X240 لپ تاپ 14 اینچی خوش ساخت لنوو با قابلیت های کاربردی، سخت افزار مناسب و  کاربری تجاری است. به همان روال گذشته، این لپ تاپ مجهز به پردازنده نسل چهارمی و مدل جدید x230 با تغییرات مهم محسوب می شود. واضح ترین نوآوری ظاهری نسب به مدل x230 باریک تر شدن این دستگاه است، به طوری که شاهد طراحی تخت با تصویری ساده تر و مدرن تر هستیم! با این حال اصالت طراحی لپ تاپ های سری ThinkPad هنوز تا مدل x280 نیز کاملا حفظ شده و محبوبیت خاص خود پابرجاست!

 صفحه نمایش 12.5 اینچی با کیفیت HD یا همان رزولوشن 1366 در 768 و تکنولوژی IPS، دارای رنگ های روشن و زاویه دید گسترده است. البته برخی مدل های X240 از صفحه نمایش های معمولی بهرمند هستند. کافیست یک تریلر از سری فیلم های The Avengers را پخش کنید تا کیفیت صفحه نمایش این لپ تاپ را محک بزنید !

اتصالات

کمتر یا بیشتر؟ این شعار Lenovo برای زمانی است که برخی از پورت های ThinkPad مانند شکاف ExpressCard / 32 و پورت USB 2.0 با قابلیت شارژ را کاهش می دهد. 2X USB 3.0 (سمت راست با قابلیت شارژ)، VGA، Mini DisplayPort، Gigabit LAN، درگاه Line In / Out و کارت خوان به خوبی کار می کنند. پورت های بیشتر (فقط) در طول استفاده ثابت به کمک یک ایستگاه متصل می شوند. متأسفانه، این پورت ها با شکاف های قدیمی سازگار نیستند، چون اتصال اختصاصی آنها کاهش یافته است. کارت خوان موفق به دریافت خواندن و نوشتن با سرعت تا 72.8 مگابایت بر ثانیه و 23.9 مگابایت بر ثانیه (با استفاده از کارت SDHC 64GB ساخته شده توسط Transcend) شده است.

ارتباطات

Wireless-AC 7260 اینتل در حال حاضر از استاندارد 802.11ac سریع پشتیبانی می کند و به راحتی برای شبکه های بی سیم سریع مجهز میباشد که با استفاده از دو آنتن، قادر به استفاده از هر دو گروه 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز، تا 867 مگابیت بر ثانیه است. این دستگاه در طول عمر خود به این انتظارات می پردازد و سرعت ارتباط خوب را بدون هیچ مشکلی عمده یا حتی شکاف ها به ارمغان می آورد. برای فواصل کوتاه، بلوتوث 4.0 هنوز در دسترس بوده و  برای کسانی که در حال اتصال گوشی های هوشمند، صفحه کلید یا موش هستند، مفید می باشد.همچنین  ThinkPad X240 دارای یک ماژول استاندارد MPA HSPA + (از جمله GPS) ساخته شده توسط Ericsson است. طبق ادعاهای Lenovo، وب کم 720p ظاهرا در شرایط کم نور بسیار خوب کار میکند ولی به دلیل تست نکردن این موضوع نمی توانیم بیانیه را تایید کنیم.

صفحه نمایش

طبق مشخصات اعلام شده، حتی گران ترین نسخه های Lenovo ThinkPad X240 تنها با صفحه نمایش HD (1366 × 768 پیکسل) همراه است که  با پانل TN در مدل های ارزان قیمت در دسترس میباشد (با توجه به پیکربندی آنلاین Lenovo هزینه این پانل تقریبا 60 یورو کمتر است) که احتمالا بیشتر یا کمتر از همان چیزی است که در ThinkPad X230i استفاده می شود. زاویه دید بیشتر، نسبت کنتراست بالاتر و رنگ های واضح تر می تواند تنها با پانل IPS قابل نمایش میباشد.( مثل آنچه که در دستگاه آزمون ما استفاده میگردد). نوع حساس این مدل به لمس صفحه نمایش ThinkPad X240 به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک قابل دسترس خواهدبود.

لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad X240 با کانفیگ های مختلف و صفحه نمایش های مختلف وارد بازار شده و سری i5 با صفحه نمایش معمولی، مقرون به صرفه ترین کانفیگ آن محسوب می شود.

گردآوری و ترجمه : اختصاصی کِی لپ

  • رضا
    (1397-11-17)

    سلام و عرض خسته نباشید.
    من وبکم x240 رو بررسی کردم، واقعا فوق العاده ست .

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*