لپ تاپ فولیو 9470m از محبوب ترین محصولات اچ پی در رده الترابوک ها در سال های 2013 و 2014 بود. نازکی، طراحی بدنه باکیفیت و سخت افزار مناسب، از دلایل محبوبیت این الترابوک دوست داشتنی است. 9470m در کانفیگ های مختلف i5 و i7 نسل سومی راهی بازار شد.

وزن 1600 گرمی این لپ تاپ در مقایسه با محصولات همرده مثل ThinkPad T430s ، ThinkPad T430u یا لپ تاپ های مدل XPS 13 دل که محصولات 13 و 14 اینچی محسوب می شوند، از وزن مناسبی برخورد است.

یک چیز قطعی است: HP مواد، کیفیت مورد نیاز و ثبات رشد کرده را به فرمت نازک منتقل کرده است تا امتیازاتی قابل قبول بدست آورد . از این رو در مقایسه با ultrabooks وزن بیشتری دارد. واحد پایه به طور کامل یک پیچ و مهره آلومینیومی نیست بلکه با چسباندن سمت راست و چپ پایه را بهم پیچ داده است. با این وجود، در هنگام اندازه گیری با توجه به قابلیت های تعمیر و نگهداری عالی، شاسی به سطح ثبات بسیار خوبی می رسد.

پایین گوشی شامل سه پانل است: اولین مورد برای حذف باتری بوده و می توان آن را پس از فشار دادن نوار لغزنده جدا کرد. دو پوشش دیگر را می توان پس از چند پیچ ​​پیچش جدا کرد. مواد منیزیم لاستیکی (دستگیره) در پایین به قلاب های پایدار ضربه می زند. مکانیک این گوشی در همان زمان بسیار ساده است و حتی کاربران بی دقت زمان زیادی برای خراب کردن هر چیزی (مثلا قطع کردن قلاب ها) دارند.

در صفحه کلید، پد لمسی، استراحت دست و پا یا پوشش پایین هیچ دندانه ای نیست. لولا (فلز کامل، اما نه عظیم) درب را بسیار محکم نگه می دارد و اجازه می دهد تا به 140 درجه نزدیک شود. در این فرآیند، درب کمی زیر پوشش پایین می افتد، اما خیلی نزدیک به زمین نمی شود.درب برای پیچ خوردگی مقاوم نیست همانطور که ما از EliteBooks استفاده می شود ، سطوح آلومینیوم را می توان از بین برد. ساخت و ساز می تواند به طور محدود در گوشه ها خم شود. در داخل درب یک لبه لاستیکی دور را نشان می دهد که با واحد پایه رفع می شود. به این ترتیب میتوان درب را که قفل ندارد،با نیرویی کم بست.

نکته قابل توجه در ارتباط با Folio 9470m این است که، تقریبا پوشش کاملا پلاستیکی دارد. این سطح از فشار اثر انگشت به صفحه لمسی جلوگیری می کند. اطراف این نقاط همگی لاستیکی نیستند. یک دستگاه 14اینچی محکم و با کیفیت عاری از هرگونه پوشش محافظتی خواهدبود.

اتصالات

همچون سایر الترابوک ها برای حفظ وزن پایین، DVD در آن حذف شده است. HP هنوز دستگاه های 12 اینچی خود (EliteBook 2570p) را به یک درایو نوری مجهز کرده است که منجر به یک مورد بسیار بزرگتر می شود. 9740 متری فاقد HDMI است، اما پورت DisplayPort با استفاده از یک تبدیل این خلاء را پوشش می دهد. مانیتور ها و پروژکتور های قدیمی تر می توانند از طریق VGA متصل شوند; پورت VGA فولیو به خوبی پاسخگوی این مسئله است.

وضعیت فوق العاده با ultrabooks های مصرف کننده متفاوت است که در آن فسخ قرارداد با فضیلت ساخته شده است: سری های 9 900X3C و 900X4C (میکرو HDMI، مینی VGA)، Apple MacBook Pro 13 (FireWire 800، Thunderbolt)، Dell XPS 13 (اواخر سال 2012) Mini-DisplayPort)، Fujitsu LifeBook U772 (HDMI)، Asus Zenbook Prime UX31A (میکرو HDMI، مینی VGA). حتی با نوت بوک ها اتصال تنها با Latitude E6430s و T430s امکان پذیر است.

Speaking of docking: ایستگاه docking Ultra-Slim با Folio EliteBook و تنها با Folio سازگار است. بر خلاف غیر ultrabooks (پورت اتصال در پایین) اتصال داکت در سمت راست میباشد. ایستگاه اتصال برای 175 یورو (~ 235 دلار) در دسترس است و بنادر را افزایش می دهد. با این وجود پورت های جدیدی را به ارمغان نمی آورد.

ارتباطات

گران ترین نسخه Folio 9740 مجهز به یک مودم HSDPA است. واحد ما فقط با آنتن ها و یک اسلات سیم کارت آماده می شود. هزینه اضافی برای نسخه 3G با قیمت 50 یورو (~ 67 دلار) کم بوده و با توجه به قیمت بالای این دستگاه، انتظار می رفت که مودم به عنوان یک ویژگی استاندارد باشد. بلوتوث 3.0، WLAN پیش نویس N و Gigabit-Ethernet اجباری میباشد. با کیفیت بالا اینتل Centrino Advanced-N 6235 پوشش بسیار خوب را مدیریت می کند که نرخ انتقال با فاصله 3 متر (5 بار)، طبقه بالا (10 متر، 5 بار) ، خارج از خانه (15 متر، 3 بار) و کافی (40 متر، 1 بار) خوب کار میکند که باعث کاهش قدرت انتقال روتر (Fritz! Box 7270) به 50٪ میشود.

امنیت

از SmartCard برای ورود به سیستم معتبر استفاده می شود. ماژول پلتفرم معتبر (TPM) شناسایی منحصر به فرد زیر نوت بوک را در شبکه ها (همچنین اینترنت در سراسر جهان، به عنوان مثال رمزگذاری داده ها) قادر می سازد. مرکز امنیتی متشکل از ابزارهای حفاظتی مدیریت کنسول و مدیریت امنیت ، تنظیمات بسیار دقیق رمزگذاری، احراز هویت یا حفظ حریم خصوصی را انجام میدهد.

تعمیر ، نگهداری و اداره

BIOS مانند دیگر EliteBooks گزینه های پیکربندی بسیار گسترده ای را برای دستگاه های تک و ویژگی های امنیتی فراهم می کند. برای مثال، "فن همیشه در AC" به راحتی با کنترل ماوس غیر فعال میشود. میزان دستکاری سخت افزار (مثلا غیرفعال کردن Turbo Boost) فقط با ultrabooks مصرف کننده امکان پذیر نیست.

سخت افزار

پردازنده i5 این دستگاه به صورت پیشفرض مدل 3427U با فرکانس 1.80 گیگاهرتز و 3 مگابایت حافظه کش می باشد. با این حال ممکن است در فروشگاه های دیگر مدل پردازنده های مختلف i5 ببینید اما سری u بودن آن ها کاملا قطعی است ! چرا که مصرف باتری در الترابوک ها مسئله بسیار مهمی است. رم 4 گیگابایتی با تکنولوژی DDR3 ، صفحه نمایش 14 اینچی با کیفیت HD، هارد دیسک 500 گیگابایتی و کارت گرافیک Intel HD Graphics 4000 از سایر ویژگی های سخت افزاری این محصول به شمار می روند.

نتیجه گیری

الترابوک EliteBook Folio 9470m، در مقایسه با وزن و سبکی و طراحی چشم نوازی که مشابه با محصولات اپل دارد، قیمت مقرون به صرفه ای برای شما خواهد داشت. استفاده از هارد SSD در کنار رم با ظرفیت بیشتر فولیو شما را به یک لپ تاپ تمام عیار تبدیل می کرده و به راحتی از پس امور روزانه و سنگین شما برخواهد آمد.

ترجمه و گردآوری: اختصاصی کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*