مک بوک کوچک ترین انتخاب برای شما

تفاوت اشکاری بین اولین مک بوک، که در سال 2006 تولید شد و هنوز می‌توانید آن را در بازار برای خرید پیدا کنید، تا آخرین مدل‌های آن وجود دارد. شرکت اپل فروش مک بوک را برای سالیان زیادی متوقف کرد، اما در این مدت زمان تماما وقت برای تغییر دیزاین و طراحی آن صرف کرد. تا اینکه در سال 2016 مک بوک‌ها را به صورتی که الان مشاهده می‌کنید در بازار ارائه داد. هم چنین مک بوک از پایه گذاران تولید سیستم عامل اوریجینال برای لپ تاپ است.

اولین چیزی که در مورد این سیستم متوجه می‌شوید، صفحه نمایش 12 اینچی و کوچک آن است. از آنجا که اکثر الترابوک ها، این روزها دارای نمایشگرهای 13.3 اینچ هستند اما بدنه‌ی آن‌ها به سختی نازک و سبک است. این کوچکترین لپ تاپ اپل است و اگر تمایل به داشتن لپ تاپ با صفحه نمایش کوچک را دارید، بهترین انتخاب برای حمل و نقل است، اما برای استفاده روی میزی گزینه‌ی مناسبی نیست.

صفحه نمایش کوچک آن اصلا به این مفهوم نیست که به لحاظ کیفیتی پایین باشد، اما این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین نمایشگر 12 اینچی که دارای بهترین رزولوشن باشد و بتوانید بخرید محسوب نمی شود. پنل LED آن تحت تاثیر روشنایی و وضوح بالای آن است و قادر است رزولوشنی فراتر از تلویزیون شما به شما ارائه دهد.

apple macbook

این صفحه نمایش از فناوری IPS استفاده می کند، به این معنی که تصویر واضح و پررنگی که شما وقتی در جلوی آن نشسته‌اید می‌بینید، از کیفیت آن کاسته نمی‌شود حتی اگر شما صفحه را بچرخانید و به فرد دیگری غیر از خود نشان دهید. با این حال، به نظر می رسد به اندازه نمایشگرهای مک بوک پرو 13 اینچی یا 15 اینچی، با کیفیت نیست چرا که نور پس زمینه آن 340 نیت است، که در مک بوک پرو 500 نیت است. همچنین گستره وسیعی از رنگ P3 را که صفحه نمایش‌های Pro پشتیبانی می کند، ارائه نمی دهد. بنابراین انتخاب خوبی برای ادیت‌های رنگی نیست.

اپل برای اینکه بدنه کوچک لپ تاپ را حفظ کند اتصالات و پورت‌های آن را فدا کرده است. این سیستم تنها دارای یک پورت USB-C است که هر اتصال غیر از خروجی صوتی را از شارژ کردن تا اتصال یک صفحه نمایش خارجی یا هارد اکسترنال را ساپورت میکند. اگر مک بوک را انتخاب کنید، قطعا باید پورت‌های اکسترنال فراوان خریداری کنید.

همچنین بخوانید
کاربرد پورت تاندربولت در لپ تاپ

همچنین محدود به پردازنده Intel Core m3 در سیستم و بدنه پایه است، که برای کارهایی نظیر تماشای فیلم، وبگردی و ویرایش اسناد متنی خوب است، اما برای اجرای همزمان چند برنامه مناسب نیست و برای انجام کارهایی مثل ادیت فیلم و استفاده از برنامه Adobe Photoshop مناسب نیست. خوشبختانه، اگر شما این MacBook کوچک را داشته باشید، می‌توانید با مقداری هزینه کردن مشخصات کلیدی آن را ارتقا دهید. افزایش پردازشگر تا Intel Core i7 و 16 گیگابایت حافظه رم ، حافظه داخلی قوی و پرسرعت 512 گیگابایتی (SSD) صرف کنید.

مکبوک دوست ایده آل برای سفرهای شماست. اما از آنجایی که شما حداقل 1299 دلار (با احتساب قیمت روز ارز در ایران) صرف می‌کنید، بهتر است دست کم دیگر محصولات اپل را مشاهده و بررسی کنید.

مقایسه مک بوک

مقایسه MacBook و MacBook Pro

نزدیکترین جایگزین اپل برای مکبوک، MacBook Pro 13 اینچی است که قیمت آن 1،099 دلار در آمازون است. هر دو دستگاه قیمت پایه (1،299 دلار) و مشخصات ظاهری یکسان دارند، اما در عوض با پرداخت کمی هزینه‌ی بیشتر، پردازنده Core i5 قوی تر را دریافت می کنید. در واقع، هر پردازنده ای که در MacBook Pro موجود است، قدرتمندتر از پردازنده معادل مک بوک است، از آنجایی که MacBook دارای سرعت پایین‌تر است، قدرت و حرارت کم‌تری تولید می‌کنند. از سوی دیگر، MacBook Pro دارای یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی SSD است که در سال 2018 این حجم از حافظه بسیار زیاد محسوب می‌شد و می‌توانستید کلی فیلم و عکس در سیستم خود نگهدارید.

همچنین بخوانید
مهمترین تفاوت پردازنده های اینتلی i7 ،i5 ،i3 با Core i9 چیست ؟

ویژگی های دیگر، برتری فیزیکی مک بوک پرو 13 اینچ بر مک بوک است که نکته کلیدی فروش بالای آن نسبت به مک بوک بوده است. شما دو پورت USB-C و یک صفحه بزرگتر دریافت می کنید، این بدان معنی است که شما دیگر احتیاجی به خریدن dock اضافی ندارید و همین طور وقت کمتری برای خواندن متن‌های کوچک صرف می‌کنید. همه این ویژگی‌ها به بدنه‌ای کمی بزرگتر و سنگین تر نسبت به مک بوک وجود دارد. از کل خانواده مک بوک، بدون شک این مدل است که اکثر مصرف کنندگان از آن به عنوان اسباب بازی روزمره خود استفاده می‌کنند و به همین ترتیب برنده جایزه Choice Editor برای بهترین لپ تاپ Mac است.

حالا که بهترین مک بوک را به شما معرفی کردیم، شما می توانید از خواندن ادامه مطلب خودداری کنید اما امیدواریم که این کار را نکنید. یک جنبه منحصر به فرد برای مدل های گران قیمت MacBook Pro صفحه نمایش‌های منحصر به فرد آن است. این صفحه نمایش‌ها OLED نازک و لمسی که روی صفحه کلید در مک بوک‌های 15 و 13 اینچی قرار دارد و بسیار تخصصی و خاص طراحی شده است. این طراحی اپل مربوط به حرکات لمسی در ویندوز 10 و برای برنامه‌های حرفه ای مانند Adobe Creative Suite و Final Cut Pro X مفید است که به شما اجازه استفاده از نوار لمسی را از طریق یک جدول زمانی ویدیو می‌دهد، که با استفاده از آن می‌توانید گزینه‌های انتخاب ابزار را تغییر دهید و خیلی امکانات بیشتر.

لمسی نوار جایگزینی برای صفحه نمایش لمسی نیست که شما در بسیاری از ویندوز های ultraportables می‌توانید پیدا می‌کنید. با این حال، شما نمی‌توانید از آن برای لمس گزینه‌های صفحه اصلی مانند گزینه‌های فهرست در وبسایت‌ها استفاده کنید و همچنین نمیتوانید از آن برای رسم بر روی صفحه استفاده کنید. یک iPad اپل یا یک لپ تاپ دارای ویندوز بهترین گزینه برای این کارهاست.

اگر شما یک مولتی مدیا حرفه‌ای هستید و می‌خواهید سیستمی که نوار لمسی دارد داشته باشید، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید مک بوک 13 اینچی یا 15 اینچی را می‌خواهید داشته باشید. عواملی که در اینجا مورد توجه قرار می‌گیرند بیش از دو اینچ اضافی است که باعث می شود وزن 15 اینچی بیش از 4 پوند افزایش یابد. شما همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا شما نیاز به گرافیک بالا و قوی و یک GPU مجزا و اضافی دارید یا خیر. اگر شما یک ویرایشگر ویدئویی یا عکس هستید، می خواهم به شدت مدل 15 اینچی را با کارت گرافیک AMD Radeon Pro به شما پیشنهاد دهم که می تواند وظایف ویرایش را سریعتر کند، حتی اگر به اندازه کافی قدرتمند برای بازی‌های با کیفیت نباشد.این در حالی است که مدل 13 اینچی تنها دارای گرافیک Intel است.

همچنین بخوانید
چرا فروش پردازنده های AMD در بازار ناگهان افزایش یافت ؟

تایپ و کلیک

حالا که شما لیستی از بهترین‌ها را در اختیار دارید می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید زیرا تقریبا مابقی ویژگی‌ها در لپ تاپ‌های اپل مشابه است. همه آن‌ها لنزهای شیشه ای عالی و بزرگ را با بازخورد مجازی "haptic"  به جای مکانیزم کلیک فیزیکی دارند. این قابلیت اطمینان را افزایش می دهد و به شما اجازه می دهد تا هر بار با همان بازخورد در هر جای پد کلیک کنید و حتی به شما اجازه می دهد که کل کلیک را غیرفعال کنید و سایر پارامترها را در برنامه تنظیمات سیستم تغییر دهید. هیچ لپ تاپ ویندوزی تا به حال با این سطح بالای صفحه لمس آزمایش نشده است.

Apple MacBook Pro 15 2017

Apple MacBook Pro 15" 2017

تمامی لپ تاپ‌های اپل صفحه کلیدهای مشابه دارند که کلیدهای آن دارای سوئیچ‌های خیلی کوتاه است که وقتی آن را فشار می‌دهید به نرمی خوردن بال‌های پروانه بهم فشرده می‌شود. سلیقه‌ها متفاوت است بعضی صفحه کلیدهای سخت را ترجیح می‌دهند اما در عوض برخی دیگر دوست دارند با کلیدهای نرم و بی صدا کار کنند. این تماما به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. هرچند اگر شما یک نویسنده یا یک گیمر هستید احتیاج به یک صفحه کیبورد بزرگ دارید تا بتوانید به راحتی با آن کار کنید.

apple macbook air

مک بوک ایر

تنها یکی از لپ تاپ‌های اپل است که باید از خرید آن اجتناب کنید؛ مدل مک بوک ایر. اولین باری که در بازار ارائه شد لپ تاپی سبک و نازک بود اما پیش از یک دهه است که تغییری در آن ایجاد نکرده‌اند. این به این معنی است که لپ تاپ 13 و 15 اینچی مک بوک پرو خیلی باریکتر و سبکتر از مدل ایر است. از همه بدتر پردازنده مک بوک ایر است که از سال 2017 تا کنون به صورت اینتل نسل قدیم باقی مانده است.

خوشبختانه مدل جدیدی از مک بوک ایر تولید شده است که بسیار عالی است. که دارای پردازنده‌ی جدید اینتل و صفحه نمایش عالی است. این لپ تاپ فوق العاده قابل حمل است که مایه افتخار مدل‌های پیشین خود است. هرچند قیمت آن بسیار بالاتر از مدل‌های قبلی‌اش است. این موضوع شما را بر سر دوراهی قرار می‌دهد که آیا مک بوک ایر می‌خواهید یا غیر از مک بوک ایر! اینجا باید فاکتورهایی که مد نظر شماست بررسی شود؛ اگر شما لپ تاپی با صفحه نمایش بزرگ می‌خواهید مک بوک ایر را به شما پیشنهاد می‌کنیم و اگر لپ تاپی کوچک و سبک می‌خواهید پیشنهاد ما به شما مدل های غیر مک بوک ایر است. مک بوک ایر 2018 به صفحه کلیدی که بقیه لپ تاپ‌های اپل دارند مجهز شد بنابراین تفاوت چندانی با بقیه مدل‌ها ندارد. مک بوک ایر 2017 دارای صفحه کیبورد کلاسیک اپل بود.

Apple MacBook Air

شاید به علت هم پوشانی قیمت‌های مک بوک ایر شرکت اپل دوباره فروش مک بوک ایر 2017 را شروع کند. قیمت آن از 999 دلار آغاز می‌شود که با این قیمت ارزانترین لپ تاپ اپل که برای حمل و نقل مناسب است میباشد. که بهرحال می‌تواند برای شما یک آپشن خرید باشد.

تمامی لپ تاپ‌های اپل از سیستم MacOS پشتیبانی می‌کنند اما همه‌ی مک‌ها این قابلیت را دارند تا ویندوز را نیز اجرا کنند. این کار را از طریق یک هارد دیسک جدا یا یک که به آسانی نصب می‌شود یا با استفاده از نرم افزار Parallels قابل اجرا است. نتیجه این است که اگر شما یکی از طرفداران دیزاین اپل هستید حتی اگر تمایل به استفاده از مایکروسافت را دارید می‌توانید آن را خریداری کنید.

سرمایه گذاری در آینده

چه اتفاقی برای مک بوک پلاستیکی سفید رنگ نسل اولی افتاد؟ این لپ تاپ با اینکه دارای پردازنده اینتل و پردازشگر Core 2 Due هستند اما هم چنان قابلیت ارتقا رم تا دوبرابر و هارد را دارد. این اپدیت‌ها بسیار سریع و کمتر از 30 دقیقه امکان پذیر است این در حالی است که لپ تاپ‌های جدید این قابلیت را ندارند؛ زیرا دارای بدنه های بسته شده هستند و در صورت خرابی لپ تاپ باید هزینه های هنگفت برای تعمیر پرداخت شود.

با این حال، غیرقابل انکار است که لپ تاپ های اپل به طور باور نکردنی نوآورانه هستند. هنگام خرید میتوانید گزینه های مختلف را با تمام معیارهای مورد نظرتان مرور کنید، اما اطمینان باشید که خرید شما با یکی از لپ تاپ هایی که در زیر برای شما معرفی خواهیم کرد پایان می یابد.

Apple MacBook Pro 15 2018

Apple MacBook Pro 15" 2018

مزایا: عمر باتری عالی. پردازشگر Core i9، طراحی شیک و نازک با بدنه فلز، صفحه نمایش زیبا با تنظیم رنگ خودکار، SSD ممتاز

معایب: گران قیمت، محدودیت آپشن های I/O

پی نوشت: با افزودن یک پردازنده Intel Core i9، به مک بوک پرو 15 اینچی براق، که در حال حاضر آن را به یکی از قدرتمندترین لپ تاپ های جایگزین دسک تاپ تبدیل کرده است.

 

همچنین بخوانید
تفاوت صفحه نمایش مات و براق در لپ تاپ

apple macbook pro 13

Apple MacBook Pro 13" 2017

مزایا: عمر باتری عالی. نازک و سبک نمایش صفحه نمایش با وضوح بالا، کاهش قیمت نسبت به مدل سال گذشته.

معایب: به دو پورت USB-C محدود می شود. فضای کم ذخیره سازی 128 گیگابایت

پی نوشت: مدل مک بوک پرو یک پردازشگر به روز شده با افت قیمت را به شما ارائه می‌دهد و این بهترین انتخاب برای خریداران مک است که ترکیبی از قدرت و قیمت مناسب را مد نظر دارند.


Apple MacBook Air 2018

Apple MacBook Air 2018  

مزایا: وضوح بالای صفحه نمایش، قدرت لمس بالا و راحت، دو پورت Thunderbolt 3، عمر باتری عالی.

معایب:  صفحه لمسی ندارد، هیچ پورت USB Type-A یا خروجی ویدئو اختصاصی وجود ندارد. گران قیمت، فن پر سر و صدا

پی نوشت: مکبوک ایر تازه کار، در نهایت با یک نمایشگر رتینا و اجزای به روزرسانی شده خود را تبدیل به یک لپ تاپ فوق العاده قابل حمل با ارزش از پیشینیان خود می کند.

 

همچنین بخوانید
مقایسه Apple MacBook Air 2018 و Dell XPS 13

Apple MacBook Pro 13 2018

Apple MacBook Pro 13" 2018

مزایا: صفحه لمسی عالی. صفحه نمایش زرق و برق دار. SSD ظرفیت تیتانیوم در مدل تست. راحتی صفحه کلید، رمزگذاری کامل دیسک. قابلیت "Hey Siri"
معایب: گزینه ای برای گرافیک گسسته وجود ندارد. برای استفاده از پورت ها، در اغلب موارد، به آداپتورها یا دانگل ها نیاز دارند. گران قیمت

پی نوشت: ابزار پرطرفدار اما برتر برای حرفه ای های خلاق، نسخه Touch Bar 2018 از مک بوک 13 اینچی است. این مدل چهار هسته ای را به Ultraportable خوش تیپ اپل با آپشن های ذخیره سازی محلی cavernous به شما ارائه می دهد.


Apple MacBook 2017

Apple MacBook 2017         

مزایا: صفحه نمایش عالی و با کیفیت، عمر باتری 15 ساعته،

معایب: اتصالات به یک پورت USB و یک جک هدفون محدود شده است. قطعات پس از خرید قابل ارتقا نیستند.

پی نوشت: مک بوک قدیمی باریک دارای پردازنده سریع تر است و یک قهرمان طول عمر باتری است اما کمبود پورت های اتصال آن را در مقایسه با رقبای مکبوک پرو و ​​ویندوز با قیمت مشابه آن را در رقابت تنگاتنگی قرار میدهد.


Apple MacBook Air 2017

 

Apple MacBook Air 2017   

مزایا: عمر باتری طولانی، دارای پورت های اتصالی فراوان، سبک و سریع

معایب: کیفیت پایین صفحه نمایش، سی پی یو قدیمی Core i5

پی نوشت: مک بوک ایر عالی برای دانش آموزان و دیگر طرفداران macOS است و برای انجام کارهای محاسباتی، بسیار عالی است، اما با وجود عمر باتری طولانی، به خاطر صفحه نمایش با وضوح پایین و پردازنده آن قدیمی محبوبیت خود را میان کاربران از دست می‌دهد.


گردآوری و انتشار : کی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*