لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535 ، در اصل همان مدل پرفروش و پرطرفدار Lenovo ThinkPad Edge E530 می باشد که لنوو به جای پردازنده ی اینتل ، از پردازنده ی AMD در آن استفاده کرده است. در ادامه به بررسی این لپ تاپ نسل سومی می پردازیم.

طراحی

در طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535 ، بدنه لپ تاپ به طور کامل از پلاستیک مشکی رنگ مات ساخته شده و صفحه نمایش توسط یک قاب پلاستیکی نقره ای رنگ احاطه شده است. استقامت کلی لپ تاپ قابل قابل قبول می باشد. در قسمت اعداد صفحه کلید در سمت راست ، که روی درایو نوری قرار گرفته ، استقامت تا حدودی کاهش یافته است که این امری کاملا عادی است. کیفیت ساخت 100٪ عالی نمی باشد. به عنوان مثال وقتی درب لپ تاپ را می بندید با قسمت پایینی دستگاه هم تراز نمی شود. در این حالت می توان تصور کرد که یکی از قلاب های داخلی گم شده یا شکسته است! جالب اینجاست که Thinkpad E530 که طراحی تقریبا مشابهی با این مدل دارد ، در این تست احساس بهتری را از خود به کاربر منتقل می کند.

پشت درب لپ تاپ نیز همانند مدلهای دیگر Thinkpad Edge از لایه ای لاستیکی پوشیده شده است. لولا های درپوش فلزی لپ تاپ ، صفحه نمایش را در کمترین حالت و با حداقل حرکت ثابت نگه می دارند. یکی از مشکلاتی که ممکن است در استفاده با Thinkpad Edge E525 داشته باشید ، استقامت نسبتا پایین درایو نوری می باشد که در بالا توضیح داده شد که این امر در تمامی لپ تاپ هایی که درایو نوری دارند به کرات مشاهده می شود.

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535 مجهز به یک پنل مات 15.6 اینچی با رزولوشن 1366x768 است. از نظر روشنایی ، Thinkpad Edge 535 از مدل قبلی خود یعنی Thinkpad Edge 525 پیشرفت بسیار زیادی داشته است. این صفحه نمایش با میانگین 259 نیت ، دارای سطح روشنایی کافی و قابل قبولی می باشد. گفتنی است که Thinkpad Edge E525 روشنایی 210 نیتی داشته است. توزیع روشنایی نیز به وضوح بهبود یافته است.

بهبود روشنایی نسبت به صفحه نمایش Thinkpad Edge E525 باعث شده است که لنوو در بخش سطح سیاه و کنتراست نتایج تقریباً فاجعه باری را ارائه دهد. محتویات سیاه در تصاویر به رنگ خاکستری روی صفحه نمایش تجزیه می شود و به طور کلی تصویر در صفحه نمایش تا حدودی رنگ پریده به نظر می رسد. برنامه های sRGB و AdobeRGB نمی توانند صفحه نمایش را ترسیم کنند ، اما این برای کاربران عادی اهمیت خاصی ندارد چرا که این برنامه ها فقط در کارهای گرافیکی حرفه ای و مهم هستند.

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535

روشنایی صفحه نمایش برای استفاده در فضاهای باز به اندازه کافی مناسب می باشد. با سطح مات پنل ، روی صفحه انعکاس تصاویر نمی افتد و کاربر را دچار اذیت نمی کند. تنها موردی که ممکن است استفاده از این لپ تاپ را در محیط های خارجی سخت کند ، سطح کنتراست ضعیف آن می باشد. با تغییر زاویه عمودی صفحه ، تصویر به سرعت شکسته می شود. با تغییر زاویه افقی ، تصویر بسیار پایدارتر می ماند. حتی اگر لپ تاپ را 90 درجه کامل بچرخانید ، باز هم می توان هر آنچه روی نمایشگر است را تشخیص داد. منتهی نمایشگر فقط مقداری تیره می شود.


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535 از نقاط قوت آن می باشد. Lenovo روی تینکپد های خود معمولا یک صفحه کلید معمولاً خوب که نام آن Lenovo Accu می باشد را ارائه می دهد. نقطه فشار به راحتی قابل لمس و مشاهده می باشد و ضربه کلیدها خوب و ملایم است. این صفحه کلید ، مشابه صفحه کلید Thinkpad Edge E525 می باشد. کلیدهای جهت دار و دکمه های پیمایش بزرگتر شده اند. این یک پیشرفت مثبت است چرا که در Thinkpad Edge E525 کوچک بودن این کلید ها آزاردهنده بود. این امر که کیبورد از پلاستیک براق ساخته شده به این معنی است که پس از گذشت زمان اثر انگشت سخت بر روی کلیدها جمع می شود. طبق گفته شرکت Lenovo ، صفحه کلید در برابر پاشش آب ایمن است. لازم به ذکر است که هیچ نور پس زمینه ای برای صفحه کلید وجود ندارد.

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535

تاچ پد لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535 ابعادی برابر با 9.2 سانتی متر در 6.5 سانتی متر دارد. این ابعاد بزرگ و مناسبی است که برای افراد با اندازه دست بزرگ نیز می تواند بدون مشکل باشد. سطح صفحه کلیک با برآمدگی های ریز پوشانده شده است ، اما انگشت کاربر با وجود زبری می تواند به راحتی روی آن بچرخد. این صفحه لمسی برای حرکات چند لمسی مانند زوم دو انگشتی نیز فعال می باشد. صفحه کلیک دارای نقطه محکم و آسان تشخیص فشار است.


باتری

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535 از دیگر نقاط قوت این لپ تاپ می باشد. Lenovo وعده عمر باتری تا 8 ساعت را برای این دستگاه را داده است که در آزمایشات متوجه صداقت لنوو می شویم. این دستگاه در حالت آماده به کار بیش از 8 ساعت دوام می آورد. عمر باتری Thinkpad Edge E525 و Thinkpad Edge E530 کمتر از 7 ساعت هستند. در زیر فشار و حالت کار ، Thinkpad Edge E525 و Thinkpad Edge E535 عمر باتری یکسانی دارند. این در حالی است که Thinkpad Edge E530 عمر باتری پایینتری را در این حالت ثبت کرده است. به طور کلی ، Thinkpad Edge E535 نسبت به مدل قبلی خود و برادرش زمان کارکرد و باتری بهتری دارد.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535

صدا

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535 نقطه قوت سوم این لپ تاپ هستند. اگرچه این لپ تاپ برای مصارف اداری و تجاری طراحی شده است ، اما بلندگوها عملکرد نسبتا مناسبی دارند. در مقایسه با Thinkpad Edge E525 ، اسپیکر ها پشیرفت های چشم گیری داشته اند. برخلاف Thinkpad Edge E525 ، هیچ صدای ریزی وجود ندارد. به طور کلی ، صدا بسیار پرتر و حجیم تر می باشد. با این حال ، Thinkpad Edge E535 باس مناسبی را ندارد. اگر فقط باس اسپیکر ها بهتر می بود ، این لپ تاپ در بخش صدا ، بی نقص تلقی می شد.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535


اتصالات

اتصالات لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535 نسبت به مدل قبلی خود یعنی Thinkpad Edge E525 تغییرات و پیشرفت های زیادی داشته است. در سمت چپ دستگاه سه پورت USB 3.0 وجود دارد. Thinkpad Edge E525 فقط از پورت های USB 2.0 نسل دوم استفاده می کرده است. درگاه VGA و پورت HDMI نیز در این لپ تاپ وجود دارد. پورت ترکیبی eSATA/USB از E525 دوباره استفاده نشده است. این به دلیل پورت های USB 3.0 با کارایی بالاتر می باشد. هرچند بهتر بود که Lenovo یکی از سه پورت USB 3.0 را به پورت ترکیبی eSATA/USB 3.0 تبدیل می کرده است. سمت راست دستگاه دارای یک پلاگین گیگابیت-اترنت و چهارمین پورت USB می باشد. این پورت نسل دومی است. درایو نوری و یک سوکت ترکیبی صدا نیز در سمت راست دستگاه قرار گرفته اند.

پورت های لپ تاپ Lenovo ThinkPad Edge E535

ویژگی های مثبت

  • کیبورد و تاچ پد مطلوب
  • باتری قدرتمند
  • اتصالات مناسب

ویژگی های منفی

  • استقامت متوسط
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*