به گزارش کی لپ و به نقل از سخت افزار : بر اساس آمار ارائه شده مربوط به سه ماه گذشته، HP با 25.8 درصد از سهم بازار لپ‌تاپ همچنان در صدر جدول سازندگان لپ‌تاپ قرار دارد. در رتبه دوم هم Lenovo با 20.1 درصد قرار گرفته که تغییری در سهم این شرکت از بازار نسبت به دوره‌ی سه ماهه قبلی خود نداشته است. Dell با کاهش 0.8 درصدی، با 15.6 درصد در رتبه سوم ایستاده است. اما تغییر اصلی در مورد جایگاه اپل رخ داده و این شرکت توانسته با 0.4 درصد افزایش فروش، سهم خود از بازار را به 10.4 درصد افزایش دهد و شرکت ASUS را در این رقابت، پشت سر گذارد.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افزایش تقاضا برای لپ‌تاپ‌های 12 اینچی اپل و نسل جدید MacBook Pro در سه ماهه اخیر افزایش یافته که می‌تواند از نتایج بازگشایی مجدد مدارس و دانشگاه‌ها باشد. این افزایش تقاضا باعث شده بر خلاف بسیاری از پیشبینی‌ها که فکر میکردند کمبود نوآوری در لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت موجب کاهش سهم اپل از فروش لپ‌تاپ شود، افزایش یابد.

با توجه به مقایسه با آمار سه ماهه قبلی، ادامه‌ی فروش لپ‌تاپ‌های 12 اینچی و نسل جدید MacBook Pro، توانسته رشد 11.3 درصدی را تجربه کند و با فروش 4.43 میلیون لپ‌تاپ، جایگاه چهارمین فروشنده لپ‌تاپ را به خود اختصاص دهد. از طرفی HP همچنان بر بازار لپ‌تاپ سلطه دارد و با فروش تقریباً سه برابری، 11 میلیون لپ‌تاپ فروخته است که 17.6 درصد رشد را نشان می‌دهد. پیشبینی می‌شود HP تا پایان سال جاری به مجموع فروش 40 میلیون دستگاه لپ‌تاپ برسد که جایگاه آن را در میان سایر سازندگان ثابت نگاه خواهد داشت. البته اپل هم نسبت به تخفیف‌های اعمالی در تعطیلات منتهی به سال جدید خوش بین است و احتمال می‌دهد درصد رشد بیشتری را تجربه کند. اما بعید به نظر می‌رسد بتواند به جایگاه Dell در رتبه سوم دست یابد.

منبع: سخت افزار

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*