راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی یک نیاز اساسی برای دانشجویان رشته های مختلف می باشد که امروزه در هر رشته درسی که تحصیل می کنند؛ بدون شک نیاز به یک لپ تاپ ارزان یا کامپیوتر خوب و مقرونه به صرفه دارند. با توجه به فراگیر شدن ارتباطات بسیاری از کارهای گذشته به صورت مجازی صورت می گیرد و تمامی پروژه ها، پایان نامه ها، تحقیق ها و غیره از طریق سرویس هایی همچون ایمیل و شبکه های اجتماعی ارسال می گردد.

راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان رشته های مختلف

با توجه به نوسانات شدید ارزی و وارداتی بودن کالایی همچون لپ تاپ و گران شدن آن بر آن شدیم تا مقاله ای با مضمون راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی را به رشته تحریر درآوریم؛ به طوری که مرجع مناسبی برای راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی باشد. دانشجویان عزیز می توانند از بین لپ تاپ استوک یا برخی مدل های آکبند مقرون به صرفه برحسب نیاز خود، مورد مناسبی را انتخاب کنند.

دسته بندی دانشجویان جهت خرید لپ تاپ

دانشجویان با توجه به رشته ای که در آن تحصیل می کنند برای برطرف کردن نیازهای نرم افزاری خود بایستی یک لپ تاپ که از جنبه های مختلف متناسب با رشته تحصیلی و نیازهایش باشد را خریداری نماید. اولین مورد مهم که در این راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی بایستی به آن اشاره نمود دسته بندی کلی دانشجویان رشته های مختلف می باشد به طوری که ابتدا نیازهای دانشجویان را بایستی به دست آوریم و نوع لپ تاپ متناسب برای آنها را پیشنهاد دهیم.

خرید لپ تاپ متناسب با رشته تحصیلی

در این دسته بندی ها دانشجوبان به سه دسته تقسیم می شوند:

 دانشجویان رشته های گرافیکی

دانشجویان رشته های مهندسی

سایر رشته های تحصیلی

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجوییبرای دانشجویان رشته های گرافیکی

برای دانشجویان رشته های گرافیکی قدرت پردازش گرافیکی مهم ترین اولویت می باشد که بایستی به آن بیش از بقیه موارد اهمیت داد. برای برخورداری از یک لپ تاپ با قدرت پردازشی بالا نیازمند لپ تاپی هستیم که دارای کارت گرافیک قدرتمندی باشد.

خرید لپ تاپ برای دانشجویان رشته های گرافیکی

اصولا دو برند کارت گرافیک وجود دارد که سازنده های مختلف لپ تاپ از آنها برای تجهیز لپ تاپ های خود به کارت گرافیک استفاده می نمایند:

کارت گرافیک های شرکت Nvidia شامل سری های Geforce ، Quadro و Titan

کارت گرافیک های شرکت Ati شامل سری های مختلف Radeon

به طور کلی کارت گرافیک های شرکت Nvidia از قدرت و محبوبیت بالاتری برخوردار می باشند ولی کارت گرافیک های Ati نیز دارای قدرت پردازشی بالایی هستند و مزایای خاص خودشان را دارند.

نکته مهمی که در این راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی باید به آن پرداخت تفاوت قیمت بین این دو برند معتبر می باشد که اگر برای دانشجو قیمت مهم نباشد بهتر است لپ تاپی را که دارای کارت گرافیک شرکت Nvidia می باشد خریداری نماید. ولی در صورتی که تمایل به صرف هزینه کمتری جهت خرید لپ تاپ داشته باشد بهتر است از لپ تاپ های مجهز به کارت گرافیک شرکت Ati استفاده نماید.

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی برای رشته های مهندسی

دانشجویان رشته های مهندسی به دلیل اینکه با نرم افزارهای قدرتمند و پیچیده مهندسی استفاده می نمایند نیازمند لپ تاپ های با قدرت پردازشی بالا می باشند که این مهم توسط پردازنده ها صورت می پذیرد. در این قسمت از راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی به انواع پردازنده ها خواهیم پرداخت.

خرید لپ تاپ برای دانشجویان رشته های مهندسی

تمامی لپ تاپ ها از دو برند پردازنده معتبر دنیا استفاده می نمایند که در زیر به آنها اشاره می نماییم:

پردازنده های شرکت Intel شامل core i3 ، core i5 ، core i7 و core i9

پردازنده های شرکت Amd شامل Rayzen 3 ، Rayzen 5 و Rayzen 7

شکی نیست که سهم عمده پردازنده های لپ تاپ دنیا در انحصار پردازنده های شرکت Intel می باشد و این پردازنده ها از لحاظ قدرت پردازشی عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود یعنی شرکت Amd دارند ولی دارای قیمت بالاتری نیز می باشند.

همچنین بخوانید
مهمترین تفاوت پردازنده های اینتلی i7 ،i5 ،i3 با Core i9 چیست ؟

پس نتیجه ای که از این قسمت از راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی می گیریم این است در صورت کافی بودن بودجه اختصاصی لپ تاپ هایی با پردازنده های Intel را خریداری می نماییم. ولی در صورت پایین بودن بودجه اختصاص یافته جهت خریداری لپ تاپ می توان لپ تاپ های با پردازنده های Amd را انتخاب نمود.

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی برای سایر رشته های تحصیلی

برای این دسته از دانشجویانی که با توجه به رشته تحصیلی که دارند بیشتر به نگارش متون و گشت و گذار در اینترنت مشغول می باشند یک لپ تاپ حتی با امکانات پایین می توانند گره گشای کارشان باشد. در این لپ تاپ ها اصلا مهم نیست که پردازنده Intel یا Amd باشد چونکه هر دو برند پردازنده ها به اندازه ای قدرت دارند که کارهای روزمره و ابتدایی را به خوبی پردازش و اجرا نمایند.

در انتخاب کارت گرافیک برای این لپ تاپ ها می توان این نکته را خاطرنشان کرد که این گروه از دانشجویان می توانند حتی لپ تاپی را خریداری نمایند که دارای کارت گرافیک مستقل نباشد که با عنوان کارت گرافیک onboard اطلاق می گردد. این لپ تاپ ها با استفاده از پردازنده های خود پردازش های گرافیکی را انجام می دهند.

سایر موارد در خرید لپ تاپ دانشجویی

 البته یکسری موارد دیگر مد نظر دانشجویان می باشد از قبیل اینکه برخی از دانشجویان که بیشتر خانم ها هستند به دلیل اینکه حمل لپ تاپ آسان باشد تمایل دارند از لپ تاپ های ظریف و سبک استفاده نمایند که پیشنهاد ما در این راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی لپ تاپ های الترابوک یا مینی لپ تاپ ها می باشند. این دو گونه لپ تاپ با توجه به ابعاد کوچک و قطعات استفاده شده در آنها دارای وزن بسیار سبکی می باشند.

خرید لپ تاپ سبک برای دانشجویان رشته های مختلف

مورد مهم دیگری که در این راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی به آن می پردازیم کیفیت باتری لپ تاپ می باشد. با توجه به اینکه دانشجویان ساعات بسیار زیادی را در دانشگاه ها می گذرانند؛ باتری لپ تاپ و مدت زمان ذخیره انرژی در این باتری ها بسیار مهم و حیاتی می باشد.

در ادامه به ذکر نام برخی از برندهای معتبر موجود در بازار می پردازیم:

Hp

Asus

Lenovo

Acer

Apple

Sony

از میان این برندها لپ تاپ های Hp ، Asus و Lenovo به دلیل کیفیت بالا و تنوع زیاد محصولات خود و قیمت مقرون به صرفه؛ در میان دانشجویان به صورت بسیار گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. امیدوارم که این مقاله راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی مورد رضایت شما قرار گرفته باشد و به دانشجویان گرامی جهت خرید لپ تاپ مورد نظر خود کمک کرده باشیم.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*