لپ تاپ HP ProBook 450 G7 دستگاهی نسل دهمی از کمپانی اچ پی می باشد. این لپ تاپ در سال 2020 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده است. این لپ تاپ 15.6 اینچی از خانواده ی 450 اچ پی می باشد. این سری از مدل های پرطرفدار و پرفروش اچ پی می باشد. در ادامه به نقد و بررسی این لپ تاپ می پردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ HP ProBook 450 G7 از نظر بصری مشابه با مدل ProBook 455 G7 و حتی قبلی خود یعنی ProBook 450 G6 می باشد تا این دومین سال متوالی باشد که HP به همان طراحی پایبند بوده است. طراحان اچ پی معمولاً هر دو یا سه سال یکبار طراحی لپ تاپ هارا به روز می کنند و این امری عادی است. لبه ها و گوشه های لپ تاپ به شکل گرد طراحی شده اند تا علاوه بر زیبایی ، لپ تاپ از لحاظ حمل و نقل نیز برای کاربر بدون مشکل باشد. شاسی این لپ تاپ دارای 19 استاندارد مختلف MIL-STD 810H می باشد که نشان می دهد بدنه از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است. لولای میله ای دستگاه در هنگام تایپ کردن یا تنظیم زوایا کج نمی شود و استقامت بالایی از خود نشان می دهد. هم چنین این لولا می تواند صفحه نمایش را تا 180 درجه کاملا باز نماید. رنگ نقره ای از نوع مات بدنه باعث شده لپ تاپ از نظر بافت مقداری خشن و زبر باشد تا رد اثر انگشت را بهتر پنهان کند.

طراحی لپ تاپ HP ProBook 450 G7


صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 450 G7 مجهز به پنلLG Philips می باشد. برای این لپ تاپ دو گزینه صفحه نمایش وجود دارد. مدل پایه با رزولوشن 1366x768 پیکسل و کیفیت HD می باشد. مدل پایه تر رزولوشن 1920x1080 پیکسل و کیفیت FullHD دارد. این پنل مجهز به قابلیت حریم خصوصی Sure View می باشد که برای محدود کردن زوایای دید ارائه می شود. پوشش فضای رنگی در AdobeRGB و sRGB به ترتیب تنها 36 درصد و 56 درصد می باشد که مقادیر پایینی می باشد. متاسفانه بیشتر لپ تاپ های میان رده در این رنج قیمتی بیش از ۹۰ درصد sRGB را پوشش می دهند و پوشش فضای رنگی پایین این لپ تاپ امری بسیار ناامیدکننده می باشد. اندازه گیری های رنگ سنج X-Rite تعادل بسیار ضعیف RGB را نشان می دهد که خوشبختانه می‌توان با اعمال کالیبراسیون این مشکل را تا حدود زیادی برطرف نمود. به علت فضای رنگی محدود گقته شده در بالا ، هر چقدر سطح اشباع بالاتر باشد ، رنگ ها به طور فزاینده ای نادرست می شوند. به طور خاص رنگ آبی با دقت کمتری نسبت به رنگ های دیگر نمایش داده می شود. به علت روشنایی کم صفحه نمایش (حدود 250 نیت) ، استفاده از 450 G7 در فضاهای باز بسیار دشوار است و توصیه نمی شود.

صفحه نمایش لپ تاپ HP ProBook 450 G7

کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 450 G7 از لحاظ چیدمان دکمه ها دقیقا مشابه با مدل قبلی خود یعنی ProBook 450 G6 می باشد. کلید ها عمق کمی دارند اما هنگام تایپ کردن بازخورد محکم و بسیار خوبی را به کاربر ارائه می دهند. خوشبختانه به علت 15.6 اینچی بودن لپ تاپ ، کیبورد دارای صفحه کلید عددی نیز می باشد که برای عمور حسابداری و محاسبات ریاضی و وارد کردن اعداد بسیار مناسب است. کلیدهای این صفحه کلید عددی دقیقاً به اندازه کلیدهای اصلی QWERTY هستند تا برخلاف بسیاری از لپ تاپ های دیگر، استفاده از آن راحت تر باشد.

تاچ پد لپ تاپ HP ProBook 450 G7 ابعادی برابر با 11.5 در 7.3 سانتی متر دارد. این نشان می دهد که با صفحه لمسی بزرگی طرف هستید و خوشبختانه کار با این تاچپد برای افرادی که انگشتان بزرگی نیز دارند ، بدون مشکل است. حرکات چند لمسی به راحتی پشتیبانی می شود. سرعت بسیار بالا است و به طور خلاصه در تاچ پد این لپ تاپ هیچگونه مشکلی پیدا نمی شود.

کیبورد لپ تاپ HP ProBook 450 G7


باتری

باتری لپ تاپ HP ProBook 450 G7 از لحاظ عملکرد تقریبا مشابه با ProBook 455 G7 با پردازنده ی Ryzen می باشد. این لپ تاپ در تست WLAN که در آن روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده و وبگردی با اتصال به اینترت با سیم را شبیه سازی می کند ، حدود 7 ساعت دوام می آورد. این مقدار مناسبی می باشد. هم چنین لازم به ذکر است که حدود 1 ساعت و نیم زمان لازم است تا باتری لپ تاپ به طور کامل شارژ شود.

باتری لپ تاپ HP ProBook 450 G7


صدا

بلندگو های لپ تاپ HP ProBook 450 G7 در امتداد پشتی شاسی دستگاه قرار گرفته اند. این امر باعث می شود که تکیه گاه کف دست حتی زمانی که صدا حجم بالایی دارد نیز دچار لرزش نشود. به طور خلاصه صدای تولید شده درProBook 450 G7 نویزی کم ، بلندی صدای متوسط و بیس کمی دارد. کیفیت صدا نیز نسبتاً مطلوب است. در نهایت پیشنهاد می شود اگر نیاز به صدایی با کیفیت بالاتر دارید ، از اسپیکر های خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ HP ProBook 450 G7


اتصالات

اتصالات لپ تاپ HP ProBook 450 G7 در عین محدود بودن پورت ها ، تا حدود زیادی کامل است. به علت نازک بودن لپ تاپ ، در پشت و جلوی دستگاه هیچ پورتی وجود ندارد. در سمت راست لپ تاپ ، اچ پی یک عدد پورت 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، دو عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.1 Gen. 1 Type-A ، پورت HDMI 1.4b ، پورت Gigabit RJ-45 ، پورت یو اس بی تایپ سی USB 3.1 Type-C و درگاه اتصال شارژر قرار داده است. در سمت چپ لپ تاپ نیز قفل DriveLock ، یک عدد پورت یو اس بی نسل دوم USB 2.0 Type-A و کارت خوان SD قرار گرفته اند. نبود پورت Thunderbolt از معایب اتصالات این لپ تاپ می باشد. هم چنین نبود درایو نوری نیز به علت نازک بودن لپ تاپ توجیه می شود.

پورت های لپ تاپ HP ProBook 450 G7

ویژگی های مثبت

  • کیبورد و تاچپد حرفه ای
  • اتصالات مناسب

ویژگی های منفی

  • نبود موس وسط
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*