آیفون 12 شانزدهمین آیفون اپل است! شرکت اپل ، از محبوب ترین و موفق ترین کمپانی های حال حاضر دنیا می باشد .از این رو سپتامبر (شهریور) ماه مهمی برای دوستداران تکنولوژی و طرفداران اپل است . کمپانی اپل ، در این ماه هر ساله محصولات جدید علل الخصوص ایفون های جدید خود را در رویداد خود معرفی و روانه ی بازار میکند.

کنفرانس سالانه اپل در تاریخ 8 سپتامبر 2020 (18 شهریور ماه 1399) و یک هفته زودتر از تاریخ همیشگی اش ( 15 سپتامبر ) به دلیل ویروس کرونا و شرایط خاص به وجود آمده ، به صورت آنلاین برگزار شد اما از رونمایی آیفون جدید (با نام تجاری آیفون 12  - iPhone 12) خبری نبود! گمانه زنی های زیادی برای عدم معرفی آیفون جدید به وجود آمده اما بی شک از دلایل اصلی تاخیر این محصول پرطرفدار میتوان به شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی اشاره کرد. همانگونه که می دانید ، همه گیری این ویروس در سطح جهانی باعث ایجاد اختلال هایی مثل کندی و تعطیلی در فعالیت های اقتصادی شده است. شرکت اپل هم از این قاعده مستثنی نیست و با به تاخیر انداختن عرضه ی پرچمداران جدید خود ، حرکت اقتصادی معقولی انجام داده است. چرا که ممکن است فروش مدنظر خود را به دست نیاورد.

از دلایل مهم دیگر تاخیر معرفی ایفون 12 میتوان به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا (در تاریخ 13 آبان ماه – سوم نوامبر ) اشاره کرد. با توجه به اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا نقش مهمی بر قیمت گذاری ها و وضع اقتصادی خواهد داشت ، شرکت اپل با به تعویق انداختن معرفی و عرضه ایفون جدید خود ، ریسک کمتری را متحمل خواهد شد.

 رویداد اپل ایفون 12

آیفون 12 iPhone 12 کی معرفی می شود؟

گفته می شود ، زمان نهایی معرفی و عرضه iPhone 12 پرچمدار جدید کمپانی اپل ،اواسط اکتبر ماه 2020 (مهر ماه 1399) همانند رویداد قبلی خود به صورت آنلاین (مجازی) خواهد بود. طبق عادت هر ساله ی شرکت اپل ، پیش فروش ایفون جدید 2 الی 3 روز بعد از معرفی (احتمالا 16 اکتبر) شروع خواهد شد و یک هفته بعد نیز(23 اکتبر) ، آیفون 12 روانه ی بازار خواهد شد.

 

آیفون 12 چگونه خواهد بود ؟

دوست داران تکنولوژی و و مخصوصا طرفداران اپل میدانند که تا روز رویداد معرفی ، هیچ چیزی معلوم نیست و شرکت اپل هم به خوبی این موضوع را در معرفی آیفون های قبلی خود ثابت کرده است. اما باز هم گمانه زنی های زیادی درمورد پرچمدار جدید اپل یعنی ایفون 12 وجود دارد که به حقیقت بسیار نزدیک هستند. در ادامه به آنها خواهیم پرداخت :

 اپل آیفون 12

طراحی گوشی ایفون 12

با دقت در روند طراحی گوشی های ایفون از ایفون 10 (iPhone X) به بعد شاهد بریدگی هایی در قسمت بالای صفحه نمایشگر گوشی ها هستیم. بر اساس رویکرد و تحولاتی که در طراحی گوشی های جدید بازار وجود دارد ، انتظار می رود در ایفون 12 این بریدگی ها حذف یا کوچکتر شود. منابع خبری معتبری همچون China Times و Credit Suisse از اقدام اپل به حذف این بریدگی ها در ایفون های جدیدش خبر داده اند. همچنین بنجامین گسکین که یکی از افشاگران معروف گوشی های هوشمند می باشد نیز پیشبینی کرده که یکی از نسخه های ایفون 12 از صفحه نمایشگر 6.7 اینچی با بریدگی قطره ای بهره خواهد برد.به گونه ای که حسگر تشخیص چهره (Face ID) و قطعه مربوط به True Depth دوربین در قسمت حاشیه بالای گوشی قرار خواهند گرفت.

 Apple iPhone 12

قیمت گوشی آیفون 12 چقدر خواهد بود؟

همانگونه که میدانید ، ایفون 12 نیز مانند ایفون 11 دارای چند نسخه مختلف (معمولی ، Pro ، Pro Max)(نام ها احتمالی هستند) خواهد بود. انتظار می رود ایفون 12 نیز همانند ایفون 11 دارای نسخه ای مقرون به صرفه و اقتصادی باشد اما درمورد نسخه های بالاتر ایفون 12 نمیتوان نظر قطعی داد . گفته می شود ایفون 12 از نسل جدید شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد. با بررسی قیمت سایر گوشی هایی که از شبکه 5G پشتیبانی میکنند (مثل سامسونگ گلکسی اس 10 Galaxy S10 و سامسونگ گلکسی نوت 10 Galaxy Note10 ) به سادگی میتوان به گران تمام شدن این فناوری جدید در گوشی های هوشمند پی برد. پس چیزی که از قیمت ایفون های 12 انتظار میرود بالا بودن آن نسبت به نسخه های پیشین است و باید منتظر قیمت های بالایی از نسخه های 5G ایفون 12 iPhone 12 باشیم.

 

صفحه نمایشگر  ایفون 12

طبق شایعاتی که از Ice Universe و DigiTimes منتشر شده ، در آیفون های 2020 اپل شاهد صفحه نمایشگر هایی با نرخ رفرش (Refresh Rate) 120 هرتز خواهیم بود. از این رو آیفون 12 در زمینه ی نمایشگر هم چیزی از پیشرفت سایر رقیبان خود کم نخواهد داشت و چه بسا بهتر نیز عمل کرده است. همچنین گفته میشود که اپل در تمامی نسخه های آیفون جدید خود از صفحه نمایشگر اولد (OLED) که فقط در نسخه های 11 Pro و 11 Pro Max از آن استفاده میشده ، استفاده خواهد کرد. همچنین ممکن است ، در ایفون 12 شاهد بازگشت حسگر اثر انگشت (Finger Print) به صورت ادغام شده باشیم.

 دوربین ایفون 12

دوربین های آیفون 12 چگونه خواهند بود؟

امروزه دوربین ، یک مشخصه بسیار مهم در گوشی های هوشمند می باشد. کمپانی اپل نیز با استناد به این موضوع در طراحی دوربین گوشی های خود ، همیشه خوب عمل کرده است. اپل برای اولین بار در سال گذشته از سه دوربین در مدل های iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max استفاده کرد و انتظار میرود در آیفون 12 نیز شاهد به کار گیری چندین دوربین باشیم. گفته میشود ، سنسور جدیدی تحت عنوان ToF (مخفف Time of Fly به معنی زمان پرواز) به دوربین های اصلی آیفون 12 اضافه خواهد شد. کارایی این سنسور جدید در بهبود اندازه گیری دقیق بین اجسام و چهره کاربران می باشد که با عرضه آیفون های جدید ، اطلاعات کاملتری از آن منتشر خواهد شد. از دیگر شایعات مربوط به دوربین های آیفون 12 (iPhone 12) میتوان به استفاده اپل از سنسور های 3 بعدی در دوربین های خود اشاره کرد. همچنین انتظار میرود کمپانی اپل برنامه هایی برای تقویت فناوری واقعیت افزوده در پرچمداران جدید خود داشته باشد. گفته می شود دوربین های جدید ، در زمینه ی بزرگنمایی (Zoom) نیز دارای پیشرفت های خوبی نسبت به نسل قبلی خود خواهند بود. همچنین شایعاتی مبنی بر استفاده ی شرکت اپل از سنسور جدید شرکت سونی با امکان Quad Bayer در دوربین های آیفون 12 خود شنیده میشود. استفاده از این سنسور در دوربین آیفون های جدید ، باعث ثبت تصاویری بسیار شفاف و روشن و با حداقل نویز (Noise) و همچنین امکان عکاسی با حساسیت بالا خواهد شد. گفته میشود ممکن است در اپل آیفون 12 شاهد قابلیت فیلم برداری آهسته (240fps) با کیفیت چشمگیر 4K باشیم. چیزی که واضح است ، شرکت اپل روی دوربین های نسل جدید آیفون های خود تمرکز زیادی کرده و مطمعنا شاهد پیشرفت چشمگیر دوربین ها نسبت به نسل قبلی خواهیم بود.

 صفحه نمایش آیفون 12

آیفون 12 شارژر و هدفون ندارد!

به گفته ی تحلیل گر صاحب نام حوزه فناوری ، مینگ چی کو ، اپل در آیفون های جدید خود ، شارژر و هدفون (هنذفری) را از بسته بندی ها حذف خواهد کرد. خریداران Apple iPhone 12 باید به طور جداگانه اقدام به خرید این لوازم بکنند. هرچند انتظار میرود شرکت اپل ، در کنار ایفون 12 ، شارژر مخصوص آنرا نیز معرفی کند. چرا که تولید شارژر های قدیمی اپل ممکن است متوقف شود.  گفته میشود این عمل برای حفظ محیط زیست و همچنین کنترل قیمت آیفون های جدید به دلیل استفاده از شبکه 5G که پرهزینه است ، می باشد. همچنین این موضوعات وجود ایرپاد (AirPods) در جعبه ی ایفون 12 نیز به طور کامل رد می کند.

 شارژر آیفون 12

 

 

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*