مدل های سری X تینکپدهای لنوو، با ابعاد 12.5 اینچی، سال هاست در ویترین فروشندگان لپ تاپ به چشم می خورد. از مدل x200 تا x280 نسل به نسل شاهد تغییرات ظاهری و سخت افزاری بوده ایم. Lenovo ThinkPad X220 یک مدل تجاری با صفحه نمایش معمولی و لمسی و همچنین پردازنده های i3، i5 و i7 تولید شده است.

مشخصات لپ تاپ Lenovo ThnikPad X220

پردازندهIntel Core i5 2120M
فرکانس پردازنده2.4 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم4 گیگابایت از نوع DDR3 
حافظه داخلی250 گیگابایت از نوع SSD
پردازنده گرافیکیIntel HD Graphics 3000
اندازه صفحه نمایش12.5 اینچ HD
رزولوشن صفحه1366x768
وزن1.5 کیلوگرم

طراحی ظاهری

مدل های ThinkPad دارای یک سطح ناهموار و استاندارد بوده و به رنگ سیاه و خاکستری می باشند. در ساخت این نوت بوک های حرفه ای، از سطوح براق، و یا طرح های کروم و غیر ساده استفاده نمی شود. چندین ویژگی ثابت نظیر لولاهای فلزی بزرگ، که صفحه نمایش را به پایه متصل می کند، و یا نقطه پیگیری قرمز در مرکز صفحه کلید قرار گرفته است، و از یک سطح طراحی متوسط و مطلوب برخوردار می باشد. مدل های ThinkPad بسیار سنتی هستند و معمولا ظاهر بسیار ساده ای دارند. این رویه در X220 نیز بسیار محسوس و قابل توجه است. در همین زمینه، اکثر بازرگانان و متخصصان نیز به نوت بوک هايی با طراحی ساده تمایل داشته و برای آن ارزش زیادی قایل هستند. و بايد توجه داشته باشید که ظاهر یک چیز، تمام آن را در بر نمی گیرد. Lenovo میداند که کیفیت کار و مواد مورد استفاده به همان اندازه مهم می باشد. خوشبختانه به واسطه ی توجه بسیار زیاد IBM به جزییات، ThinkPad از اعتبار و شهرت بالایی بهره مند است. X220 دارای یک شاسی مقاوم است که از پایداری بالاتر از حد متوسط برخوردار می باشد ( که ظاهراً توسط Lenovo آزمایش شده است). سطوح زیرین نوت بوک و نیز نواحی تکیه دست، بسیار خوش ساخت هستند. باتری به طور ایمن در محل خود قرار گرفته و صفحه نمایش و لولاهای آن هیچ عیب و ایرادی ندارند. تصاویر صفحه نمایشگر ثابت بوده و صرف نظر از مقدار فشار وارده بر کناره ها و قاب نمایشگر، هیچگونه تغییری در آن مشاهده نگردید است.

Lenovo ThinkPad X220

اتصالات

درگاه های استاندارد حتی برای یک نوت بوک 12.5 اینچی نظیر X220 نیز ضروری می باشند. Lenovo از این امر آگاهی کامل دارد و از این جهت، دو رابط مونیتور شامل درگاه نمایشگر و VGA و یک رابط درگاه اتصال، یک قفل Kensington و یک خواننده اثر انگشت، ارائه می دهد. این درگاه ها قطعاً باعث خشنودی کاربران هستند. لپ تاپ همچنین دارای سه درگاه USB2.0 یک رابط هدفون / میکروفن ترکیبی، یک درگاه Gigabit_LAN و یک ExpressCard /54 و یک کارت خوان می باشد. یک mSata slot در درون لپ تاپ آزاد است. کاربر می تواند یک کارت UMTS ويا یک درایو mSATA SSD را در این شکاف خالی قرار دهد.

با اینحال، این اتصال دارای چندین نقص می باشد. درگاه های سریع نظیر estate,FireWire, یا USB 3.0 در نمونه ی آزمون ما قابل دسترسی نیستند. این برای کاربرانی که برای هارد درایو های بیرونی خود، به یک رابط سریع نیاز دارند، یک کاستی تلقی شده و ناخوشایند می باشد. لازم به ذکر است که صرفاً ورژن های هسته ی i7 این لپ تاپ به درگاه USB3.0 مجهز شده اند. این وضعیت بواسطه ی عملکرد پایین USB 2.0 تا حد زیادی تشدید می شود. این لپ تاپ رکورد جدیدی را برای عملکرد ضعیف در آزمون های نوت بوک ما با حداکثر میزان خواندن 22.8 Mb/s به ثبت رسانده است. در همین زمینه، دستگاه های بسیار کندتری نیز وجود دارند، برای مثال، تبلت هاي Acer Iconic W500 و یا Android netbook Toshiba AC100 از آن جمله اند. با این وجود، این مشکل صرفاً می تواند به نمونه ی تست ما محدود شود. از این رو، نمونه ی دوم برای دستیابی به نتایج مطلوب تر از 32MB/s با ورژن BIOS 1.11 مدیریت گردید. ما تصور نمی کنیم که ورژن BIOS برای این سرعت ضعیف یک نقیصه محسوب شود، زیرا نمونه ی " کندتر " را با ورژن های BIOS 1.11 تا 1.16 آزمایش نموده ايم. از سوی دیگر، کارت خوان 19.8MB/s را که یک نتیجه ی مناسب و کافی است، ارائه می دهد. کاربران همچنین می توانند از هارد دیسک های شبکه بواسطه ی محدوده ی سرعت بین 70 تا 50 مگابایت بر ثانیه ويا افزودن درگاه اضافی از طریق قرار دادن آداپتور درون شکاف ExpressCard استفاده نمايند. امکان دارد بکارگیری آداپتور ها در طی استفاده ی متحرک، براحتی انجام نیابد، که در این راستا، در طی استفاده ی ثابت، بکارگیری یک ایستگاه اتصال eSata می تواند مفید باشد.

ارتباطات

نمونه ی آزمایشی ما به ماژول Centering Advanced 6205 WLAN که دارای دو آنتن است، مجهز می باشد. Centrino 1000 که دارای 2 آنتن است، و يا Centrino Ultimate 6300 با 3 آنتن ( که بواسطه ی آنتن های اضافی می بایست عملکرد بهتری ارائه دهد) نیز در دسترس هستند. یک webcam با 720 پیکسل برای تماس ویدیویی نصب شده است. علاوه بر این، ماژول یکپارچه ی بلوتوث 3.0 همگام سازی تلفن همراه، ماوس، و یا سایر دستگاه ها را با X220 امکان پذیر می نماید.

UMTS در مدل آزمایشی ما نصب نشده است. با اینحال، با یک نصب سریع و دستی، می توان به راحتی آنرا تعمیر کرد. بطور معمول، Lenovo یک راهنمای تصویری آنلاين برای X220 تنظیم کرده است، که مراحل مورد نیاز جهت دسترسی و راه اندازی یک ماژول در ناحیه ی خالی ( تعمیر و نگهداری دستی سخت افزار) را در اختیار کاربر قرار می دهد. کاربرانی که از مدل قدیمی تر ThinkPad استفاده می کنند، امکان دارد تصمیم بگیرند که ماژول قدیمی WWAN را معاوضه کرده و آنرا در نمونه ی X220 جدید خود نصب نمایند.

صفحه نمایش

ThinkPad X220 با دو نمایشگر LED ضد نور متفاوت در دسترس است: نمایشگر HD premium IPS که قبلا ذکر کردیم، و یک نمایشگر TN کاملا معمولی ! هر دو نمایشگر دارای رزولوشن 1366 در 768 پیکسل، و یک صفحه نمایش مورب 12.5 اینچی با نسبت 16.9 می باشند. نمایشگر IPS از زوایای دید عالی و 300 nits برخوردار است، در حالیکه نمایشگر TN که مورد آزمایش قرار نگرفته، یک عملکرد استاندارد را تحویل می دهد.

پانل X220 توسط LGphilips تولید شده است، و حداکثر روشنایی از 265cd/m2 را ارائه می دهد. ما یک نور عالی از 93% با 8 امتیاز اضافه را که در آن مقادیر 246 cd/m2 تا 263cd/m2 اندازه گیری شد، محاسبه کردیم. سطح روشنایی می تواند در 15 سطح مختلف که از 4cd/m2 شروع شده و تا 148cd/m2 افزایش می یابد، تنظیم گردد. از سطح 13 کاربر می تواند روشنایی را تا حداکثر افزایش دهد، اگرچه صرفاً همانند ThinkPad W520 از آن میزان روشنایی که توسط Lenovo 300 nits وعده داده شده بود، برخوردار نمی باشد.

عملکرد

ThinkPad X220 به پردازنده ی جدیدی از آخرین نسل اینتل بنام Sandy Bridge مجهز است. در مقایسه با مدل های قبلی، CPUs جدید عملکرد بیشتری را ارائه می دهند و mobile Intel QM67 chipset در لپ تاپ می تواند تا 2 اسلات که 8 گیگابایت را در بر دارد، مورد استفاده قرار دهد. مدل آزمون ما به یک ماژول انفرادی 4GB RAM مجهز بود و به راحتی امکان ارتقا آن وجود دارد. اضافه کردن یک ماژول 4GB RAM بسیار ساده است، و از آنجاییکه باعث می شود که لپ تاپ از ماژول های RAM در حالت دو کاناله استفاده کند، ارزشمند است.

لپ تاپ می تواند به انواع پردازنده های متداول و متعارف نظیر ThinkPad X201 مجهز شود، که برخلاف همتایان خود، " ولتاژ پایین " و "ولتاژ بسیار پایین" کارایی بیشتری ارائه می دهد. مدل های پیشنهادی هسته ی i3, i5, و i7 طیف وسیعی از عملکرد ها را تحت پوشش قرار می دهند، مدل های i3, در X220i نصب شده اند، لازم به ذکر است که متاسفانه پردازنده چهار هسته ای در این مدل در دسترس نمی باشد.

این لپ تاپ استوک با کانفیگ های متفاوت از جمله صفحه نمایش و پردازنده در بازار به فروش می رسد و در صورتی که نیاز به مدل جدیدتری از این سری دارید، Lenovo ThnikPad X230 را به شما پیشنهاد می کنیم.

ویژگی های مثبت

  • طراحی بدنه فوق العاده مستحکم
  • وزن پایین

ویژگی های منفی

  • وجود درگاه usb3 فقط در مدل های i7
  • عدم وجود پورت HDMI، پردازنده نسل دومی

گردآوری و انتشار: کِی لپ

  • محمدرضاکمالی
    (1399-09-19)

    سلام .
    من یه برنامه دانلود کردم کلیک می کنم واسه نصب اوکی نمیشه
    ممنون میشم کمک کنید

    کِی لپ

    سلام

    لطفا اطلاعات کامل تری بدید تا بتونیم کمکتون کنیم

  • سهراب
    (1400-03-14)

    سلام ببخشید برنامه ی آف ال استودیو روش اجرا میشه؟

    کِی لپ

    سلام

    بله

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*