پیش از این در خبرها خواندید که، مک بوک ایر جدید با صفحه نمایش رتینا اخیرا معرفی شد. مک بوک جدید با چند ویژگی جدید به یک مبارز خوب تبدیل شده، اما اون میتونه در رقابت با XPS 13 دل موفق بشه یا نه ؟

لپ تاپ 13 اینچی دل با یک طراحی جذاب و صفحه نمایش لبه به لبه یا همون به اصطلاح (edge-to-edge) نسل جدیدی از طراحی رو در دنیای لپ تاپ ها به وجود آورده ! صفحه نمایش خیره کننده 4k، عملکرد فوق العاده سریع و عمر باتری مناسب باعث شده تا این دستگاه، گزینه ای به مراتب جذاب تر نسبت به مک بوک ایر قدیمی باشه ! اما حالا مک بوک ایر جوان و تازه نفس، اومده تا به سلطه این لپ تاپ پایان بده !

مقایسه Dell XPS 13 و MackBook Air 2018

 

طراحی

مک بوک ایر جدید با همون طراحی مدرن قبلی و قابهای سیاه خودش، اینبار 50 درصد باریکتر از قبل شده ! همچنین کاهش وزن 17 درصدی، خبر خوبی برای طرفداران این لپ تاپ به شمار میره. خوشبخانه اپل برای سازش با گجت های دیگه، وبکم رو در همون جای خودش و در بالای صفحه نمایش قرار داده.

Touch ID برای تایید اثر انگشت شما در گوشه سمت راست بالای صفحه اضافه شده و بلندگوها 25 درصد بلندتر شدن. MacBook Air در حال حاضر از 100 درصد آلومینیوم قابل بازیافت در سه رنگ طلایی، نقره ای و خاکستری فضایی ساخته شده.

 apple-macbook-air-vs-dell-xps-13

در این سمت اما، XPS 13 همون طراحی قبلی رو مجددا حفظ کرده و دل کمی از سایز این دستگاه کم کرده تا شاهد یکی از کامپکت ترین لپ تاپ های 13 اینچی بازار باشیم ! این دستگاه در رنگ های سفید و طلایی با ترکیب نقره ای و سیاه تولید میشه.

درب و پایین لپ تاپ از آلومینیوم ساخته شده ، در حالی که در قسمت بالای اون از فیبر سیلیکا بلورین بافته شده استفاده شده. XPS 13 جدید صفحه نمایش لبه به لبه ای داره و اگر ایرادی به طراحی اون وارد بشه، قطعا مربوط به محل قرار گیری وبکم درست در پایین و وسط صفحه نمایش قرار گرفته !

apple-macbook-air-vs-dell-xps-13

با وجود شاهکاری که اپل در طراحی مک بوک ایر 2018 به خرج داده اما باز هم این دستگاه با وزن 1.24 کیلوگرمی در مقابل ایکس پی اس 13 با وزن 1.2 کیلوگرمی، از لحاظ سبکی حرفی برای گفتن نداره ! همچنین مک بوک در ابعاد  300 در 213 در 15 میلی متر تولید میشه !

قیمت و پیکربندی سخت افزار

MacBook Air 2018 با پردازنده نسل هشتمی i5 از سری خانواده Y، 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD از قیمت پایه 1199 دلار شروع میشه و امکان ارتقا پردازنده تا 512 گیگابایت رو هم داره.

در این طرف قضیه xps 13 در کانفیگ ها و قیمت های مختلف، گزینه های خرید بیشتری پیش روی شما میزاره ! در ارزان ترین حالت امکان خرید این لپ تاپ با پردازنده i3، رم 4 گیگابایتی و حافظه اس اس دی 128 گیگابایتی با قیمت پایه 842 دلار وجود داره و اگه تصمیم بگیرید این دستگاه رو با پردازنده i5 یا i7 داشته باشید بودجه شما می بایست تا 1176 دلار بالا بره ! همچنین مدل صفحه نمایش 4K به همراه پردازنده i7، رم 16 گیگابایتی و هارد 256GB هزینه ای در حدود 2500 دلار با احتساب قیمت روز دلار و بقیه مخارج براتون داره !

صفحه نمایش

بالاخره روزی رسید که صفحه رتینا رو در مک بوک ایر هم ببینیم ! پنل 13.3 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 و تراکم پیکسلی 227 پیکسل در هر اینچ داره و به ادعای اپل، 48 درصد رنگ ها زنده تر هستند !

apple-macbook-air-vs-dell-xps-13

XPS 13 با دو صفحه نمایش 1080p یا 4K در دسترس شما است.صفحه نمایش 1080p با 117 درصد پوشش از رنگ های sRGB در 372 نیت، به حداکثر روشنایی می رسد.  صفحه نمایش لمسی با رزولوشن 4K در XPS 13 که 130 درصد از رنگ های sRGB رو پوشش میده، حتی از صفحه نمایش MacBook Pro هم عملکرد بهتری داره !

پورت ها و اتصالات

مک بوک ایر در بخش ورودی ها کمی محدود تر از xps است، در سمت چپ دو پورت تاندربولت 3 و در سمت راست جک هدفون قرار داره. همچنین یک پورت USB Type-A در این لپ تاپ تعبیه شده. Thunderbolt 3 یک پورت همه کاره هستش که میتونید به کمک اون برای شارژ کردن و اتصال به محیط های خارجی استفاده کنید. همچنین جای یک کارت میکرو اس دی در این لپ تاپ احساس میشه !

apple-macbook-air-vs-dell-xps-13

با XPS 13 شما دو پورت Thunderbolt 3 و یک قفل Kensington در سمت چپ همراه با یک پورت USB Type-C، یک اسلات کارت microSD و یک جک هدفون در سمت راست در اختیار دارید.

apple-macbook-air-vs-dell-xps-13

صفحه کلید و تاچ پد

خوب یا بد اپل، MacBook Air را به صفحه کلیدی که دوست نداشت مجهز کرد و خبری از صفحه کلید استفاده شده در MacBook Pro در این مدل نیست. اگر چه مک بوک ایر ممکن است تجربه راحت تایپ کردن را به شما ارائه نکند، اما به گفته اپل کلیدهای پس زمینه چهار برابر با ثبات تر شدن !

در بخش تاچ پد لمسی مک بوک ایر، شاهد افزایش وسعت 20 درصدی هستیم. اپل سابقه طولانی در تولید ترکپدهای بسیار عالی و حرفه ای داشته و در این زمینه نمیتونیم انتظار کمی داشته باشیم.

صفحه کلید XPS 13 با 1.2 میلیمتر عمق کمتر از صفحه کلید، تجربه خوبی در تایپ کردن به شما میده. همچنین تاچ پد لمسی 4.1 در 2.4 اینچی بسیار دقیقه و شما در وبگردی نهایت لذت رو خواهید برد.

نتیجه گیری

مک بوک ایر دوباره به رقیبی جدی برای XPS 13 تبدیل شده. اپل با نمایشگر پیشرفته، ارتقاء سخت افزار داخلی و طراحی تازه، کم و کاستی های نسل قبلی مک بوک ایر را به خوبی پوشش داده. با این حال، حرکت از یک سری U به پردازنده ی سری Y می تواند عملکرد مک بوک ایر را به خطر بندازه و هنوز در مورد عمر باتری و صفحه کلید اطلاعات کاملی وجود نداره. به جز MacBook در هر یک از این زمینه ها، XPS 13 عملکرد بسیار خوبی داشته !


منبع : Laptop Mag

گردآوری و انتشار : کی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*