لپ تاپ HP ZBook 17 G3 ورک استیشنی با قدرت استثنایی است که سازندگان در ساخت آن سعی کرده اند به جای دستگاهی نازک و سبک روی قدرت عملکرد آن تمرکز بزارند و قدرتمند ترین اجزایی که میتوان در یک دستگاه قابل حمل استفاده کرد را میتوانید در آن ببینید.

HP-ZBook-17-G3

طراحی

با یک نگاه HP ZBook 17 G3 از نظر طراحی شکل یکسانی نسبت ZBook 15 G3 دارداما از نظر قابلیت ویژگی های جدیدی روی آن سوار شده است.

ZBook 17 G3 در مقایسه با سایر نوت بوک های نازک با 3 سانتی متر ارتفاع دستگاهی بزرگی محسوب میشود اما در واقعیت امر 400 گرم از وزن آن کاهش پیدا کرده و 0.4 از ضخامت آن بیشتر شده است. وزن 17 G3 به 3.2 کیلوگرم بدل شده که در بین دستگاه هایی در گروه مقایسه ای ما سبک ورن محسوب میشود اما با این حال فضای بیشتری را روی میز اشغال میکند.

HP-ZBook-17-G3-design.jp

HP ZBook 17 G3 طراحی زیرکانه ای به خرج داده، با به کار گیری لبه های گرد شده ظاهرش نازک تر از چیزی که هست نشان داده میشود ؛ نوار براقی که در لبه پایین 17 G3 به کار رفته و به خوبی از ترکیب رنگ های خاکستری از آن استفاده شده و ظاهری نجیب و کلاسیک به آن داده شده و ترکیب ظاهری ZBook 17 G3 خطای دید برای نازک تر جلوه دادن لپ تاپ را به وجود می آورد.

HP-ZBook-17-G3-edgs.

جنس HP ZBook 17 G3 در قسمت جای دست و صفحه کلید مات است و اثر انگشت را به جا نمیگذارد. صفحه کلید این لپ تاپ بزرگ و جا دار است و شما فضای زیادی برای رقص انگشتانتان دارید و مقاوم در برابر آب ساخته شده و از آزمایش های نظامی تحت عنوان MIL-STD-810عبور کرده که در آن رطوبت ، دما ، گرد و غبار و غیره را مورد آزمایش قرار میدهند.

سطح جلد نمایشگر ZBook 17 G3 دارای یک ساختار نقطه چین است و توسط یک بخش لاستیکی احاطه شده است ، که باعث بهبود چسبندگی می شود اما در برابر اثر انگشت نیز حساس است. پایه و کف 17 G3 از آلیاژ آلومینیوم و منیزم ساخته شده است و استحکام و دوام خوبی دارد.صفحه لمسی در HP ZBook 17 G3 از نظر حساسیت لمسی ارتقا خاصی پیدا نکرده و به خوبی سری های قبل است اما یکپارچه سازی آن بسیار خوب کار شده است.  

HP-ZBook-17-G3-edgs-panel

صفحه نمایش

لپ تاپ  HP ZBook 17 G3 با سه نوع نمایشگر در اختیار کاربران قرار گرفته است:

  •       صفحه مات HD + TN  (900 در 1600)
  •       صفحه نمایش مات FHD-IPS  (1920 در 1080)
  •        یک صفحه لمسی براق FHD-IPS  (1920 در 1080)

در تست های انجام شده روی ZBook 17 G3 صفحه نمایش 17.3 اینچی موجب به تراکم پیکسلی 127 PPI می شود پس شما میتوانید تمام نماد ها و فونت ها را بزرگ ببینید و حتی بدون مقیاس بندی راحت کار کنید (مزیت در ویندوز 7) ، و در تصاویر با کیفیت بالا وضوح تصویر عالی ارائه میدهد.

برای صفحه نمایش HP ZBook 17 G3 جای انتقاد زیادی نمانده است ، نمایش رنگ ها و وضوح تصویر عالی است و میزان درخشندگی آن کمی از رقبا عقب افتاده است با این حال 240 cd / m² اندازه گیری شده است که که در ترکیب با فضای مات صفحه نمایش کافی است اما نور پس زمینه بسیار عالی است.

HP-ZBook-17-G3-screen.jp

تست های HP ZBook 17 G3  مقدار 0.21 cd/m²  از رنگ سیاه را نشان میدهد(مقدار کم) که موجب کنتراست بسیار خوبی یعنی 1200:1 میشود و میانگین انحراف رنگ را DeltaE-2000 نشان می دهد، از دیگر ویژگی های آن میتوان گفت میزان انحرافات برای چشم انشان قابل مشاهده نیست و دمای رنگ و و مقدار گاما در میزان مطلوب و ایده آل قرار دارند و نتایج پس از کالیبراسیون برای انحراف رنگ ها 0.5 . برای مقیاس خاکستری 0.6 است.

صفحه نمایش HP ZBook 17 G3  درحال پوشش دادن 96 درصد فضای رنگی sRGB است و همینطوز مرجع گستره تری مانند AdobeRGB را تا 62 درصد پوشش می دهد که در مقایسه با Dell Precision 7710 هم تراز محسوب میشوند اما عملکرد صفحه نمایش 4K در ThinkPad P70 بهتر است.  

کیبورد و تاچ پد

HP ZBook 17 G3 اندازه و عملکرد صفحه کلید با خواهر و برادر کوچکتر خود یعنی  HP ZBook 15 G3 فرقی ندارد و فقط فضای بلااستفاده بیشتری در دو طرف کناره های دستگاه خواهید داشت.

از نظر تایپ کردن نیز ZBook 17 G3 هیچ تفاوتی ندارد پس نتیجه میگیریم بار دیگر HP توانسته صفحه کلیدی بی عیب و شکیل را پیاده سازی کند. در 17 G3 نور سفید دو مرحله ای به طور پیش فرض 15 ثانیه پس از آخرین ورودی غیرفعال می گردد ، شما  می توانید در BIOS تغییر تنظیمات آن را تغییر دهید (زمان طولانی تر یا همیشه روشن).شما می توانید عملکرد کلیدهای Ctrl و Fn را از طریق تنظیمات BIOS تعویض کنید ،فقط عملکرد کلید های F1-F12 را نمیتوانید عوض کنید.

HP-ZBook-17-G3-keyword.jp

در سمت راست بالای صفحه کلید 17 G3  دو دکمه اضافی برای ماژول های بی سیم . بلندگو ها تعبیه شده است.(رنگ های آن به این ترتیب است (سفید: فعال ؛ نارنجی: به ترتیب غیرفعال و بی صدا). HP ZBook 17 G3 به جای استفاده از یک صفحه لمسی بزرگ ،یک صفحه معمولی با ابعاد 10.3 در 5.9 سانتی متر را قرار داده است همراه با سه دکمه اختصاصی که نقطه فشار استاندارد و صدای کلیک راحت و آرامی دارند.PointStick استفاده به کار رفته در ZBook 17 G3 میتواند جایگزین مناسبی برای موس باشد البته دقت آن نسبت به نمونه Lenovo تنها کمی پایین تر است.

HP-ZBook-17-G3-touch.jp

باتری

باتری HP ZBook 17 G3 در داخل کیس پیچ شده است و بنابراین نمی توان آن را در حین حرکت تعویض کرد. همچنین هیچ دریچه تعمیر و نگهداری وجود ندارد ، اما شما می توانید با بازگشت چند مرحله ، کل پانل پایین را بردارید.

درون ZBook 17 G3 یک باتری 6 سلولی با ظرفیت 96 Wh قرار دارد که همراه با ThinkPad P70 بالاترین ظرفیت در این مقایسه را به خود اختصاص داده اند. برای تست بر روی    17 G3 روشنایی آن روی 150 cd / m² تنظیم شده و به این ترتیب 5 ساعت دوام اورده که ThinkPad P70 بیشتر دوام آورده است.شارژ باتری برای HP ZBook 17 G3 حدود 2.5 طول میکشد.  

صدا

بلندگوهای HP ZBook 17 G3 مانند ZBook 15 G3 خواهر برادر کوچکتر خود ، در بالای صفحه کلید واقع شده است تا روبروی کاربر باشد اما صدا به سمت پایین هدایت میشود و صدا از روی سطح جامد به سمت کاربر منتقل میشود .

HP-ZBook-17-G3-speakes.jp

در حقیقت در17 G3 به دلیل فاصله بین هر دو ماژول جلوه استریو خاصی  ارائه می شود و به طور کلی تأثیر بسیار خوبی از آنها به جای می ماند. اسپیکر های HP ZBook 17 G3 تا 92 دسی بل (A) پخش صدای بلند و بسیار خوبی را اجرا میکند و صدا کاملا متعادل است. این عملکرد قطعاً برای فیلم های YouTube و برخی از موسیقی های پس زمینه کافی است.در سری های قبلی zbook  نیز Bang & Olufsen را ارائه داده است این سیستم به نرم افزاری اشاره می کند که تنظیماتی از جمله اکولایزر را فراهم می کند در نتیجه صدای غنی تری ایجاد می شود حتی اگر میزان صدا کم باشد قوت خوبی دارد؛ اما زمانی که از هدفون استفاده می کنید باید نرم افزار را غیرفعال کنید.  

اتصالات

HP ZBook 17 G3 هم اتصالات شیکه بی سیم و هم سیمی (Gigabit Ethernet, Intel I219-LM) پشتیبانی میکند. ماژول قدرتمند به کار رفته در 17 G3 به نام WLAN module Intel Dual-Band Wireless-AC 8260  بسیار محبوب است و تمام استاندارد های رایج از جمله سرعت 802.11ac در شبکه های 2.4 و 5 گیگاهرتز و بلوتوث 4.2 پشتیبانی میکند.

HP-ZBook-17-G3-front

در پورت های به کار رفته ی HP ZBook 17 G3 هیچ اجهافی نشده و برخلاف مدل قبلی تمام درگاه های مدرن را در هردو طرف توزیع کرده اند.پورت های USB در سمت چپ دستگاه کمی شلوغ شده اند که شامل قفل کنزیکتور، سه تا درگاه USB 3.0 ، Gigabit-Ethernet و یک کارتخوان SD است.

HP-ZBook-17-G3-left

و در سمت راست یک خواننده ی کارت هوشمند ،جک هدست، HDMI 1.4، USB 3.0،دو تا Thunderbolt 3،VGA، پاور قرار گرفته است.

HP-ZBook-17-G3-prots-right

ویژگی های مثبت

  • سایز معقول
  • صفحه نمایش 4k
  • دو پورت USB-C با پشتیبانی Thunderbolt 3
  • سخت افزار دارای گواهینامه ISV

ویژگی های منفی

  • باتری غیر قابل تعویض
  • نمایشگر غیر لمسی
  • مقداری خیلی کمی صدای فن
قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*