یکی از برزگ ترین دغدغه هایی که ممکن است برای شما پیش بیاید سرقت وسایل الکترونیکی شما از جمله لپ تاپ و تبلت و ... در مکان های عمومی است. علاوه بر این که ممکن است سرقت این دستگاه ها هزینه مالی نسبتا سنگینی داشته باشد سرقت اطلاعات داخل آنها می تواند هزینه جبران ناشدنی به همراه داشته باشد. برای این منظور ممکن است شما از نرم افزار های امنینی مثل LoJack برای پاک کردن اطلاعات از راه دور یا درایو های مجازی برای ذخیره سازی یا بک آپ گیری از اطلاعات استفاده کنید اما آیا کافیست؟

این اطلاعات ممکن است به گونه ای باشد که امکان ذخیره سازی یا بک آپ گیری بر روی سیستم  دیگری نداشته باشد یا با بازگرداندن آنها هزینه و وقت زیادی از دست بدهید آنحاست که استفاده از قفل کنسینگتون ممکن است تا حدودی این مشکلات را حل کند. 

قفل کنسینگتون یا همان K-Slot یک قفل امنیتی است که برای جلوگیری از سرقت لوازم الکترونیک مثل لپ تاپ، تبلت، هارد اکسترنال و کنسول های بازی و... استفاده می شود. برای استفاده از این قفل این لوازم باید دارای پورت بیضی شکل مخصوصی باشند که قفل بتواند به آنها وصل شود. کنار این پورت در اکثر دستگاه ها یک شکل قفل با نوشته K روی آن وجود دارد و در مشخصات آنها وجود این پورت ذکر شده است. در اصل این قفل مثل یک قفل دوچرخه عمل می کند تا دستگاه شما را به یک پایه محکم وصل کند. قفل کنسینگتون از دو بخش تشکیل شده است. یکی سیم فلزی است که بردن آن تا حدودی مشکل است و به راحتی با وسایل معمولی بریده نمی شود و دیگری سری قفل است که روی آن یک قفل رمزدار چهار رقمی طراحی شده است و به دستگاه شما وصل می شود. این قفل ممکن است که موقعیت مکانی دستگاه شما را تا حد زیادی ایمن کند ولی سرقت دستگاه باز هم قابل انجام است. در واقع این قفل در مواقعی که سرقت ناگهانی یا سرقت لحظه ای انجام شود کاربرد دارد.

قفل کنسینگتون در انواع و کیفیت های متنوع با قیمت مختلفی وجود دارد. یک قفل با کیفیت مناسب در حدود 40 دلار قیمت دارد ولی به یاد داشته باشید که هر چه قدر هم که قفل شما کیفیت و قیمت بالایی داشته باشد بدون یک پایه مناسب که به آن وصل شود بی فایده است.

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*