لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p ، دستگاهی نسل هفتمی از کمپانی معروف و قدرتمند لنوو می باشد. این لپ تاپ در سال 2017 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده اما به علت طراحی و سخت افزار قدرتمندی که دارد ، هنوز هم در میان لپ تاپ های با کارایی بالا قرار دارد. در ادامه به بررسی این لپ تاپ می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p شباهت بسیار زیادی با مدل قبلی خود یعنی لپ تاپ Lenovo ThinkPad T460p دارد. لنوو در انتخاب مواد سازنده بیشتر از پلاستیک و منیزیم استفاده کرده است؛ همچنین از پوشش نرمی روی درب و پایین پایه استفاده می‌کند. طرح رنگ ترکیبی از مشکی و خاکستری تیره است. این دستگاه کیفیت بالایی از خود به جا می گذارد و مقاومت آن نیز مطلوب و قابل قبول است. نه تنها پایه Lenovo ThinkPad T470p در تست فشار تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد، بلکه برای چرخاندن دستگاه نیز کاربر فقط با صداهای خفیفی مواجه می‌شود. پایداری درب نمایشگر نیز به همان اندازه قابل قبول می باشد. لپ تاپ می تواند تا 180 درجه باز شود. لولا های لپ تاپ با کیفیت و مستحکم هستند. پنل بدون هیچ مشکلی در موقعیت مورد نظر قرار می گیرد و جهش بیش از حد نیز مشاهده نمی شود.

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p

صفحه نمایش

لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p با دو پنل صفحه نمایش مختلف در بازار وجود دارد. صفحه نمایش Full HD روشنایی ای برابر با 250 cd/m² دارد که کاملا قابل قبول است؛ این در حالی است که نمایشگر WQHD با روشنایی 300 cd/m² پرنور تر و بهتر می باشد. اندازه صفحه نمایش 14 اینچ با تراکم پیکسلی 210ppi می باشد. در مقایسه با دستگاه رقیب یعنی HP EliteBook 840 G4 با روشنایی و 317 cd/m² ، لنوو مقداری ضعیف تر عمل کرده است اما این اختلاف زیاد به چشم نمی آید و کاربر با یک صفحه نمایش پرنور مواجه است که بسیار عالی است. توزیع روشنایی در این صفحه نمایش حدود 87 درصد است که مقدار متوسط و حتی بالایی است نسبت کنتراست نیز 1084:1 ثبت شده که در مقایسه با مدل قبلی مقداری بهتر شده است.

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p

میانگین مقیاس خاکستری و انحراف رنگ Delta-E-2000 است که مقدار نسبتا زیادی است و به ترتیب 9.2 و 6.6 ثبت شده است. با کالیبراسیون این مقادیر به حدود 1 کاهش می یابد که بسیار امیدوار کننده است. در ترکیب با پوشش فضای رنگی 91% sRGB و 61% AdobeRGB ، نشان می دهد که این لپ تاپ برای طراحان گرافیک نیز گزینه ی مناسبی است. علیرغم سطح صفحه نمایش مات در زیر نور مستقیم خورشید، کار با Lenovo ThinkPad T470p تا حدودی دشوار است و رقبا در این زمینه بهتر عمل کرده اند.

کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p همانند بسیاری دیگر از تینکپد ها از نقاط قوت آن است. کمتر پیش می آید که لنوو در طراحی صفحه کلید های خود ضعف نشان دهد. صفحه کلید این لپ تاپ معروف به چیکلت به خوبی مرتب و محکم به نظر می رسد. کلیدها کمی مقعر با ابعاد نسبتا بزرگ 17 در 17 میلی متر ، در جای خود محکم قرار داده شده و به هیچ وجه تکان نمی‌خورند. نقطه فشار نیز بسیار مناسب است؛ به طوری که فرایند تایپ کردن راحت و لذت بخش است. چیدمان دکمه ها در این مدل کمی با استانداردی که در سری های دیگر ThinkPad وجود داشته ، متفاوت است. نور پس زمینه نیز در دو سطح قابل تنظیم است که باعث می شود کاربر بتواند در محیط های تاریک نیز به راحتی تایپ کند.

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p

تاچ پد لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p ابعادی برابر با 10 در 6.2 سانتی متر دارد که نسبتا بزرگ و مناسب است. این تاچ پد حساسیت و سرعت مناسبی دارد و کاربر می تواند بدون مشکل با آن کار کند. با فشار دادن کلیدها در قسمت پایین، یک صدای کلیک متمایز ایجاد می شود که بازخورد خوبی به کاربر می دهد. از طرف دیگر، می‌توان از کلیدهای بالای ClickPad نیز استفاده کرد ، که برای کار کردن با TrackPoint که در وسط صفحه کلید قرار گرفته است ، طراحی شده اند.

باتری

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p از جنس لیتیوم یون است که ظرفیتی برابر با 72 وات ساعت دارد. البته گفتنی است که برای این لپ تاپ باتری های کوچکتر با ظرفیت پایینتر نیز موجود است! این باتری به راحتی قابل جداسازی و تعویض است. این باتری قادر است لپ تاپ را در حالت آماده به کار (فقط روشن)، بیش از 17 ساعت و نیم روشن نگه دارد. با این حال، متأسفانه، تحت فشار و عملکرد بالا ، باتری پس از حدود 81 دقیقه خالی می شود؛ این امر به علت پردازنده پرقدرت و پرمصرف لپ تاپ می باشد. در تست WLAN که در اصل وبگردی با اتصال سیم و روشنایی صفحه نمایش 150 cd/m² می باشد ، Lenovo ThinkPad T470p حدود 10 ساعت دوام می آورد؛ ضمنا می توانید با این لپ تاپ بیش از 7 ساعت به تماشای فیلم بپردازید.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p

صدا

بلندگو های لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p دقیقا همان بلندگو های T460p هستند. این اسپیکر ها برای تماس های ویدیویی، گوش دادن بع موسیقی و تماشای ویدیو، کوچک اما کافی هستند. به دلیل ابعاد کوچک این بلندگو ها ، باس در صدا کم است و بیشترا اوج و میانه ها غالب هستند. حداکثر حجم صدا حدود 83 dB(A) است که برای اتاق های بزرگتر نیز تا حدودی کافی می باشد. از نکات مثبت دیگر این بلندگوها میتوان به این مورد اشاره کرد که حتی در صدای بالا هم شاهد افت کیفیت صدا نمی شویم.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p


اتصالات

اتصالات لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p از دیگر نقاط قوت آن است. پورت ها دقیقا مشابه با مدل قبلی هستند و همچنان اتصالات مدرن نظیر Thunderbolt 3 و USB 3.1 (Type-C) در این لپ تاپ مشاهده نمی شود. موقعیت های پورت ها بسیار خوب هستند و در هنگام استفاده از چند پورت همزمان ، دچار مشکل نمی شوید. در سمت چپ ، درگاه شارژر ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 ، خروجی های فن دستگاه ، درگاه 3.5 میلی متری ترکیبی صدا و کارت خوان هوشمند قرار گرفته اند. در سمت راست نیز شاهد درگاه سیم کارت ، دو عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 دیگر ، درگاه LAN ، مینی دیسپلی پورت mini DisPlayPort ، پورت HDMI و قفل Kensington هستیم. در جلوی دستگاه نیز لنوو یک عدد درگاه ترکیبی کارت خوان (SD , MMC , SDHC , SDXC) قرار داده است.

پورت های لپ تاپ Lenovo ThinkPad T470p

ویژگی های مثبت

  • طراحی زیبا و مستحکم
  • کیبورد و تاچپد حرفه ای
  • باتری قدرتمند
  • اتصالات مکفی

ویژگی های منفی

  • صفحه نمایش نسبتا کم نور
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*