لپ تاپ لنوو مدل تینکپد x230 همواره از محبوب ترین مینی لپ تاپ های بازار شناخته می شود. این دستگاه علاوه بر ظاهر جذاب نسبت به مدل x220 از سخت افزار قدرتمند تری نیز برخوردار است.

پردازندهintel Core i5 3320m
فرکانس پردازنده2.6 گیگاهرتز
مقدار حافظه رم4 گیگابایت از نوع DDR3 
حافظه داخلی320 گیگابایت از نوع SSD
پردازنده گرافیکیIntel HD Graphics 4000
اندازه صفحه نمایش12.5 اینچ HD
رزولوشن صفحه1366x768
وزن1.3 کیلوگرم

طراحی ظاهری

لنوو مصمم است که رویکرد و شعار " اگر چندان خراب نیست، اصلاحش نکن " را در طراحی X230 مد نظر قرار دهد. ضخامت لبه ی جلویی 19 میلی متر می باشد، به این معنی که علاوه بر مقاومت شاسی، از یک بسته بندی صاف، صیقلی و سبک تر نیز برخوردار می باشد. بدلیل داشتن بدنه ی کوتاه و پهن، کاربر می بایست هنگام بازکردن درب، از هر دو دست استفاده کند، با این وجود، ظاهر کلاسیک و حرفه ای ThinkPad بوضوح حفظ شده است. این لپ تاپ با سایز صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی خود جزو مینی لپ تاپ ها قرار میگیرد. ابعاد لپ تاپ به ترتیب ارتفاع ۲۶.۶، طول ۳۰۵ و عرض ۲۰۶.۵ میلی متر می باشد.وزن لپ تاپ نقطه قوت آن است و با ۱.۳۵ کیلوگرم بسیار سبک وزن است. شاسی ساخته شده از آلیاژ منیزیم دارای ضخامت کافی می باشد، و لولاهای دوگانه و محکم دارای هیچ لرزش و ارتعاشی نیستند، و بدنه و درب نیز چرخش جانبی و صداهای ناهنجاری را تولید نمی نمایند.

Lenovo ThinkPad X230

اتصالات

در مورد اتصالات همچنانکه انتظار می رود، X230 با گزینه هایی مشابه با قدیمی تر خود در هم آمیخته شده است. به عبارت دیگر، این نوت بوک نسبت به اندازه ی کوچک خود، دارای اتصالات بیشتری می باشد و این یک امتیاز عالی محسوب می شود.

سه درگاه USB مشابه با X220 موجود است، اما در هر حال، بدون در نظر گرفتن تنظیمات، صرفاً دو درگاه از آنها دارای استاندارد درگاه USB3.0 می باشند. بغیر از آن، تمامی درگاه های فیزیکی را دقيقآ می توان در محل مشابه با مدل 2011 یافت. در ضمن، آنها براحتی در دسترس بوده، و هیچکدام از درگاه ها در سمت عقب قرار ندارند. متاسفانه این بدان معنی است که در صورت اتصال همزمان چندین دستگاه، کابل ها براحتی کاربر را دچار دردسر و سردرگمی خواهند کرد. درگاه Gigabit Ethernet نیز، بجای موقعیت معمول خود در سمت عقب تر، بطرز عجیبی همچنان در سمت جلو قرار دارد. این لپ‌تاپ انواع پورت‌های ورودی و خروجی را دارد و برعکس کوچک بودن لپ تاپ هیچ نوع محدودیتی در آن دیده نمیشود. روی لبه سمت چپ پورت های USB 3.0, VGA-out, Mini DisplayPort, ExpressCard 54mm, Wireless switch قرار دارند.

ارتباطات

واحد بررسی X230 ما صرفاً با باند انفرادی استاندارد 2.4GHz 2*2 جریان مضاعف آداپتور Centrino Wireless _N2200 برای WiFi, WiDi و اتصال بلوتوث 4.0مجهز شده است. با این وجود، کاربران می توانند برای پشتیبانی از Gobi 3k 14.4Maps/Hspa یا حتی Gobi 4k LTEتحت شبکه ی بی سیم Verizon سیستم را با یک WWAN PCI_e Minicard پیش پیکره بندی نمایند. کسانی که مایل به استفاده از مزایای شبکه ی At&Tهستند، می توانند متقابلا Ericsson Hspa+WWAN PCI_e Minicard را انتخاب کنند، که در ایالات متحده در شبکه های WCDMA/HSPA+GSM/EDGE کار خواهند کرد. کاربران WiMAX می توانند از Intel WiFi card استفاده نموده و آنرا برای پشتیبانی از WiMAX6250 و جریان چند برابر آن ارتقاء دهند. بطور خلاصه، Lenovo تمامی پایگاه های WWANرا حتی پیش از آنکه آخرین کاربر شانس آنرا داشته باشد که یک PCI_e Minicard را به یک بازار لوازم یدکی اضافه نماید، تحت پوشش قرار داده است. بلندگو ها صدال شفاف و بلندی قابل قبولی دارند و در هنگام گوش دادن به صدای خروجی از آن مشکلی شنیده نمیشود و بدون ایراد کار میکنند.

خوشبختانه کاربران همچنان می توانند در صورت نیاز، بواسطه ی باز کردن صفحه کلید و تکیه گاه دست، با یک پیچ گوشتی فیلیپس، کارت ها را بسادگی تعویض نمایند. هارددیسک و حافظه نیز کاملاً در دسترس هستند و در این راستا صرفاً به حذف و برداشتن چند پیچ در زیر دستگاه نیاز است.

نمایشگر

صفحه نمایش 12.5 اینچ  یک رزولوشن طبیعی از 1366 در 768 پیکسل را پشتیبانی می کند، که با توجه به اندازه ی صفحه نمایش 13 اینچ فرعی، از نظر ما مطلوب است.این مدل با پنل IPS نیز در دسترس می باشد.د، با اینحال، با توجه به برخورداری از مزایای یک پانل IPS استفاده از نمایشگر های معمولی TNبسیار مشکل خواهد بود. Lenovo به ترتيب، 300 تا 200 nits روشنایی با پانل های IPS و TN را ارائه می دهد. نسبت تصویر در آن ۱۶ به ۹ است و زوایای دید به شکلی خیرخ کننده عالی است به طوری که حتی در زوایای بالای ۱۶۰ درجه متون درون آن قابل خواندن است. بطور ذهنی، متن و تصاویر بسیار روشن تر و شفاف تر و عاری از رنگ های بیش از حد اشباع، که در بعضی از نمایشگر های براق به چشم می خورد، نمایان می شوند.

کیبورد و تاچ‌پد

کیبورد در این لپ تاپ کوچک است و کمی با محدودیت فضا مواجه هستیم. اما متخصصین لنوو تلاش کرده اند تا کیبورد درون لپ تاپ به خوبی جای بگیرید تا هنگام تایپ کردن با برآمدگی و نوسان ارتفاع مواجه نشویم.جنس آن از پلاستیک و زیبایی چشم نوازی دارد.فاصله بین کلیدهای این کیبورد جزیره‌ای هم کاملا استاندارد بوده و درصد خطا در هنگام بازی یا تایپ به حداقل می‌رسد.

Lenovo ThinkPad X230

 

تاچ‌پد از جنس پلاستیکی مخصوصی است که انگشتان براحتی بروی آن حرکت میکنند. حساسیت ودقت آن خوب است.کلیدهای فرامین چپ وراست در بالا وپایین آن قرار دارندو با داشتن این تاچ پد نیازی به خرید موس نخواهید داشت.

عملکرد

X230 با توجه به تولید و عرضه در سال 2012 نسل سوم پردازنده های اینتل را مورد استفاده قرار می دهد. مدل مورد بررسی ما، از پردازنده i5 3320m با فرکانس 2.6 گیگاهرتزی استفاده می کند، با این وجود، کاربران می توانند از مدل های i5 3360m با فرکانس 2.8 و يا i7 3520m  با فرکانس 2.9 گیگاهرتزی بهره مند شوند. در هر صورت، تمام گزینه ها دارای پردازنده های دو هسته ای ولتاژ استاندارد می باشند، به این معنی که از لحاظ عملکرد، به لطف کاهش بالقوه ی دمای سیستم، هیچ کار سرسری صورت نخواهد گرفت. 

روی چیپست پردازنده یک پردازشگر گرافیکی آنبورد Intel HD Graphics 4000, Core: 350 – 1200 MHz, Memory: 800 MHz هم وجود دارد. این لپ‌تاپ از ۴ گیگابایت حافظه رم هم بهره‌مند است که تا ۱۶ گیگابایت قابل ارتقا است. حافظه داخلی این مدل یک هارددیسک 320 گیگابایتی است. در کل باید گفت این لپ تاپ از نظر قدرت سخت افزاری و توان پردازشی فراتر از انتظار ما عمل کرد.

ویژگی های مثبت

  • طراحی بدنه فوق العاده عالی و سبک
  • سخت افزار قابل قبول

ویژگی های منفی

  • عدم وجود کارت گرافیک مجزا
  • نبود درایور نوری

گردآوری و انتشار: کِی لپ

قوانین ثبت نظر
  • کِی لپ نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.
  • نظراتی که در رابطه با قیمت محصولات ثبت می شوند، تایید نمی شوند.
*
*
*