ریفربیشد، ریفر و حتی ریف اصطلاحاتی هستند که هنگام خرید لوازم الکترونیکی از جمله لپ تاپ و موبایل باعث حساسیت شما در خرید یک محصول کارکرده می شود. به دلیل درخواست های شما کاربران محترم کی لپ، یک مقاله جامع در این زمینه آماده کرده ایم که جواب تمام سوالات شما را در زمینه ریفربیش می دهد.

معنی ریفربیشد و ارتباط آن با لپ تاپ

لپ تاپ هایی که به این عنوان از خط تولید کارخانه مستقیم وارد ویترین فروشگاه ها می شود، به دلایل مختلف به تولید کننده مرجوع شده و مورد مرمت و بازسازی کلی قرار می گیرند. اکثر تولید کنندگان لوازم الکترونیکی، به خصوص سازندگان لپ تاپ اذعان دارند، محصولاتی که به با پرچسب ریفربیشد به بازار عرضه می شوند، قیمت پایین تر و سلامت بیشتر داشته و مشتری می تواند با اطمینان خاطر بیشتری آن ها را خریداری کند ! یکی از دلایلی که میتواند صحت این ادعا را تایید کند، تست های چندباره و فیلترهای سختی است که تولیدکنندگان برای محصولات معیوب در نظر می گیرند و تا از عملکرد صحیح آن ها مطمئن نشوند، آن ها را به فروشندگان واگذار نمی کنند.

ممکن است شما محصولی از لپ تاپ های استوک داشته باشید که قبلا در دسته ریفربیشد ها قرار گرفته بوده باشد. قطعا ریفربیشدهای اصلی که توسط کارخانه بازسازی شده اند، از لپ تاپ هایی که توسط تعمیرکاران محلی یا غیرمجاز مرمت شده اند قابل اطمینان تر هستند، پس در هنگام خرید لوازم الکترونیکی به این نکات توجه زیادی کنید.

ریفربیشد یا کارکرده ؟

برخلاف باور بسیاری از افرادی که شناخت درستی از کالای ریفربیشد ندارد، به جرات می توان گفت که این محصولات از کالاهای استفاده شده باکیفیت تر هستند چرا که بسیاری از آن هنگام یا اصلا استفاده نشده و یا در همان اوایل کار به فروشنده مرجوع شده است.

محصولاتی که به سازنده بازگردانده شده و به اجبار برچسب Refurbished می خورند !

اقلام مورد استفاده در آزمونهای میدانی
اقلامی که به دلایل غیرفنی بازگردانده شده و در تست های سازنده کامل سالم بوده اند

اقلامی که به دلیل آسیب دیدگی جعبه و کاور بازگردانده شده اند

موارد استفاده شده ای که به سازمان خیریه یا غیرانتفاعی اهدا شده اند

تجهیزات باقیمانده توسط یک کمپانی فروخته شده به یک طراح شخص ثالث

با این حال شرکت ها و صنایع مختلف ممکن است انواع مختلفی از محصولات ریفربیشد داشته باشند. همچنین این محصولات با نام های مختلف از جمله reconditioned "refreshed"، "repaired"، "recertified" یا "like new" به فروش می رسند. برخی تولیدکنندگان ضمانت نامه هایی که برای اجناس نو صادر می کنند برای این دسته از کالاها نیز در نظر می گیرند تا خیال مشتری کاملا راحت کنند !

در صورتی که تجربه ای از خرید کالای ریفربیشد دارید برای ما بازگو کنید !

گردآوری و انتشار : کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*