لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560 ، ششمین نسل از سری 15 اینچی ThinkPad E می باشد. این لپ تاپ با پردازنده ی نسل ششمی خود در سال 2015 میلادی تولید و عرضه ی جهانی شده است. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این لپ تاپ بپردازیم.

طراحی

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560 در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی لپ تاپ Lenovo ThinkPad E550 تفاوت های خاصی ندارد. لنوو در این مدل هم از بدنه ی پلاستیکی اما با مقاومت بالا استفاده کرده است. طراحی این لپ تاپ را می توان تا حدودی ساده تلقی کرد اما به عنوان یک لپ تاپ صنعتی برای کار کاملا مناسب و معقول است. گرد و غبار یا رد اثر انگشت بر روی سطوح مشخص نیستند و جنس بدنه نسبت به مدل هایی که براق هستند ، کمتر مستعد خراشیده شدن است. وزن دستگاه حدودا 2.4 کیلوگرم و ارتفاع دستگاه حدود 27 میلی مترمی باشد. پایداری دستگاه همانطور که گفته شد کاملا قابل قبول است. به طوری که اعمال فشار متمرکز منجر به انحراف قابل مشاهده نمی شود. از دیگر نکات مثبت لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560 می توان به لولا های مستحکم و دقیق آن اشاره نمود که با پلاستیک پوشانده شده اند. به علت قوی بودن این لولا ها برای باز کردن درب لپ تاپ ، به دو دست احتیاج دارید. به طور کلی کیفیت ساخت سری Edge لنوو در مقایسه با سری های دیگر نظیر T یا L همچنان عالی نیست اما باز هم به عنوان یک لپ تاپ صنعتی کاملا قابل قبول است.

طراحی لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560


صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560 با ابعاد 15.6 اینچی خود در چندین مدل پنل مختلف عرضه شده است. مدل پایه با از نوع TN رزولوشن 1366x768 و کیفیت HD می باشد که روشنایی 220 نیتی و تراکم پیکسلی 100PPI دارد. مدل بالاتر با پنل IPS و رزولوشن 1920x1080 و کیفیتFullHD می باشد که روشنایی 250 نیتی و تراکم پیکسلی 140ppi را ارائه می دهد. این مدل نسبت به مدل قبلی یعنی E550 که روشنایی فقط 188 نیتی را ثبت کرده بود ، به طور قابل توجهی بهتر است. نمایشگر E560 از قابلیت PWM برای کنترل نور پس زمینه استفاده نمی کند؛ بنابراین هیچ سوسو زدن آزاردهنده ای در تصاویر مشاهده نمی شود. ضمنا شدت روشنایی با میزان باتری نیز کاهش نمی یابد. به لطف پنل IPS، مقدار رنگ سیاه (0.27 cd/m²) و هم نسبت کنتراست (952:1) ثبت شده که به طرز چشمگیری بهبود یافته است. E560 از این نظر با لپ تاپDell Latitude 3550 برابری می کند و تصاویری بسیار واضح و غنی ارائه می دهد. میانگین انحرافات DeltaE با 7.2 در رنگ‌ها و 6.3 در مقیاس خاکستری آن چنان خوب نیست. متاسفانه این نمایگشر فقط 36.6 درصد از AdobeRGB و 57.3 درصد از استاندارد sRGB را پوشش می دهد که برای عکاسان حرفه ای یا طراحان گرافیکی مقداری کافی نمی باشد.

صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560


کیبورد و تاچ پد

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560 همانطور که در تمامی تینکپد ها مشاهده می شود ، از نقاط قوت آن محسوب می شود. هر چند کیبورد های سری E در مقایسه با سری های T یا L مقداری ضعیفتر است ، اما باز هم می توان آن را یک کیبورد حرفه ای تلقی کرد. نقطه فشار دکمه ها استاندارد است و در هنگام تایپ کردن حس خوشایندی به کاربر منتقل می شود. از نقاط ضعف کیبورد این لپ تاپ می توان به نداشتن نور زیر کیبورد آن اشاره کرد. این امر ممکن است برای کاربرانی که در تاریکی با لپ تاپ کار می کنند آزاردهنده باشد.

تاچ پد لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560 مانند کیبورد و TrackPoint دقیقاً مشابه قبلی است. این صفحه ی لمسی ابعادی 10 در 5.6 سانتی متری دارد که می توان آن را در رده ی تاچ پد های وسیع طبقه بندی کرد. به لطف نقطه فشار دقیق و محکم آنها ، حتی می توان دستورات پیچیده چند لمسی مانند Drag and Drop را بدون مشکل اجرا نمود. به طور خلاصه تاچ پد Lenovo E560 بسیار حرفه ای طراحی شده و جای نقصی در آن نیست.

کیبورد لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560


باتری

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560 از تکنولوژی جدید پلتفرم Skylake استفاده می کند. این ویژگی به ویژه تحت بار جزئی بسیار کارآمدتر از Broadwell که در مدل قبلی استفاده شده بود ، می باشد؛ بنابراین E560 باتری و عملکرد بهتری نسبت به E550 در عین یکسان بودن ظرفیت باتری را ارائه می دهد. این باتری در تست پخش فیلم که روشنایی صفحه نمایش روی 150 نیت تنظیم شده ، بیش از 6 ساعت دوام می آورد که مقدار مناسبی است. اگر ماژول های بی سیم نظیر وای فای و بلوتوث خاموش باشند و روشنایی صفحه نمایش نیز کم باشد می توان حدود ده ساعت از لپ تاپ کار کشید! گفتنی است که دستگاه رقیب یعنی Dell Latitude 3550 زمان های اجرا مشابهی را در عین باتری بزرگتر ثبت کرده است.

باتری لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560

صدا

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560 از نوع استریو هستند. این بلندگوها در بالای صفحه کلید قرار گرفته اند و صدای واضحی از خود ایجاد می کنند. همانطور که در اکثر لپ تاپ های صنعتی مشاهده می شود ، باس صدا بسیار ضعیف است. هم چنین در صدای بالا ممکن است شاهد افت کیفیت صدا شوید. به طور خلاصه این لپ تاپ در بخش صدا برای امور روزمره مناسب است اما پیشنهاد می شود برای صدای بلندتر و باکیفیت تر از بلندگو های خارجی استفاده نمایید.

اسپیکر های لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560


اتصالات

اتصالات لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560 به جز یک تغییر کوچک ، دقیقا مشابه با مدل قبلی خود یعنی E550 است. لنوو نسبت به مدل قبلی فقط پورت USB 2.0 را با یک کانکتور مدرن USB 3.0 جایگزین کرده است. در جلوی لپ تاپ یک کارت خوان هوشمند قرار گرفته است. سمت راست لپ تاپ جک 3.5 میلی متری ترکیبی صدا ، درایو نوری DVD RW ، یک عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 و درگاه اتصال شارژر قرار گرفته اند. در سمت چپ لپ تاپ نیز شاهد قفل امنیتی Kensington ، پورت LAN ، پورت VGA ، پورت HDMI و دو عدد پورت یو اس بی نسل سوم USB 3.0 دیگر هستیم. هم چنین در پشت لپ تاپ هیچ پورتی وجود ندارد.

پورت های لپ تاپ Lenovo ThinkPad E560

ویژگی های مثبت

  • باتری مناسب
  • طراحی حرفه ای
  • کیبورد و تاچپد مناسب

ویژگی های منفی

  • نبود نور زیر کیبورد
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*