطلوب
  • طراحی زیبا و محکم

ویژگی های منفی

  • عدم وجود پورت HDMI
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*