الایت بوک 1040 نسل جدید لپ تاپ های محبوب فولیو است. اولین سری این مدل یعنی G1 در سال 2014 روانه بازار شد. این لپ تاپ بیزینسی، با طراحی زیبا و کیفیت ساخت مناسب و مهمتر از همه سرعت قابل قبول یک انتخاب خوب برای اهالی کسب و کار و مدیران به شمار می رود. جدیدترین مدل این دستگاه در سال 2017 با مشخصات سخت افزاری قدرتمند عرضه شده است.

مشخصات کلی لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G1

پردازندهIntel Core i7 4600U
فرکانس پردازنده2.1 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم8 گیگابایت از نوع DDR3 
حافظه داخلی256 گیگابایت از نوع SSD
پردازنده گرافیکیIntel HD Graphics 4400
اندازه صفحه نمایش14 اینچ Full HD IPS
رزولوشن صفحه1920x1080
وزن1.5 کیلوگرم

طراحی

ظرافت طراحی ساده با کیفیت بالا، وزن کم و ارتقاع 15.9 میلی متری و سطح فلزی کاملا مات، 1040 را به یک لپ تاپ فوق العاده جذاب تبدیل کرده است و کافیست تنها چند دقیقه با آن کار کنید تا به این موضوع کاملا پی ببرید ! تنها در پایین لپ تاپ از لبه پلاستیکی استفاده شده است.

گوشه های گرد، لبه ها و جزئیات ریز، مانند ناحیه پایین در مقابل پد لمسی بر روی پایه و جذاب، ادغام موفقیت آمیز کلید های بی سیم و قطع صدا، نشان می دهد که طراحان و مهندسین اچ پی خلاقیت زیادی در تولید این مدل به خرج داده اند ! در مقابل این لپ تاپ می توان Lenovo ThinkPad X1 Carbon را قرار داد که حدودا 100 گرم سبک تر و ضخامت آن کمی کمتر است.

اتصالات

اتصالات به کار رفته لپ تاپ HP EliteBook Folio 1040 G1 به دلیل بدنه باریک و تلاش برای کم کردن وزن آن، محدود است و نمی توان به این دلیل اچ پی را سرزنش کرد. تنها دو پورت USB 3.0 در این لپ تاپ دیده می شود. این الایت بوک تنها از کارت های SD در فرمت micro-SD پشتیبانی می کند. برای اتصال به دستگاه های HDMI دار باید از مبدل پورت DisplayPort استفاده کنید چرا که پورت hdmi در این مدل وجود ندارد ! دلیل نبود این پورت کاربردی در این لپ تاپ نامعلوم است و با هزینه اندکی (بین 20 تا 30 هزارتومان) باید کابل رابط تهیه کنید.

HP 1040 G1

ارتباطات

علاوه بر Gigabit LAN که با پورت آداپتور و کابل لن قابل استفاده است، اچ پی از طریق چیپ اینتلی دوگانه Dual Band Wireless-N 7260 ارتباط بی سیم را در این لپ تاپ به وجود آورده است. پشتیبانی از بلوتوث 4.0 ، و اسلات سیمکارت HDSPA+ امکان قرار دادن سیمکارت و استقاده از اینترنت دیتا را فراهم می کند. البته احتمال اینکه این سیمکارت در ایران فعال نشود وجود دارد چرا که اکثر مدل ها نیاز به برد جدید برای پشتیبانی منطقه ما دارند.

امنیت

در این دستگاه، اچ پی با توجه به به ارزش اطلاعات و تمرکز بر روی امنیت داده ها، که برای کاربران تجاری و مدیرانی که از این مدل استفاده می کنند بسیار مهم است، برخی تدابیر امنیتی را فراهم آورده است.نرم افزاری به نام HP Client Security برای راه اندازی و پیکربندی حسگر اثر انگشت این لپ تاپ محسوب می شود. HP Spare Key نیز برنامه ای کاربردی برای رمزگذاری هارد دیسک، بایوس و ریکاوری رمز عبور بایوس است. یکی دیگر از قابلیت های کاربردی در نرم افزار HP Sure Start وجود دارد که به شما کمک می کند در صورتی که بایوس لپ تاپ مورد حمله یا آسیب قرار گرفت، بتوانید آن را اصلاح و ترمیم کنید.

صفحه کلید

در این مدل از صفحه کلید جزیره ای استفاده است اما با طرح های استاندار هماهنگ نیست. چند کلید مانند POS1 و END به سمت راست منتقل شده و تنها کلید های SHIFT و CTRL از اندازه های استاندارد بهره مند هستند. این موضوع شاید کمی شما را اذیت کند به خصوص اگر تایپیست باشید اما پس از مدت کوتاهی به این موضوع کاملا عادت می کنید. نور پس زمینه یا همان بک لایت، صفحه کلید هنگامی که یک کلید فشار داده می شود یا پد لمسی خاموش است فعال شده و امکان غیرفعال کردن آن با یک کلید میانبر وجود دارد.

صفحه لمسی (تاچ پد)

یک تاچ پد حرفه ای و شیک از برند synaptics در این لپ تاپ استفاده شده است. این یک سطحی است که تنها می توان آن را به صورت جزئی فشار داد و هیچ گونه بازخورد لمسی یا قابل شنیدن در هنگام انجام این کار را انجام نمی دهد. ForcePad به لبه های بیرونی آن پاسخ نمی دهد و امکان لمس آن را ندارید. در غیر این صورت، حرکات رایج با سه انگشت قابل اعتماد تشخیص داده می شود و صحت آن خوب است. گزینه های پیکربندی محدود هستند، اما مهمترین تنظیمات برای این صفحه لمسی در دسترس هستند.

صفحه نمایش

از پنل های TN و IPS با رزولوشن های فول اچ دی و 1600 در 1900 در کانفیگ های مختلف این مدل استفاده شده است. صفحه نمایش کاملا مات وضوح و زاویه دید مناسبی را برای شما مهیا می کند. کیفیت تصویر بی نظیر این مدل در پنل IPS (مدل موجود که برای بررسی استفاده کردیم) قابل مقایسه با صفحه نمایش ایکس وان کربن و تینکپد T440 است. سطح سیاه با شدت 0.69 cd / m²، که از حداکثر روشنایی و کنتراست کمی کمتر از حد متوسط 434: 1 به دست می آید، با تولید مثلی سیاه و سفید سیاه و سفید (RGB: 0،0،0) مطابقت ندارد. نمونه بررسی نیز کار ضعیف در پوشش فضای رنگی با 39 درصد از رنگ بزرگ AdobeRGB را انجام می دهد؛ اما این در ویرایش تصویر (نیمه) حرفه ای مهم است. به نظر می رسد حتی در دقت رنگ نیز بدتر می شود. در مجموع می توان گفت نمونه هایی تولیدی با پنل IPS کاملا شما را راضی نگه خواهد داشت.

HP 1040 G1

کارایی

الایت بوک 1040 جی وان، با پردازنده های نسل چهارمی هزول اینتل، مدل های i5-4200U و i7-4600U پیکربندی شده اند. مدل های i5 از 4 و مدل i7 از 8 گیگابایت حافظه رم بهره مند هستند.در کنار این، چیپ گرافیکی مجمع اینتل 4400 که قدرت آنچنانی هم ندارد، وظیفه پردازش گرافیکی را برعهده دارد. با توجه به بودجه خود می توانید هر یکی از مدل های این لپ تاپ با هارد دیسک 180 و 256 گیگابایتی از نوع SSD را تهیه کنید.

جمع بندی نهایی

HP EliteBook Folio 1040 G1 یک الترابوک حرفه ای با طراحی زیبا و مقاوم در کنار سرعت بسیار خوب، یک انتخاب مناسب برای مدیران، کارمندان و استفاده در محیط های کاری است. برای امور پرقدرت گرافیکی نمی توان چندان بر روی این لپ تاپ حساب کرد اما در صورتی که عملکرد سریع، وزن سبک در جابجایی و کیفیت ساخت عالی در گزینه های شما برای خرید لپ تاپ وجود دارد، این مدل را به شما پیشنهاد می کنیم.

این لپ تاپ استوک با کانفیگ i7، رم 8 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی در فروشگاه کی لپ موجود می باشد.

ویژگی های مثبت

  • کیفیت بدنه خوب با طراحی فلزی مات
  • وزن سبک 

ویژگی های منفی

  • عدم وجود پورت HDMI (استفاده از رابط دیسپلی)
  • نبود کارت گرافیک مجزا

گردآوری و انتشار: کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*