لپ تاپ تبدیل شونده و لمسی همواره از اهمیت زیادی برای تولید کنندگان داشته و در اکثر برندها شاهد عرضه یک محصول کانورتیبل هستیم ! این محصولات اغلب در اندازه های 11 تا 13 اینچی، صفحه نمایش های لمسی و با رزولوشن بالا تولید شده و برای حمل و نقل بسیار مناسب می باشند. Helix یکی از این مدل لپ تاپ از سری تینکپد لنوو است. این لپ تاپ در نمایشگاه CES سال 2013 معرفی شد. نسخه 2 این لپ تاپ نیز در سال 2015 معرفی شده است.

مشخصات لپ تاپ Lenovo ThinkPad Helix

پردازندهIntel Core i5-3317U
فرکانس پردازنده2.4 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم4 گیگابایت از نوع DDR3 
حافظه داخلی180GB گیگابایت از نوع SSD
پردازنده گرافیکیIntel HD Graphics 4000
اندازه صفحه نمایش11.6 اینچ Full HD
رزولوشن صفحه1920x1080
وزن1.6 کیلوگرم

طراحی ظاهری
Lenovo می داند چگونه یک لپ تاپ مورد نظر کاربران بسازد و مخاطب هدف آن ThinkPad Helix است. این دستگاه دارای رنگ سیاه و سفید با چند رنگ قرمز مات میباشد که باعث جذابیت بی نظیر آن در یک نگاه میشود و دارای جنسی پلاستیکی است که استفاده از آن را آسانتر میکند.
این الترابوک، وزنی در حدود 1.6 کیلوگرم هنگام اتصال کیبورد دارد. تبلت دارای اندازه 11.66 x 7.37 x 0.46 اینچ و صفحه کلید آن نیز، 11.66 x 8.90 x 0.80 اینچی است.
Helix دارای دو قلاب است که در داخل تبلت قرار گرفته و آن را در محل نگه می دارد تا سوئیچ سمت چپ آن را آزاد کند. این کار تا حدی درست بوده و نگرانی در هنگام اتصال تبلت به کیبورد وجود ندارد. این مورد یکی از بزرگترین مزایای Helix در مورد لپ تاپ ThinkPad Tablet 2 می باشد که بسیار قابل حمل تر از مشابه خود است.


صفحه نمایش
مانند Surface Pro و بسیاری از اسلات های ویندوز 8، تبلت دارای فاکتورهای گسترده ای است. در حالی که آن را نگه داشته اید ، ناخوشایند است که بر روی Helix تایپ کنید؛ مگر اینکه شما شبیه یک orangutan داشته و صفحه کلید تقسیم روی صفحه را انتخاب کنید که برای تماشای فیلم منحصر به فرد میباشد.
این صفحه نمایش 1080p کامل میباشد، بنابراین آپارت، یوتوب و ویدئوهای باکیفیت خود را به راحتی پخش کرده و از تماشای آن ها لذت ببرید. با این حال، این رزولویشن فوق العاده با وضوح بالا باعث می شود که دسکتاپ و برنامه های آن به صورت چشمک زن کوچک ظاهر شوند.

Lenovo Helix


صفحه کلید و صفحه لمسی
لپ تاپ های Lenovo به دلیل داشتن صفحه کلید های عالی شناخته شده هستند و هلیکس نیز این قائده مسثنی نیست. بسیاری از صفحه کلید های قابل تبدیل، مانند One در Acer Iconia W510 و ThinkPad Tablet 2، کم یا عمیق نیستند که  این مورد در Helix مشاهده نمی شود.
صفحه کلید در بعضی از موارد جزئی مانند کلیدهای اشاره گر (arrow) کوچک شده است. هیچ نور پس زمینه ای بر روی این صفحه کلید وجود ندارد و این باعث می شود که کلید قفل کپچر زمانی که مشغول به کار نیست، روشن نشود. در عوض، Lenovo نسبت به نشانه های صفحه نمایش ساخته شده است تا در هنگام فعال بودن به شما اطلاع داده شود.
در ضمن منحنی های کوچک، تجربه بسیار خوبی در تایپ با ThinkPad Helix به ما می دهد که بهترین صفحه کلید ما در یک دستگاه هیبریدی است. کلیدها کمی منحنی و به طور مساوی فاصله و عمق کافی برای مطبوعات دارند که کاملا کاربردی هستند. که به عنوان پوشش آسان در سطح مایکروسافت قرار داده میشود.

Lenovo ThinkPad Helix


Helix ThinkPad یک دستگاه Haswell نیست. در حالی که تراشه چهارم نسل جدید اینتل پردازنده های زیادی را ارائه نمیدهد، طوری طراحی شده است تا عمر باتری آن را افزایش دهد. نه اینکه Helix در مصرف انرژی زیاده روی کند اما عمر باتری برای توجیه قیمت بالا مناسب است. برای پورت ها، تبلت Helix دارای USB 2.0، مینی نمایشگر، اسلات کارت حافظه با ابعاد کامل (که قابلیت 3G و 4G LTE را دارد) و یک جک هدفون میباشد. لازم به ذکر است که تمام این پورت ها و اسلات ها، به جز جک هدفون، در انتهای تبلت قرار دارند و هنگامی اتصال تبلت ، غیرقابل دسترسی می شود. اسکله مجموعه ای از پورت های خود را برای جبران فراهم می کند. شما دو پورت USB 3.0 را پیدا خواهید کرد و یک نمایشگر کوچک که همه در پشت عقب قرار گرفته اند. SSD این دستگاه در ظرفیت های 128، 256 و حتی 386 گیگابایتی قابل استفاده است. همچنین رم این دستگاه تا 8 گیگابایت قابل ارتقا می باشد.


عملکرد و عمر باتری
یک پردازنده 2.4 گیگاهرتزی و 4 گیگابایت رم ممکن است بر روی کاغذ به نظر کوچک بیاید ، اما در عمل ThinkPad Helix یک دستگاه شگفت آور میباشد. مرورگر در هر کروم یا اینترنت اکسپلورر، میتواند  دوازده برگه را قبل از اینکه عملکرد شما شروع به خراب شدن کند، دریافت کند. این تبلت  خنک کننده فوق العاده ای را فراهم کرده  و اجازه می دهد تا پردازنده کمی شبیه به اورکلاک شود.
این تبلت به هیچ وجه یک دستگاه بازی نیست، اما برای امور روزانه، وبگردی و ارائه نمونه کارها و فعالیت های تجاری بسیار پرسرعت و قدرتمند است. با تمام ویژگی و صفحه نمایش فول اچ دی، مصرف باتری این دستگاه مطلوب بوده و بین 2 تا 4 ساعت می توان بر روی آن حساب کرد.

ویژگی های مثبت

  • صفحه نمایش با کیفیت برای تماشای ویدئو
  • عمر باتری مناسب

ویژگی های منفی

  • وزن بالا در هنگام اتصال به کیبورد (1.6 کیلوگرم)
  • صفحه نمایش فوق العاده ظریف

گردآوری و انتشار: کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*