راهنمای خرید لپ تاپ اداری

آیا در جستجوی و خرید لپ تاپ اداری هستید؟ در ابتدا باید تمامی کارهایی که قصد انجام آن را با لپ تاپ دارید تعیین نموده و دستگاه سازگار با آن ها را جستجو کرده و سپس اقدام به خرید نمائید. اغلب کسانی که قصد خرید لپ تاپ اداری را دارند با توجه به کسب اطلاعات لازم به دنبال دستگاه هایی که قابلیت کار با سیستم ها و برنامه های کاربردی پیچیده دارند، نیستند. امروزه خرید لپ تاپ اداری با توجه به تغییرات اجتماعی و فرهنگی در جامعه اداری و فنی کشور خصوصا مدیران و تصمیم گیرندگان به شدت نفوذ کرده است.

آیا می دانید خرید لپ تاپ اداری باید چه پیکر بندی داشته باشد؟ معمولا لپ تاپ مورد نظر جهت نصب و استفاده از نرم افزار های اداری و مدیریتی، تهیه مستندات و گزارشات و رویت فایل های تصویری و صوتی به کار می رود. پس می تواند جنبه سخت افزاری سبک و معمولی بوده و در عین حال از زیبایی ظاهر و سبک وزنی بهره ببرد، چرا که حمل و نقل آسان لپ تاپ نکته مهمی است. به همین دلایل لپ تاپ اداری دارای قیمت پائین تری نسبت به سایر سیستم ها است.

با وجود دهها برند و شرکت عرضه کننده محصولات کامپیوتری به خصوص خرید لپ تاپ اداری به طور قطع بدون داشتن اطلاعات لازم خرید یک محصول خوب عملی بسیار سخت است. شاید سوالات زیر حاوی بخش بزرگی از همان اطلاعات فوق باشد:

  •         برند
  •         توانایی پردازش
  •         سبک وزنی
  •         زیبایی
  •         ظرفیت ذخیره سازی
  •         وضوح تصویر
  •         امکانات جانبی

برای بسیاری از افراد ممکن است هدف اصلی تنها خرید باشد و کلا توجه زیادی به قابلیت ها و امکانات لپ تاپ نداشته باشند.

خرید لپ تاپ اداری

بررسی برخی پارامتر های موثر در خرید لپ تاپ اداری

دراین بخش با بررسی برخی توانمندی های سخت افزاری خرید لپ تاپ اداری تلاش داریم شما را به مرحله انتخاب اولیه یک دستگاه مناسب برسانیم، ولی تصمی گیرنده نهایی شما هستید!

1) هدف از خرید‏ ابتدایی ترین فاکتور خرید لپ تاپ اداری تعیین درست هدف استفاده از آن است. چرا که اگر هدف از خرید سیستم کاربرد های گرافیکی و جلوه های صوتی و تصویری باشد، ولی دستگاهی با امکانات گرافیکی ضعیف در اختیار باشد، مشخص است که هدف به درستی مشخص نشده است.  استفاده از کابرد های مدیریتی و تصمیم گیری، انجام پروژه های دانشگاهی، استفاده از نرم افزار های مالی و اداری و حسابداری، صوتی و تصویری و گرافیکی و نرم افزار های مهندسی از دیگر اهداف تهیه یک لپ تاپ است.

2) صفحه نمایش: معمولا نخستین فاکتور ظاهری یک لپ تاپ که نگاه بیینده را جلب می کند، همانا صفحه نمایش آن است. اما ایا اندازه صفحه نمایش برای شما مهم است؟ ‏بر اساس توصیه کارشناسان بهترین و رایج ترین اندازه برای مصارف اداری حداکثر مانیتور 15 اینچ است. چرا که هر چه اندازه بیشتر باشد حمل و نقل آن نیز مشکل تر است.

همچنین بخوانید
تفاوت صفحه نمایش مات و براق در لپ تاپ

3) پردازشگر: اغلب لپ تاپ های اداری و غیر اداری با استفاده از پردازنده های تولیدی شرکت های Intel  و AMD بهره می برند. هر چه پردازنده قدرتمند تر باشد، قابلیت ها و هزینه های آن نیز بیشتر است. در لپ تا پ های معمولی پردازنده های سری I5 ساخته INTEL به کار رفته است. ‏

همچنین بخوانید
مهمترین تفاوت پردازنده های اینتلی i7 ،i5 ،i3 با Core i9 چیست ؟

4) حافظه : امروزه با توجه به توسعه فزاینده فناوری و سخت افزاری در کامپیوتر و خصوصا  لپ تاپ، ظرفیت و میزان حافظه (RAM) فاکتور مهمی است. هر چه عملکرد برنامه های نصب شده در سیستم بیشتر و قدرتمند تر باشد در نتیجه نیاز به حافظه بیشنپتری دارد. معمولا در لپ تاپ اداری به میزان 2 تا 4 گیگا بایت RAM تعبیه شده است.

5) برق و باتری: ‏ به علت قابلیت حمل و نقل آسان لپ تاپ خصوصا  لپ تاپ های اداری، برخورداری از یک مکانیزم قوی و مستمر توان و شارژ به شدت الزامی است. در نتیجه کیفیت باتری و میزان و مدت شارژ بودن آن و کیفیت سیستم برق رسانی  فاکتور مهم دیگری است که در نظر گرفته می شود.‏در بسیاری از سیستم ها به طور متوسط مدت زمان شارژ بین 2 تا 3 ساعت می باشد.

6) دیسک: هارد دیسک سیستم و ظرفیت آن یکی دیگر از فاکتور های مهم در انتخاب محصول است. کاملا مشخص است که به مانند پردازنده و حافظه هر چه ظرفیت هارد دیسک بیشتر باشد بر قیمت سیستم موثر است. بسیاری از کاربران به جای خرید یک لپ تاپ اداری با هارد ظرفیت بالا، برای ذخیره سازی اطلاعات بیشتر از هارد های خارجی (External) بهره می گیرند.

7) ‏شبکه و پورت ها:

‏ اغلب لپ تاپ های موجود در بازار معمولا دارای 2 پورت USB و یک HDMI و همچنین LAN و اسلات های حافظه می باشند. حال هر چه سیستم قیمت بیشتری داشته باشد قطعا پورت و اسلات های بیشتری دارد. ‏

لپ تاپ اداری ارزان

بررسی برند های معروف لپ تاپ اداری

فهرست زیر اولین توقف شما برای کشف بهترین لپ تاپ اداری دارای رتبه برتر است. برخی از عکس های برتر برای عمر باتری و عملکرد آن ، برخی دیگر برای سبک و ویژگی ها استفاده در زندگی روزمره هستند زیرا خریداران زیادی داشته و مورد استقبال بازار قرار گرفته اند.خواه به دنبال کاری برای سرگرمی ، خانه یا مسافرت باشید یا برای کسب و کار ، این لیست همه آنها را دارد.
اگر با این حال ، به دنبال یک سبک خاص از لپ تاپ اداری هستید ، در اینجا بهترین لپ تاپ ها ، لپ تاپ های 15 اینچی و همچنین بهترین گزینه ها برای مدیران و دانشجویان ، خلاقیت ها و گزینه های مک بوک Pro وجود دارد. بعلاوه ، اگر شما فقط می خواهید قدرت یا باتری خالص داشته باشید ، رتبه بندی عمر 

و کارایی باتری به بهترین وجه ارائه شده است. آیا باید تا حد ممکن پایین ترین قیمت را بیابید؟

1)  بهترین لیپ تاپ ویندوز و قابل حمل Dell XPS 13

dell xps 13

ما قبلاً XPS 13 را به عنوان گزینه برتر برای هر کسی که به دنبال کارایی و عمر باتری عالی و در کوچکترین قاب ممکن برای صفحه نمایش با اندازه 13.3 اینچ است ، داشتیم. اما برای 2019 Dell  نیز باانتقال وب کم به بالای صفحه نمایش ، یکی از موارد اشکال قبل را برطرف کرد.
شرکت Dell تنها نقص جدی باقی مانده این لپ تاپ را برطرف کرده است و یک وب کم 2 میلی متر فوق العاده باریک را طراحی کرده تا در صفحه نمایش نازک قرار بگیرد.رنگ های اختیاری مانند صفحه نمایش لمسی 4K و صفحه کلید عالی و باتری مناسب برای لپ تاپ پیکربندی بسیار عالی به نظر می رسند.

1)  بهترین 2 در یک HP Spectre x360 13 (late 2019)

specter x360

شرکت  HP از جدیدترین پریمیوم فوق العاده قابل حمل خود با عنوان دو در یک رونمایی کرد. در نگاه اول ممکن است چیزی کمی بیشتر از یک به روزرسانی پردازنده به نظر برسد - این دستگاه با یک پردازنده بزرگ نسل 10 اینتل در حال اجرا است - آخرین x360 به میزان قابل توجهی کوچکتر از نسخه قبلی خود است بدون آنکه قابلیت کاربردی را فدای آن کرده باشد. ویژگی های جدید مانند دکمه بی صدا کردن فوری میکروفون ، به سایر خصوصیات امنیتی مانند دوربین IR و خواننده اثر انگشت می پیوندند. به علاوه ، این دستگاه از طریق بی سیم4   G LTE در دسترس است تا بتوانید کار خود را در هر کجا و هر زمان که بخواهید انجام دهید.
با داشتن لپ تاپ های پریمیوم مانند HP 13 Spectre x360 مفهوم تکنولوژی را حس خواهید نمود. با توجه به این که جدید ترین مدل کوچکتر و نازک تر از مدل قبلی خود است. باید بگویم ، هرچند که وقتی x360 قدیمی و جدید کنار هم قرار داشته باشند ، تفاوت اندازه چشمگیر بود. طراحی به روز شده تقریبا همه حاشیه های بالا و پایین را از بین می برد و به میزان زیادی اندازه را کاهش دهد. به نظر می رسد شگفت انگیز است.

 

1)  بهترین 2 در یک قابل جدا سازی Microsoft Surface Pro 6

surface 6

اگر به دنبال یک رایانه با ویندوز هستید که به عنوان یک لپ تاپ ویندوز دو در یک می شود ، Surface Pro همچنان به در چشم همه به دلبری مشغول است.این لپ تاپ های قدرتمند از پردازنده 8Genel Intel Core و ماندگاری بالای باتری بهره می برند. مایکروسافت اخیراً Pro 7 را به روز کرده است ، پرش از سیستم و دستگاه

 Good The Surface Pro 6 به پردازنده های چهار هسته ای جدید از افزایش چشمگیر عملکرد خوبی برخوردار است. گزینه جدید با رنگ سیاه جالب به نظر می رسد.هنوز هم بهترین kickstand و صفحه کلید برای رایانه های لوحی ویندو را عرضه می کند.

1)  بهترین در بالانس سرعت و طول عمر باتری Apple MacBook Pro

apple macbook pro

ترکیبی از سخت افزار MacBook Pro و MacOS حداکثر عملکرد را از اجزای آن استخراج می کند. در  حالی که افزایش عمر باتری را  به روشی انجام می دهد که به نظر می رسد سیستم های ویندوز هرگز قادر به انجام آن نبوده و صفحه نمایش با وضوح بالای فوق العاده ای را ارائه می دهد.کی بورد فوق العاده مسطح در مک بوک های فعلی یکی از موارد مورد علاقه ما برای معرفی آن است.

 

1)  بهترین جایگزین برای مک بوک پرو  Razer Blade 15 Advanced

razer blide

یکی از لپ تاپ های با پیکربندی های بالاتر و سیستمی شگفت آور که ویژه کارهای اداری به همراه یک لپ تاپ عالی برای کار های خلاقانه و بازی است. یک صفحه نمایش  4K OLED کالیبره شده با  Adobe RGB و یک GeForce RTX 2070 را می توان با قیمت 3،300 دلارخرید.
ایت لپ تاپ با طرح های عالی Razer ، در بهترین حالت و با عملکردی عالی ، به ویژه با توجه به اندازه کوچکشیکی از تنها لپ تاپ های مناسب  با صفحه نمایش بسیار نازک است.
لپ تاپ اداری Razer Blade  15 اینچی با روند Nvidia RTX همگام بوده و بهترین سرئیس ممکن را ارائه می دهد.

 

1)  بهترین مک بوک برای اغلب مردم Apple MacBook Air

apple macbook air

این سیستم توصیه بسیاری از کارشناسان فن برای افرادی است که در جستجوی لپ تاپ MacOS برای استفاده اولیه روزمره هستند.البته به عنوان یکی از ارزان ترین لپ تاپ های اپل که از کف قیمت 1.099 دلار شروع می شود شاید مقرون به صرفه نبوده و اگر از سیستم های ویندوز سراغ بگیرید می توانید کامپیوتر با قابلیت بیشتری بدست آورید .صرف نظر از این نکته ، این سیستم  یکی از بهترین لپ تاپ های موجود برای عمر باتری ، کارایی و طراحی آن در بازار است.

 

1)  بهترین کارآیی در بازی ها و کاربرد های اداری Acer Predator Triton 500

Acer Predator Triton

یک سیستم قدرتمند با پردازنده Core i در یک بسته نازک و سبک. صفحه کلید فوق العاده ای ندارد ولی دارای سیستم صوتی مناسبی بوده و در عین حال مانند هر لپ تاپ دیگری، عمر باتری بسیار کوتاهی دارد.اما اگر به یک لپ تاپ مناسب و قابل حمل و با حداکثر گرافیک و عملکرد CPU نیاز دارید، گزینه ای مناسب است. لپ تاپ اداری  Acer Predator Triton 500 برای جلسات طولانی عالی نیست. لپ تاپ Acer Predator Triton 500  دارای گرافیک Nividia RTX 2080 Max-Q بوده و به خوبی از قابلیت های آن استفاده می کند.

 

1)  بهترین کروک بوک Asus Chromebook Flip C434

asus flip c434

لپ تاپAsus Chromebook Flip C434  علاوه بر گزینه های قدرتمند تر پردازنده Intel ، دارای یک طراحی آلومینیومی زیبا ، صفحه نمایش 14 اینچی فول HD و RAM دو برابر فضای ذخیره سازی نسبت به نسخه قبلی خود است. این لپ تاپ ایسوس همچنین یک لپ تاپ قابل تبدیل دو در یک است. البته در صورتی که به چیزی به عنوان یک تبلت نیز علاقه مند باشید.

1)  بهترین لپ تاپ برای جیب شما Acer Aspire 5

Acer Aspire 5

شرکت ایسرجز تولید کنندگانی است که چگونه یک لپ تاپ اداری مناسب برای بودجه های مختلف را تولید کند و Aspire 5 نمونه ای فوق العاده است. یک نکته قابل توجه این است که کارهای ساده ای مانند ایمیل ، پردازش کلمه و موارد مشابه ، برای لپ تاپ 15.6 اینچی نسبتاً سبک است. این مجموعه در طرح های متنوعی از 400 دلار شروع می شود ، اما اگر قابلیت های گرافیکی بیشتری زا طلب می کنید قیمت آن می تواند تا 650 دلار افزایش یابد.

10) بهترین لپ تاپ اداری و معمولی Dell G5 15

dell g5

لپ تاپ میان رده G5 15 با یک عملکرد نسبتا عالی ، کیفیت ساخت و طراحی بسیار خوب از آن سری محصو لاتی است که ارزش خاصی به برند آن می دهد. لپ تاپ های سری G برند Dell نسبت به بخش های دیگر Alienware آن ارزان تر است.
لپ تاپ Dell's G5 15 5590 در طراحی نسخه قبلی بهبود یافته و ماندگاری قابل توجه باتری آن برای سیستم یک موهبت بزرگ محسوب می شود.


منبع : لپ تاپ استوک

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*