HP EliteBook 820 G1، برای کاربرانی که میخواهند یک لپ تاپ سبک، قابل حمل و جمع و جور داشته باشند و بعد ها نیز به راحتی آن را ارتقا بدهند، مناسب است. این لپ تاپ مجهز به پردازنده نسل چهارمی اینتل و صفحه نمایش 12.5 اینچی است.

مشخصات لپ تاپ HP EliteBook 820 G1

پردازندهIntel Core i5 4300U
فرکانس پردازنده2.8 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم4 گیگابایت از نوع DDR3 
حافظه داخلی500 گیگابایت
پردازنده گرافیکیIntel HD Graphics 4400
اندازه صفحه نمایش12.5 اینچ HD
رزولوشن صفحه1366x768
وزن1.5 کیلوگرم

طراحی و صفحه نمایش

با یک نگاه پورت های مهم کاربردیدر این مدل میبینید که در سایر الترابوک ها بسیار کم وجود دارد. اچ پی 3 پورت USB 3.0، همراه با کانکتور دیسپلی پورت و پورت VGA در کنار جک اترنت، کارت خوان هوشمند و کارت خوان SD در این لپ تاپ گنجانده است. نبود پورت HDMI در این مدل کاملا محسوس است اما دیسپلی و VGA کاملا این خلاء را پوشانده است.

طبق اعلام HP این لپ تاپ با 115000 ساعت آزمایش، استانداره نظامی MIL-STD 810G را به خوبی گذرانده است اما به معنای این نیست که شروع به پرتاب این لپ تاپ به آسمان بکنید !!

این لپ تاپ با کیفیت بسیار خوبی ساخته و با تنها لولایی که صفحه نمایش را به بدنه متصل می کند به خوبی انعطاف پذیر است. طراحی سیاه و خاکستری ظاهر جذابی به این دستگاه داده است.

820

وزن 1.5 کیلوگرمی این دستگاه برای صفحه نمایش 12.5 اینچی آن کاملا مناسب، اما در صورتی که نیاز به صفحه نمایش بزرگتری دارید، حتما لپ تاپ را با کانکتور به یک صفحه بزرگتر متصل کرده و استفاده کنید. پوشش مات بازتابی از صفحه نمایش را حفظ می کند، اما رزولوشن 768×1366باس و رنگ های خالی شده به این معنی است که صفحه نمایش تصاویری با کیفیت معمولی را به شما نشان خواهد داد.

کیبورد فوق العاده با شاسی پلاستیکی، راحتی خاصی در هنگام تایپ برای شما به ارمغان می آورد. کیبورد چیلکت یا همان جزیره ای به خوبی از هم فاصله دارند، دارای یک بافر جامد هستند و یک گزینه نور پس زمینه (بک لایت) برای شما وجود دارد. در وسط صفحه کلید یک نقطه دایره ای به رنگ مشکی برای هدایت ماوس در امتداد بالا و پایین وجود دارد که می تواند برای شما کاربردی باشد.

کارایی

نمونه مورد بررسی ما مجهز به پردازنده Intel Core i5 4300U با فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتزی است. 820 به طور پیشفرض با 4 گیگابایت حافظه رم و 500 گیگابایت حافظه داخلی از نوع معمولی عرضه می شود. ترکیب رم 8 گیگابایتی و یک هارد دیسک SSD یک گزینه عالی برای ارتقا این دستگاه محسوب می شود.

در تست بنچمارک، با اجرای همزمان چندین برنامه کاربردی از جمله فتوشاپ و آفیس، نمره معقول 67 از 100 برای این لپ تاپ به ثبت رسید است. این نمره بهتر از لپ تاپ یوگا لنوو و پایین تر مک بوک پرو 13 (البته با رم 8 گیگابایتی) محسوب می شود. در هنگام روشن کردن سیستم حداکثر 60 ثانیه برای لود ویندوز 7 باید صبر کنید. البته این زمان در ویندوزهای 8 و 10 و همچنین استفاده از هارد دیسک SSD فوق العاده کمتر می شود.

820 g1

نتیجه گیری

به طور کلی EliteBook 820 G1 با عملکرد مناسب و قابلیت ارتقاء پذیری برای استفاده در دفاتر کار، سازمان ها و حتی دفتر کار شخصی در منزل بسیار مناسب است. این لپ تاپ استوک با کانفیگ های متفاوت در بازار قابل خرید است.

ویژگی های مثبت

  • قابل حمل و سبک
  • پورت های کاربردی و متعدد

ویژگی های منفی

  • عمر باتری متوسط
  • صفحه نمایش با عملکرد متوسط

گردآوری و انتشار: کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*