اگر از علاقه مندان فیلم و سریال باشید حتما دنبال راهی هستید که بدون دردسر به فیلم های روز دنیا دسترسی داشته باشید و بتوانید آن ها را با بهترین کیفیت و سرعت دانلود کنید.در این مقاله نحوه دانلود از تورنت را به شما آموزش خواهیم داد.

دانلود از تورنت

تورنت چیست ؟

پیش از هر چیز بیایید کمی درباره ی مفهوم تورنت آشنا شویم. تورنت یکی از روش‌های اشتراک فایل در اینترنت است. تورنت این امکان را به کاربران میدهد تا به جای دانلود فایل‌های خود از سرور، مستقیماً فایل‌ها را از روی سیستم دیگر کاربران دریافت کنند. اگر به هر دلیلی سرور مورد نیاز شما از دسترس خارج شود، اینجاست که فناوری تورنت به عنوان یک ناجی نیاز شما را برطرف می کند. به گونه ای که به جای استفاده از یک سرور به عنوان منبع، از سیستم کاربران در اقصی نقاط جهان بهره می گیرد تا فایل مورد نظر شما را تهیه کند و در اختیار شما قرار دهد.در واقع تورنت از وابستگی به یک منبع جلوگیری کرده و تمرکز زدایی می کند. فایل های تورنت حاوی متادیتای خاصی است که اطلاعاتی گوناگون را شامل می شود . فایل‌های تورنت اغلب با پسوند***. torrent می باشند اما باید در نظر داشته باشید که این فایل‌های بسیار کم حجم، شامل خود (ویدیو، بازی، آهنگ و .…) نخواهند بود و باید برای دانلود فایل‌های اصلی از یک نرم افزار مرتبط استفاده کنید. در کار با تورنت ممکن است با برخی اصطلاحات مواجه شوید که آشنایی با آنها خالی از لطف نیست.

  • Seeders : به افرادی می گویند که فایلی را به طور کامل دانلود کرده باشند و آن را در دسترس دیگران قرار دهند.در هنگام دانلود فایل مورد نظرتان توجه به seeder باعث می شود سرعت دانلود  بالاتری را تجربه کنید.
  • Peers : به افرادی می گویند که همزمان به دانلود و آپلود فایل می‌پردازند .گرچه آپلود فایل به مراتب سرعت پایین‌تری خواهد داشت.
  • Leechers : به افرادی می گویند که تمام بخش‌های یک فایل را در اختیار ندارند و نمی‌توانند بخش‌های مورد نظر شما را در دسترستان قرار دهند.

 

بهترین نرم افزار‌ها برای دانلود از تورنت

همانطور که اشاره کردیم شما برای دانلود از تورنت به نرم افزار آن نیاز دارید. در ادامه برخی از بهترین کلاینت های تورنت با ویژگی های منحصر به فردشان را مورد بررسی قرار می دهیم.

دانلود از تورنت با  qBittorrent

دانلود از تورنت

اگر تازه کار هستید بهترین انتخاب برای شما خواهد بود .این نرم افزار پیچیدگی نرم افزارهای حرفه ای را ندارد و در عین سادگی تمامی نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. این برنامه تورنت دارای یک موتور جستجو برای جستجو در سایت های تورنت و پخش کننده محتوای رسانه‌ای است، همچنین امکان رمزگذاری، اولویت بندی تورنت‌ها و فایل‌های درون آن‌ها، فیلتر کردن آدرس آی‌پی و ایجاد تورنت را به شما می دهد. عدم نمایش تبلیغات از دیگر مزیت‌های qBittorrent محسوب می‌شود.

دانلود از تورنت با  uTorrent

دانلود از تورنت

شاید معروف‌ترین نرم افزار مدیریت و دانلود فایل‌های تورنت uTorrent باشد. این برنامه سال 2005 تا عرضه شد و اکثر نرم افزار‌های این حوزه از سورس اصلی uTorrent  استفاده می‌کنند. این نرم افزار حجم بسیار کمی دارد و سبک بودن اجرای آن یکی از بهترین مزیت‌هایش محسوب می‌شود.اما حجم زیاد تبلیغات از محبوبیت آن کاسته است.

دانلود از تورنت با  Vuze

دانلود از تورنت

مهمترین مزیت Vuze، رابط کاربری بسیار زیبای آن است که حتی مبتدیان نیز می توانند به سرعت با آن آشنا و مسلط شوند. این نرم‌افزار در دو نسخه Vuze Leap و Vuze Plus  ارائه می‌شود. هردو این نسخه‌ها امکان دانلود تورنت‌ها و پخش فایل‌های صوتی و تصویری را به شما می دهند. اما در نسخه پلاس یک لایه محافظتی در برابر ویروس‌ها وجود دارد که فایل‌های مختلف را اسکن می کند تا از عدم وجود آلودگی اطمینان حاصل کنید. از دیگر امکانات این کلاینت می‌توان به محدود کردن پهنای باند برنامه و فیلتر کردن آی‌پی اشاره کرد.اما باید بدانید که این کلاینت همانند uTorrent شامل تبلیغات است.

دانلود از تورنت با  Deluge

دانلود از تورنت

Deluge  یکی از قدیمی‌ترین کلاینت‌های تورنت به حساب می‌آید و به شما این امکان را می دهد تا با نصب افزونه های گوناگون نرم افزار را متناسب با نیاز خود شخصی سازی کنید. امکاناتی که این افزونه هادر اختیار کاربران قرار می دهد عبارتند از: امکان دانلود به ترتیب حروف الفبا ، انتقال فایل‌های دانلود شده به پوشه‌های مخصوص ، تنظیم سرعت دانلود بر اساس وضعیت اینترنت ، زمان‌بندی دانلود و بسیاری از امکانات دیگر.همین قابلیت ها و امکانات باعث شده که Deluge  انتخاب اول بسیاری از کاربران باشد.

برترین سایت های تورنت برای دانلود

اکنون که نرم افزار مناسب را نصب کردید. نوبت به معرفی سایت های تورنت که فایل متادیتا اولیه را برای دانلود در دسترس کاربران قرار می‌دهند، می‌رسد.

Pirate Bay

دانلود از تورنت

وب سایت Pirate Bay یکی از قدیمی ترین و محبوبترین سایت های تورنت دنیا است.به دلیل قدمت بالای سایت اکثر تورنت های موجود در سایت قابل اطمینان هستند.رابط کاربری ساده باعث می شود کار برای مبتدیان هم آسان باشد. برچسبهای VIP / Trusted به رنگ سبز و بنفش به شما نشان میدهد، کدام تورنت ها قانونی و بدون ویروس هستند. دامنه و آدرس  Pirate Bay اکثرا در حال تغییر است که ناشی از مسدودکردن دولت های مختلف برای دسترسی به دامنه این سایت است.اگر هنگام مراجعه به آن دچار مشکل شدید از یکی از آدرس‌هایی که در اینجا ذکر شده استفاده کنید.

RARBG

دانلود از تورنت

در وبسایت RARBG کیفیت حرف اول را می زند.همچنین تعداد زیاد seeders باعث می شود بتوانید دانلود از تورنت را با سرعت بالا تجربه کنید.اگر از علاقه مندان فیلم و سریال های خارجی هستید احتمالا این وبسایت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.  

1337x

دانلود از تورنت

وبسایت1337X  دارای ظاهری  بسیار زیباست. این وبسایت موضوعات مختلف را برای شما لیست و طبقه بندی می کند.  صفحه نخست این سایت به طور مرتب با محبوب‌ترین فایل‌ها و دسته‌بندی‌های تورنت به روز رسانی می‌شود.اگر به دنبال فایل های قدیمی هستید دانلود از تورنت های 1337X انتخاب مناسبی است.

Torlock

دانلود از تورنت

وبسایتTorlock  تمرکز خود را بر روی فایل های تورنت اصل و با کیفیت گذاشته است و مدعی است که اگر شخصی فایلی تقلبی و فیک را در این سایت بیابد وجه نقد دریافت خواهد کرد. اگر به دنبال انیمیشن های با کیفیت بالا یا دنبال مقالات PDF هستید، انتخاب شما، سایت Torlockخواهد بود.

YTS 

دانلود از تورنت

وب سایت YTS به طور اختصاصی به دانلود فیلم می پردازد . انواع و اقسام فیلم های روز دنیا را می توانید در این سایت بیابید.اما اگر به دنبال محتوایی به جز فیلم هستید دانلود تورنت از این سایت را پیشنهاد نمی کنیم. از مزیت های این وبسایت، تعداد زیاد کاربران است که سبب شده پروتکل بیت‌تورنت در تورنت‌های آن به بهترین شکل اجرا شود.   همچنین سایت YTS پهنای باند شما  را به طور محدود استفاده می کند.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*